Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه خانه هلال برای انجام فعالیت های داوطلبانه مردمی در حوادث طبیعی و بحران های اجتماعی امروز پنجشنبه در حوزه صنعت و معدن، طلاب و کارخانه لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری و مشارکت واحدهای مربوطه در حوزه های یادشده در شهرستان بافق افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در حاشیه افتتاح این خانه ها بدون مبلغ هزینه راه اندازی این خانه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ماهیت این نهاد و فضاهای یادشدهای گفت: هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است که بر هفت اصل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حرازی ‌زاده بی غرضی،بی طرفی، استقلال ،خدمت داوطلبانه،بشردوستی،یگانگی و  جهان شمولی را از اصول هفتگانه هلال احمر برشمرد.

وی افزود: خانه‌های هلال شهری و روستایی به عنوان چکیده هلال احمر و پل ارتباطی جمعیت در منطقه است و زمینه مشارکت فعال مردم  را در زمینه های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

این مسوول هدف از راه اندازی خانه‌های هلال را ارایه خدمات بهتر در حوادث با زمان کمتر و کیفیت بهتر بیان کرد و افزود: باتوجه به ماهیت داوطلبانه اعضای این واحدها، این خانه‌ها در سایر فعالیت‌های اجتماعی به عنوان جمعیت‌های هلال احمر کوچک در مناطق دور دست فعالیت می‌کند.

وی جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان خانه های هلال، ارایه آموزش های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطره ، کارگروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب در روستاها و محله ها را از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها و شهرهای کوچک برشمرد.

به گفته وی اولویت فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر در سه محور شامل امدادرسانی در حوادث، آماده سازی نیروی انسانی و تکمیل و تجهیز است.

حرازی زاده با اشاره به اینکه در مجموع هشت خانه هلال احمر تاکنون با حضور افراد داوطلب در شهرستان بافق راه اندازی شد،  تصریح کرد: خانه‌های هلال ابتدا ۲ تیم ۱۰ نفری از داوطلبان هستند که به مرور این فضاهای امداد مردمی تجهیز می‌شود و اعضای آن تخصص‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد طرح خانه‌های هلال از مرداد ماه سال  99  در استان آغاز شد که تاکنون ۶۴ خانه هلال افتتاح شد و تا هفته آینده این تعداد به ۷۰ مورد افزایش می‌یابد.

فرماندار بافق هم در این آیین، جمعیت هلال احمر را تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه خواند و گفت: مردم دارالشجاعه بافق همیشه در حوزه خدمت رسانی و وظایف انسانی و اسلامی پیشگام بودند.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به تاریخ و تاثیر حضور حاکمان و افراد سرشناس بافق یادآور شد: پیشینه و فرهنگ مردم  این منطقه از اصالت خاصی برخوردار است که می بایستی به آن بالید و به آن توجه کرد.

سه خانه هلال برای فعالیت های امدادی در بافق افتتاح شد

در این مراسم فرماندار ، امام جمعه جدید و قدیم بافق ، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و جمعی از مسوولان محلی شهرستان حضور داشتند.

پنجمین خانه هلال شهرستان بهمن ۹۹ در صحن امامزاده عبدالله (ع) بافق افتتاح شد که به راه اندازی این سه واحد تعداد خانه هلال  منطقه به هشت مورد  رسید.

یکهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان،  عضو جمعیت هلال احمر شهرستان بافق هستند.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر بافق افتتاح شد خانه های هلال راه اندازی خانه هلال خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، محمدنوید متقی اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل دو دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به سه باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 747314

دیگر خبرها

  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان