Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@08:10:34 GMT

گامي براي اقتصاد مقاومتي با شرکت‌هاي برتر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۱۷۵

خبرگزاری آریا- معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: امروز تفاهم‌نامه‌های وزارت صمت با 5 شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" با ارزش 6.1 میلیارد دلار امضا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید زرندی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: جهت‌گیری جدی ما توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آینده مناسب ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی را در این راستا از سیاست گذاری‌ها دانست و گفت: به دنبال بهبود تراز تجاری کشور از طریق جایگزینی واردات، ساخت داخل، ارتقای کیفیت، تنوع محصول و ورود به بازار‌های جهانی هستیم.
معاون امور طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ در کنار هم، اضافه کرد: تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط را با شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنبال می‌کنیم و این دو حوزه از هم قابل تفکیک نیستند.
زرندی، تنظیم‌گری بنگاه‌های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه‌های بزرگ را یک ضرورت دانست و این موضوع را از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت دیگر کشور‌ها در حوزه توسعه بنگاه‌های بزرگ، گفت: رتبه بندی واحد‌ها و بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی را در کشور اجرا و پیاده سازی می‌کنیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت، افزود: از میان 12 هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از 10 نفر، براساس شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده 100 شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد 39 شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، 21 شرکت در حوزه غیرفلزی، 20 بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و 20 بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.
زرندی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری به این 100 شرکت معرفی شده است، گفت: 23 شرکت از میان این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی نمودند و 80 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 240 هزار میلیارد تومان از سوی آنان پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه‌های وزارت صمت با 5 شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" با ارزش 6.1 میلیارد دلار امضا شد.
گفتنی است در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران 5 شرکت امضا کننده حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر سرمایه گذاری تفاهم نامه وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در این مراسم اظهارکرد: در سال‌های گذشته یکی از خلاءهای جدی در حوزه ساماندهی اقتصاد و رونق تولید نگاه تک بعدی به اقتصاد و غفلت از مؤلفه‌های محیطی آن به خصوص مؤلفه‌های حقوقی و قضائی بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اهمیت محیط حقوقی و قضائی حاکم بر اقتصاد به حدی است که حدود نیمی از مؤلفه‌های اصلی پایش محیط کسب وکار در کشورها طبق مهمترین نظام‌های سنجش سهولت کسب وکار در دنیا، ریشه در نظامات حقوقی و قضائی کشور دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همچنانکه رهبر انقلاب هم در دیدار با مجموعه‌های تولیدی کشور و همچنین دیدار با مسؤولین قوه قضائیه بر اهمیت نقش‌آفرینی فعال قوه قضائیه در این حوزه‌ها تاکید داشتند.

شعبانی با بیان اینکه از کلیدی‌ترین عوامل رونق تولید و اقتصاد هر کشور، سهولت و امنیت سرمایه‌گذاری است، گفت میزان حمایت حاکمیت از حقوق سرمایه‌گذاران نقش مستقیمی در ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد ایفا کرده و دستگاه قضائی نیز نقش غیرقابل‌انکاری در بهبود محیط کسب‌وکار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولین دستگاه قضائی، تشکیل دادگاه‌های تجاری است، این موضوع یکی از راهبردهایی مهم قوه قضائیه است که در سند تحول قضائی نیز با راه اندازی دادگاه‌های تخصصی با اولویت دعاوی تجاری بر آن تاکید شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه این امر به دلایل و موانع حقوقی و زیرساختی هنوز به سرانجام نرسیده، تصمیم گرفته شد دو شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر در مرکز استان برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی حوزه تولید و سرمایه گذاری اختصاص یابد.

شعبانی بیان کرد: این دفتر با هدف تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6081118

دیگر خبرها

  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران