Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@03:13:08 GMT

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۰۱۹۶

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

وضعیت، جدیدترین و بهترین ارز دیجیتال شامل ریزش شدید رمز ارزها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: امروز شاهد ریزش شدید رمز ارزها بودیم.

فورک چیست؟

به طور کلی فورک‌ها را به ۲ دسته تقسیم‌بندی می‌کنند:

می‌توانیم بگوییم که فورک نوعی انشعاب است که برنامه‌نویسان از پروژه‌های قبلی خود می‌گیرند؛ به این صورت که منبع هر پروژه کدی دارد که با کپی کردن آن و با اعمال اندکی تغییرات می‌توانند برنامه و یا پروژه‌ی جدیدی پدید بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- سافت فورک

۲- هارد فورک

سافت فورک Soft fork

سافت فورک یک آپدیت در بلاک چین است. این آپدیت با نسخه قدیمیِ آن سازگار است. افرادی که از بلاک چین قبلی استفاده می‌کنند و هنوز آن‌را آپدیت نکرده‌اند، می‌توانند در تأیید تراکنش‌های بلاک جدید یا فورک شده شرکت کنند.

با انجام سافت فورک، عملکرد کاربران در بلاک‌چبن قبلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در واقع وقتی بخواهند بلاک جدید خود را ثبت کنند، بلاک توسط شبکه رد می‌شود یا فعالیت آن‌ها محدود می‌شود.

در این حالت کاربر با آپدیت بلاک چین خود، می‌تواند مجدد بلاک جدید ثبت کند.

هارد فورک Hard fork

در این نوع فورک، تغییرات در بلاک چین به گونه‌ای انجام می‌شود که دیگر با نسخه قبلی آن سازگار نیست. در این حالت باید تمامی کاربران بلاک چین خود را آپدیت کنند تا بتوانند دوباره در بلاک چین مربوطه فعالیت کنند. در واقع در این حالت دو بلاک قدیمی و آپدیت شده به طور کامل از هم جدا می‌شوند و یک فورک دائمی ایجاد می‌شود.

فورک راه‌حلی است که هنگام نارضایتی از شرایط موجود در نرم‌افزارهای ارزهای دیجیتال در بستر بلاک چین به کمک برنامه‌نویسان می‌آید. در واقع ساخت یک انعشاب جدید در بلاک چین، به روزرسانی و ایجاد تغییراتی در آنکه در نتیجه‌ی آن دو نسخه متفاوت از بلاک چین که هر یک تاریخچه مخصوص به خود را به اشتراک می‌گذارند، ساخته می‌شود نوعی فورک به حساب می‌آید.

علت ایجاد فورک

راه‌حلی برای اختلافات

بیت کوین کش یکی از فورک‌های بیت کوین است که به دلیل اختلاف نظرهای گسترده درباره مقیاس‌پذیری بیت کوین انجام شد. گروهی از توسعه دهندگان و ماینر های بزرگ بیت کوین که از سرعت و کارمزد تراکنش‌ها راضی نبودند، با تغییرات گسترده در قوانین بیت کوین و افزایش سایز بلاک، بلاک چین و نسخه‌ای جدید از پروتکل را ارائه دادند.

بعد از چانه زنی و ارائه راه‌حل‌های مختلف برای برطرف ساختن این مشکل، همه ماینر ها با هم به یک نتیجه مشترک نرسیدند و یک دو دستگی در بین ماینر های بیت‌کوین ایجاد شد. در نهایت هر دسته تغییرات خودش را بر روی شبکه بیت‌کوین اعمال کرد و بیت‌کوین در ۱ آگوست سال ۲۰۱۷ توسط اولین فورک سخت، به دو قسمت بیت‌کوین BTC و بیت‌کوین کش BCHتقسیم شد.

وقتی بیت‌کوین کش به بازار آمد، به‌دلیل این‌که از فورک بلاکچین بیت‌کوین ایجاد شده بود، پس باید میزان بیت‌کوین کش‌های این شده نیز با بیت‌کوین یکی باشد. برای برقراری این تعادل قرار شد که به تمام کاربرانی که موجودی بیت‌کوین دارند، به نسبت ۱:۱ بیت‌کوین کش نیز تعلق بگیرد. به‌این ترتیب اگر شما در زمان فورک بیت‌کوین و بیت‌کوین کش، به اندازه ۱۰ بیت‌کوین در کیف پول خود موجودی داشتید، به اندازه ۱۰ بیت‌کوین کش نیز به حسابتان واریز می‌شد. اصطلاحاً به این کوین‌های جدید کوین جایزه ناشی از Fork می‌گویند.

فورک بیت‌کوین گلد یا بیت‌کوین طلایی، در اواخر سال ۲۰۱۷ در بلاکچین بیت‌کوین اتفاق افتاد که با مخالفت‌های زیادی نیز همراه بود. فورک بیت‌کوین گلد با هدف مقیاس‌پذیری با تغییر الگوریتم ماینینگ بیت‌کوین و افزایش تعداد کاربران ارز دیجیتال شکل گرفت.

برخی از توسعه دهندگان بیت‌کوین معتقد بودند که بیت‌کوین علی‌رقم این‌که غیرمتمرکز است، اما فرآیند ماینینگ آن کاملاً متمرکز و غیر عادلانه است. آن‌ها معتقد بودند که ماینینگ بیت‌کوین بسیار سودمند است اما نحوه توزیع آن عادلانه نیست زیرا برای به دست آوردن سود از استخراج بیت‌کوین، یا باید هزینه‌های هنگفت و زمان زیادی را برای تولید دستگاه‌های ماینینگ Asicخود سرمایه‌گذاری کنند یا در این فرآیند شکست بخورند.

