Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» شیوا قاسمی‌پور در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت) نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش  قرار داشت که طراح آن آقای متفکر آزاد نماینده تبریز است.

نماینده مردم مریوان  و سروآباد در  مجلس شورای اسلامی افزود: در جزئیات این طرح قید شده که آموزش و پرورش نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی خود اعلام نیاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بر اساس این طرح، ۶۰ درصد نیروها از درگاه دانشگاه فرهنگیان و ۴۰ درصد از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب خواهند شد؛ در این آزمون برای افرادی که سابقه معلمی دارند و در گروه‌های مختلف معلمی از جمله نهضتی، حق التدریس، خرید خدماتی و غیرانتفاعی قرار دارند، ضریب مثبت دریافت خواهند کرد.

قاسمی پور یادآور شد: نهایتا این طرح با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش تصویب شد و جزئیات آن با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش چکش کاری خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در نشست امروز نیز همه دستگاه‌ها حضور و نقطه نظرات خود را در رابطه با طرح مذکور بیان کردند تا طرح پخته‌ای با در نظر گرفتن همه جوانب به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

پایان پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نماینده مریوان کمیسیون آموزش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری در این نشست نخبگان را محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی توصیف کرد وگفت: برای حل نظام مسایل استان به صورت موضوعی با افراد قوی نخبگانی ورود پیدا می‌کنیم، 

وی افزود: مشکلات کشور در حوزه مدیریت است و این خطه طبق آمار و بررسی‌های تاریخی مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران جزو اولین‌های کشور در کسب مدال‌های المپیاد ملی و بین المللی است، تصریح کرد: نخبگان افراد قوی هستند و باید موضوعی در حل نظام مسایل مازندران ورود پیدا کنیم.

وی با ذکر این نکته که امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم، توضیح داد: سازمان‌های بدون بودجه و رییس، انگاره امروز مدیریت در کشور‌های پیشرفته است که مورد اهتمام ویژه قرار گرفت، در حالی که مشکلات و چالش‌های بروکراسی اداری در بخش‌های خصوصی و دولتی کشور، قله شده است.

نوری با اظهار این که نخبگان و استعداد‌های دانش بنیان مازندران زنجیره توسعه مازندران هستند، ادامه داد: حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری مازندران مورد تاکید جدی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که معیار ارزیابی مدیران مازندران استفاده از ظرفیت‌های اعضای نخبگان و پارک علم و فناوری است، گفت: ارزیابی‌های میدانی نیز در چگونگی استفاده و حمایت واقعی از سوی دستگاه‌های اجرایی با جدیت عملیاتی می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که معتقدم توسعه مازندران باید با عینک و نگاه نخبگان عملیاتی شود، گفت که تاکید می‌کنم دستگاه‌های اجرایی استان باید بکارگیری از نخبگان را عملیاتی کنند.

نوری ادامه داد: مشکلات کشاورزی مازندران با نگاه کارشناسی ارشد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان حل و فصل شود.

وی با اظهار این که شرکت‌های دانش پژوهان جوان مازندران باید بیشتر تقویت و حمایت شود، تصریح کرد: رسیدن به بهره وری اقتصادی در سه بخش اقتصادی، خدمات و فرهنگی مازندران فقط با توجه واقعی و عملی به نخبگان است.

نوری با تاکید بر این که همه مدیون خون شهدا هستیم، گفت: اقتدار و امنیت امروز کشور را نیز نخبگان و دانش آموزان در المپیاد‌ها تضمین کردند.

دیگر خبرها

  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد