Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@09:51:16 GMT

قانون منع جذب خارجی در لیگ برتر لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۴۶۵۸

قانون منع جذب خارجی در لیگ برتر لغو شد

قانون منع جذب بازیکن و اعضای فنی که پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال ارائه شده بود، در فصل آینده برداشته خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران در قانونی عجیب که با هجمه زیادی نیز همراه بود، قانون منع بکارگیری بازیکنان و اعضای فنی خارجی را در لیگ برتر وضع کرده بود. این قانون اکنون با اعلام منصور قنبرزاده برای فصل آینده با شروطی برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل فدراسیون فوتبال در توضیح این اقدام فدراسیون فوتبال گفت: هیات رئیسه سازمان لیگ با حضور جناب آقای عزیزی‌خادم ریاست مجمع فدراسیون و سازمان لیگ تشکیل جلسه داد. در این نشست ما مصوبات بسیار مهمی را داشتیم که از فصل آینده لیگ برتر می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی در فوتبال ایران داشته باشد. اولین موضوع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی بود که موارد مختلف مربوط به آن مورد بحث کارشناسی قرار گرفت. طبق دستور آقای عزیزی‌خادم مقرر شد شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. این کار توسط یک گروه کارشناسی انجام و موارد قانونی تدوین خواهد شد و پس از نهایی شدن دستورالعمل‌های لازم موارد به تصویب هیات رئیسه خواهد رسید و در فوتبال ایران اجرا خواهد شد.

وی در توضیح این موضوع که شاخص‌ها به شکلی تعریف خواهد شد، گفت: شاید برای خیلی‌ها این سوال به وجود بیاید که شاخص‌های مورد نظر مدیریت فوتبال ایران برای صدور مجوز حضور خارجی‌ها در فوتبال کشور چه خواهد بود. سرپرست دبیرکلی در این رابطه پاسخ می‌دهد: درباره مباحث مالی قطعا باید تضامینی اخذ و صندوقی درست شود که شاهد باز شدن پرونده حقوقی جدید در فیفا علیه فوتبال ایران نباشیم. یعنی ساز و کار بسیار محکمی برای تسویه حساب مالی قراردادها در نظر گرفته می‌شود. در بخش فنی اما تلاش این خواهد بود که به عبارت عامیانه از ورود بازیکن بنجل به فوتبال کشور جلوگیری شود. به همین دلیل معیارهایی تعیین خواهد شد که مربی و بازیکنان با کیفیتی که سطح‌شان از فوتبال ایران بالاتر باشد وارد باشگاه‌های ما شوند. این موارد بر اساس استانداردهای کیفی تدوین خواهد شد و ما با تعیین قوانین شفاف و فیلترگذاری، با وسواس خاصی اجازه حضور مربی و بازیکن خارجی در فوتبال کشور را خواهیم داد و دیگر نمی‌گذاریم اتفاقات گذشته تکرار شود.

در این رابطه یک اتفاق مهم دیگر هم رخ داده که سرپرست دبیرکلی فدراسیون درباره‌اش می‌گوید: طبق مصوبه رسمی و تصمیم اتخاذ شده، باشگاهی که بخواهد از بازیکن و مربی خارجی استفاده کند، باید ده درصد از حق الزحمه مندرج در قرارداد بازیکن را در صندوقی بگذارد که زیر نظر فدراسیون برای آکادمی‌های فوتبال و استعدادیابی با اولویت مناطق کم‌برخوردار هزینه شود. پس 10 درصد کل هزینه‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید صرف تیم‌های پایه، آکادمی و آموزش در فوتبال شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003IES

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال ایران خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین باشگاه قطری برای ستاره های پرسپولیس؛ این سه نفر را می‌خواهیم!

یک خبرگزاری مدعی شد سه ستاره پرسپولیس در رادار یک باشگاه قطری قرار گرفته اند.

طرفداری | رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشورهای عربی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا مدیران این باشگاه‌ها به فکر تقویت تیم‌های خود باشند.

به نقل از مهر، از این رو بار دیگر پیشنهادهایی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی به دست بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور رسیده است.

در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آنها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد را جذب کنند.

دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آنها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آنها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.

حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال تجربه کردند حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه دهند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • کمین باشگاه قطری برای ستاره های پرسپولیس؛ این سه نفر را می‌خواهیم!
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • پورموسوی: نگران نیستیم و در لیگ برتر می‌مانیم
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی
  • تاج: لیگ برتر ایران پیر است/ جشن برترین‌های لیگ با مدل AFC برگزار می‌شود
  • مهدی تاج: VAR را از چین می‌آوریم؛ لیگ برتر پیر است
  • VAR چینی در لیگ برتر ایران