اما آن‌ها پیشنهاد دادند که با پذیرش الگوریتم‌های جدید برای فرایند ماینینگ بیت‌کوین، شاخه‌ای جدید به نام بیت‌کوین گلد BTG را ایجاد کنند که باعث افزایش راحتی استخراج بیت‌کوین و همچنین افزایش کاربران آن در آینده خواهد شد. بر همین اساس نظریه فورک بیت‌کوین گلد شکل گرفت.

عبد الناصر همتی در مصاحبه‌ای گفته است که هیچ اقدام شتابزده ای انجام نمی‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص شایعات اخیر حوزه ارزهای دیجیتال تصریح کرد که این نهاد تا زمان ترسیم نقشه راه، هیچ گونه اقدام شتابزده‌ای انجام نمی‌دهد.

همتی در خصوص اخبار منتشر شده در مورد بستن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی طی روزهای اخیر گفت: درخواست بنده همچون گذشته این است که مردم سرمایه‌های خود را به بازارهای غیررسمی که هیچ مجوزی از نهادهای قانونی ندارند، وارد نکنند.

وی در خصوص رمزهای استخراج شده در داخل کشور اظهار کرد: در مورد رمز ارزهای استخراج شده در داخل هم که تکلیف روشن است و می‌توان از آن برای واردات کالا استفاده کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مدیریت و تنظیم‌گری مبادلات سایر ارزهای دیجیتال یادآور شد: مدیریت و تنظیم‌گری مبادلات سایر رمز ارزها نیازمند بررسی همه‌جانبه، جامع و منسجم است و معتقدم پیش از هرگونه اقدام سلبی یا حتی تسهیلگری باید هماهنگی لازم بین تمام عوامل و ذی‌نفعان ایجاد شود.

همتی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال منفعل نبوده، تصریح کرد: برخلاف شایعات و اخبار منتشر شده، بانک مرکزی به هیچ عنوان در این حوزه منفعل نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی، ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت در راستای تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمز ارزها، اقدام مؤثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی کشور، شرایط بهینه‌ای را برای کشور عزیزمان مهیا کنیم و قطعاً در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار پررنگ است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد که بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه مذکور از انجام هر اقدام شتابزده‌ای که این روزها شایعه شده است، خودداری می‌کند.

فیروزآبادی: خرید بیت کوین اقتصاد کشور را قمارباز می‌کند / ایران بهشت ماینرها است

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی که به‌تازگی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نامزد شده است، در گفتگوی اخیر خود با اشاره به ضرورت آموزش‌های لازم در مورد بیت کوین، ایران را بهشت ماینرها خواند.

وی با تأکید بر لزوم قانون‌گذاری در این حوزه، به «ساختارمندشدن» ارزهای دیجیتال در کشور نیز اشاره کرد و گفت: انرژی ارزان باعث شده است تا ایران چنین جایگاهی در زمینه استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال داشته باشد.

به نظر می‌رسد نظر آقای فیروز آبادی برای مدیریت بازار رمز ارزها چندان کارآمد نیست زیرا راه‌های دور زدن زیادی وجود دارد. لازم است که این فضا مدیرت شود نه سرکوب و ایشان دبیر شورای عالی فضای مجازی هستند اینکه در بخش بازار رمز ارزها و نظام پولی کشور آگاهی کافی دارند بسیار جای خوشحالی است.

سقوط رتبه ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا، ایلان ماسک که در روزهای اخیر با توییت‌هایش موجب سقوط قیمت بیت کوین شده، ثروتش را هم در چنین مسیری قرار داده است. حالا مدیرعامل تسلا دیگر دومین فرد ثروتمند دنیا نیست و به رتبه سوم سقوط کرده است.

در فهرست بلومبرگ، ثروت ماسک برابر ۱۶۱ میلیارد دلار برآورد شده که تفاوت چندانی با نفر دوم یعنی برنار آرنو با ثروت ۱۶۱ میلیارد دلاری ندارد. با این حال هردو ثروت بسیاری کمتری نسبت به سرمایه ۱۹۰ میلیارد دلار جف بزوس دارند. در فهرست فوربز اگرچه سرمایه جف بزوس تقریباً همان ۱۹۰ میلیارد دلار (به طور دقیق ۱۸۹.۵ میلیارد دلار) است، اما ثروت ایلان ماسک ۱۴۶.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. آرنو هم با ثروت ۱۸۲.۶ میلیارد دلاری در رتبه دوم به چشم می‌خورد.

نقشه بازار رمز ارزها

کد خبر 494718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال در ایران خرید و فروش ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست 19 صرافی ارز دیجیتال ارز دیجیتال در اصفهان انواع ارز دیجیتال رمز ارز دیجیتال آموزش ارز دیجیتال ارز دیجیتال ریپل ارز دیجیتال قیمت سایت رمز ارز دیجیتال دور زدن تحریم ها با ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال نرخ ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال لحظه ای کانال پیش بینی ارز دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارزهای دیجیتال بانک مرکزی میلیارد دلار بیت کوین گلد ارز دیجیتال بیت کوین کش بلاک چین بیت کوین رمز ارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یامگا تمرین را شروع کرد؛ گزارش تصویری تمرین استقلال

بازگشت کوین یامگا به تمرینات استقلال خبر خوبی برای همه هواداران فوتبال است.

طرفداری | تمرین استقلال امروز در کمپ حجازی برگزار شد.

مهمترین نکته عکس هایی که از تمرین امروز استقلال منتشر شد، حضور کوین یامگا با یک چشم بسته پا به پای بازیکنان دیگر بود.

تصاویر تمرین امروز استقلال را می بینید:

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • یامگا تمرین را شروع کرد؛ گزارش تصویری تمرین استقلال
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • برگزاری یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران برگزار می‌شود
  • اعلام جزئیات یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران