Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@01:16:11 GMT

فوران خورشیدی در نگاه کاوشگر «سولار اربیتر»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۲۴۰۳

‍‍‍‍‍‍

کاوشگر «سولار اربیتر» برای نخستین بار ویدیویی از فوران‌های قدرتمند خورشید ثبت کرده است. خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از اسپیس نوشت: کاوشگر سولار اربیتر متعلق به آژانس فضایی اروپا برای نخستین بار ویدئویی از فوران‌های قدرتمند خورشید ثبت کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   این ماهواره در فوریه ۲۰۲۰ از مرکز فضایی کندی با موشک اتلس ۵، ۴۴۱ در مدار خورشید قرار گرفت تا ندازه‌گیری‌های دقیقی از هورسپهر (هلیوسفر) داخلی خورشید، و باد‌های تازه ایجاد شده خورشیدی ارائه دهد   سولار اوربیتر قبل از انکه مأموریت خود را به طور رسمی آغاز کند، اولین فیلم خود را از فوران‌های قدرتمند خورشید ثبت کرده که در آن ذرات اتمسفر خورشید فوران می‌کنند و در فضا پراکنده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سولار اوربیتر، مأموریتی است که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) و ناسا به طور مشترک اداره می‌شود و قرار است که هر ۶ ماه یکبار به خورشید نزدیک شود.   فیلم تهیه شده توسط کاوشگر سولار اوربیتر در دهم ماه فوریه ضبط شده و به علت موقعیت آن در فضا تجزیه و تحلیل داده‌ای این فیلم بیش از ۳ ماه زمان برده است.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: «ربات پاکبان» به فضا رفت انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: فضا خورشید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فضا خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • لحظه غروب خورشید در آسمان چهاربرج از لنز دوربین شهروند خبرنگار + تصاویر
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم