Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، روسیه خواستار میانجیگری میان باکو و ایروان در موضوع اختلافات مرزی شد. این پیشنهاد در حالی مطرح شد که هفته گذشته مقامات ارمنستان، آذربایجان را به اعزام نیرو به طرف مرز‌های این کشور متهم کردند.

بر این اساس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو حاضر است طرفین را برای مذاکره به منظور تعیین مرز‌ها میان دو کشور دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه آماده همکاری با طرفین برای حل اختلافات سیاسی است.

مقامات ارمنستان هفته گذشته آذربایجان را متهم کردند به مرزبندی میان دو کشور تعدی کرده است. آن‌ها گفتند این اقدام آذربایجان نقض آشکار قوانین آتش بس میان دو کشور است که با میانجیگری روسیه اعمال شده است.

مقامات آذربایجان پس از این ادعا تعدی به مرز‌های ارمنستان را انکار کرده و گفتند نیرو‌های آنان فقط از مرز‌های کشورشان دفاع می‌کنند. آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت: تا زمانی که نیرو‌های آذربایجان به حقوق مرزی ارمنستان احترام نگذارند و قلمرو مرزی را ترک نکنند، هیچ مذاکره‌ای به منظور تعیین حدود مرز‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته منابع خبری، مذاکرات میان مقامات دفاعی ارمنستان و آذربایجان برای حل این مشکل در جریان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آذربایجان ارمنستان اختلافات مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم