Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا دقایقی قبل در گرندهتل شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

به گزارش مشرق، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا دقایقی قبل در گرند هتل شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارد و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز به عنوان ریاست هیأت ایرانی در نشست مذکور شرکت کرده است.

عراقچی امروز در این باره گفت: در دو هفته گذشته که دور چهارم مذاکرات بود، به نظرم پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان‌شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بررسی چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای ایران محور گفت‌وگوهای امروز طرف‌های برجام خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین کمیسیون مشترک سید عباس عراقچی اتحادیه اروپا آمریکا شهر وین اتریش آلمان برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از حمله موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی بیان کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه، اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی کشورمان به ویژه در موضوع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی در دمشق ارائه داد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ گفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین الملل و از جمله آن کنوانسیون دانست و گفت: پاسخ ایران به این اقدام هم لازم و هم مشروع بود و در دو هفته گذشته با یک هماهنگی هم در زمینه بین المللی و هم نظامی این موضوع دنبال شد. 

عمویی تصرحی کرد: وزیر خارجه با تأکید به اینکه لازم بود شورای امنیت سازمان ملل اقدام صهیونیست ها را محکوم کند، خاطرنشان کرد که امریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قواعد بین المللی مانع صدور بیانیه محکومیت شورای امنیت شدند. هرچند بسیاری از کشورها در منطقه و خارج منطقه مستقلاً این تجاوز صهیونیست‌ها را تقبیح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه، پاسخ نظامی ایران در 26 فروردین را در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامی پذیرفته شده، مشروع و متناسب خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی از بخشی از توانمندی بالای موشکی و پهپادی خود در این عملیات بهره گرفت و علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و متحدان اش تمام توان پدافندی‌شان را در مقابله با عملیات وعده صادق بکار گرفتند، موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها عملیات دشمن مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند.
امیرعبداللهیان گفت: انجام این عملیات با استقبال مردم کشورهای منطقه به ویژه مردم مظلوم فلسطین مواجه شد. همچنین پیام ها و تماس های متعددی که مقامات خارجی دریافت می کنیم، ضعف رژیم صهیونیستی است.

عمویی تاکید کرد: ما خواستار توسعه تنش در منطقه نیستیم اما اگر با تعدی صهیونیست ها مواجه شویم قویتر و گسترده تر پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: در این جلسه نمایندگان ضمن تجلیل از اقدام موثر نیروهای مسلح کشورمان در تنبیه رژیم صهیونیستی، از هماهنگی اثربخش میدان و دیپلماسی در تامین امنیت ملی تقدیر کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات