Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-19@12:29:32 GMT

کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک اتفاق بی‌نظیری است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۰۵۹۶

کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک اتفاق بی‌نظیری است

امید شیخ احمدی درباره وضعیت ژیمناستیک در شرایط کرونا، اظهار داشت: در استان کردستان به خاطر محدودیت‌هایی که بود، یکی دو هفته است سالن‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند. امیدوارم این ویروس منحوس از بین برود و دوباره به شادابی گذشته برگردیم.

این داور بین‌المللی ژیمناستیک کشورمان که ریاست هیات کردستان را نیز به دنبال دارد، درباره کسب سهمیه المپیک خاطر نشان کرد: زمانی که فدراسیون جدید کار را شروع کرد، خیلی ها باور نداشتند ژیمناستیک برای کسب سهمیه شرکت کنند اما با توجه به مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری اردوهای منظم، گام‌ها برای کسب سهمیه المپیک برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در میادین مختلف، کسب ۹ مدال آسیا و چندین مدال بین‌المللی و رنکینگ سوم توسط سعید کیخا، از دستاوردهای مهم فدراسیون بود.

وی افزود: بچه‌ها واقعا به کسب سهمیه نزدیک بودند که متاسفانه به خاطر کرونا مسابقات لغو شد. حالا باید فدراسیون جهانی در این‌ خصوص تصمیم‌گیری کند. اگر این اتفاق رخ دهد و ما المپیکی شویم، یک موضوع بی نظیر در تاریخ ژیمناستیک است چرا که همه برای کسب آن زحمت کشیده‌اند.

احمدی با اشاره به برگزاری تمرینات آنلاین و حضوری ملی‌پوشان، گفت: مسابقه انتخابی به صورت آنلاین برگزار شد که من به عنوان کمیته داوران حضور داشتم. کادر فنی هم در این مدت بچه‌ها را رصد می‌کرد. با اینکه کرونا خیلی لطمه زد اما فدراسیون بچه‌ها را در آمادگی نگه داشت؛ هر چند کرونا مسابقات انتخابی را لغو کرد. حالا همه چیز بستگی به فدراسیون جهانی دارد.

رییس هیات کردستان اشاره‌ای به افزایش جامعه ژیمناستیک در ۲ سال اخیر داشت و یادآور شد: ۱۰۰ هزار نفر در ۲ سال و نیم اضافه شدند که این موضوع به خاطر فعالیت‌ها و موفقیت‌های این رشته بود. در استان ما هم تعداد فعالان بسیار افزایش یافته است. در این مدت برنامه‌ریزی‌ها بسیار خوب بود و با این روند امیدوارم در ۶ وسیله هم سهمیه المپیک بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در المپیک قضاوت خواهد کرد یا خیر، اظهارداشت: من در گروه ۳ هستم. البته در آزمون سیکل ۱۴، نمره‌ای که آوردم فدراسیون جهانی یک نمره به من اضافه کرد. معمولا داوران سطح یک و ۲ جهان در المپیک قضاوت می‌کنند که آنها هم باید در گزینشی شرکت کنند. آقای هاشمی که داور سطح ۲ محسوب می‌شود، به مسابقات اعزام شد که امیدوارم برای نخستین بار بتوانیم یک داور در المپیک داشته باشیم.

۲۵۶ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون ژیمناستیک کمیته ملی المپیک سهمیه المپیک کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد

در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان با ۵۸۹ امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد. زینب طوماری و گلنوش سبقت الهی نیز به ترتیب ۵۷۵ و ۵۶۷ را ثبت کردند.

فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه و در روز ششم این مسابقات فینال تپانچه ۲۵ متر زنان برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • جام جهانی ژیمناستیک| کاهش بخت الفتی برای کسب سهمیه المپیک
  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد