Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۲ اردیبهشت ماه مبنی بر تعیین مرز ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه تازه کند شهرستان پارس آباد مغان استان اردبیل به عنوان مرز مجاز ریلی ورود و خروج بار و مسافر به وزارت اقتصاد (گمرک) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن) ابلاغ کرد.

مرز ریلی ایران و آذربایجان بخشی از راه آهن میانه-اردبیل-پارس آباد است که هنوز تکمیل نشده و به گفته مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی، جزو برنامه‌های تکمیل زیرساخت‌های ریلی سال جاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است مرز ریلی ایران و افغانستان در منطقه مرزی شمتیغ استان خراسان رضوی یک ماه قبل از بهره برداری از راه آهن خواف-هرات با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان به عنوان مرز مُجاز ریلی از سوی هیئت وزیران شناخته و به وزارت راه ابلاغ شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مرداد ماه سال گذشته در بازدید از کارگاه راه آهن میانه اردبیل از افتتاح این خط آهن و رسیدن ریل به مرکز استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داده بود.

نوبخت تأکید کرده که این خط آهن باید به جمهوری آذربایجان نیز متصل شود.

گفتنی است در حال حاضر تنها مرز ریلی ایران و آذربایجان در مسیر آستارا-آستارا فعال بود که باید این خط آهن نیز به مسیر ریلی قزوین-رشت متصل شود.

کد خبر 5216068

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن میانه اردبیل ترانزیت کالا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قیمت دلار مصرف برق شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا میدان گازی فرزاد بازار سهام بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سرمایه قیمت یورو ارز دیجیتال انتخابات 1400 بورس تهران رمز ارز ریلی ایران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳، آخرین سال از فرصت چهار ساله خدمت شورای ششم است، گفت: در نظر داریم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و به ثمر برسانیم.

مسعود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز ضمن تبریک سال جدید، با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳، آخرین سال از عمر فعالیت شورای ششم است، اظهار کرد: در نظر داریم پروژه‌های نیمه‌تمام و غیرفعال سطح کلانشهر کرج را با پیگیری جدی به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تغییرات در سیمای محلات کمتر برخوردار به صورت جدی در دستورکار است، اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج با کارشناسی درست و دقیقی مصوب شد که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار در آن دیده شده است.

رئیس شورای شهر کرج گفت: در این میان پروژه‌های مربوط به تأمین سرانه محلات کمتر برخوردار به صورت ویژه رصد شد که البته صفر شدن برخی از ردیف‌های بودجه را نیز در پی داشت که ناچار به انجام آن بودیم.

وی افزود: شهرداری کرج برای دومین سال متوالی در بحث جذب و تحقق بودجه و متمم آن عملکرد خوب و قابل دفاعی داشت و جا دارد که در آغازین روزهای کاری سال جدید، با برگزاری جلسات درآمدی، ضمن تاکید بر تلاش مضاعف مدیران برای تحقق بودجه ۱۴۰۳، همچنین مدیرانی که در تحقق بودجه ۱۴۰۲ رکوردشکنی داشتند نیز به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گیرند.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به پیش‌بینی افزایش درآمدهای شهرداری از محل بهای خدمات، عوارض پروانه ساخت و جرایم ماده صد در سال آینده، گفت: این مبالغ برای آبادانی و توسعه زیرساخت‌ها و تقویت سرانه‌ها و رسیدگی به مشکلات محلات هزینه می‌شود و انتفاع اصلی آن برای مردم و شهر است.

کد خبر 740140

دیگر خبرها

  • سفر به جاذبه های ریلی شمال با قطار گردشگری
  • ترانزیت کالا از پایانه مرزی ریلی آستارا ۳۶ درصد افزایش یافت
  • سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است
  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • آبشار شِوی نیاگارای ایران + فیلم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»