Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:55:43 GMT

دلایل از دست دادن حس چشایی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۵۸۹۶

اختلال در حس چشایی یا از دست دادن کامل آن دلایل مختلفی دارد. ناطقان: به نقل از رأی الیوم، اختلال یا از دست دادن حس چشایی به چند دلیل، از جمله دلایلی در ارتباط با سیستم تنفسی را شامل می‌شود؛ حتی اگر به اختلال بویایی مشخصی نیز مبتلا نباشید، هنگام سرماخوردگی یا هرگونه بیماری تنفسی به صورت موقت حس بویایی خود را ازدست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دلایل عمده از بین رفتن حس چشایی عبارتند از:

۱- سرماخوردگی

۲- آنفلوانزا

۳- عفونت‌های سینوسی

۴- التهابات گلو و حلق

۵- عفونت غدد بزاقی

۶- سیگار کشیدن

۷- عفونت و بیماری‌های لثه

۸- پوسیدگی دندان

۹- دارو‌های تیروئید

۱۰- درمان‌های سرطان

کمبود‌های تغذیه‌ای، به ویژه ویتامین B۱۲ و روی باعث بروز اختلالات سیستم عصبی شود که این نیز می‌تواند حس چشایی را تغییر دهد، به گونه‌ای که بر پیام‌های سیستم عصبی به بافت‌های مختلف بدن از جمله کنترل حس چشایی تأثیر می‌گذارد. همچنین افرادی که اختلالات خاصی مانند مولتیپل اسکلروزیس و فلجی دچار هستند، ممکن است گاهی اوقات با اختلال د حس چشایی خود مواجه شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: از دست رفتن ، حس چشایی ، اختلال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: از دست رفتن حس چشایی اختلال حس چشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • لرزو بدن درد بدون تب نشان دهنده جیست؟