Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اکنون بیشترین تخلف در صنف نان، کم فروشی و گرانفروشی است و بسته به میزان تخلف، واحد صنفی ۲ تا چهار برابر در مرحله اول جریمه می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی اسفنانی افزود: به تدریج در صورت تداوم و تکرار تخلف، امکان پلمب واحدهای متخلف وجود دارد که البته این موضوع بازدارنده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در برخورد با تخلفات ما نیز باید به ارتکاب تخلف اعتقاد داشته باشیم اما زمانی که می‌دانیم شرایط مطلوب نیست، برخوردها هم قابل توجه نیست.

به گفته اسفنانی، تاکنون موضوع افزایش نان تصویب نشده اما برخی نانوایان قیمت را افزایش دادند که تخلف بوده و پرونده برای رسیدگی در این زمینه تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان نداشتیم، افزود: طبق آخرین اطلاعات، اتحادیه نانوایی‌ها آنالیز قیمت تمام شده نان با توجه به مولفه‌های تاثیرگذار از جمله دستمزد کارگر، هزینه حمل و نقل، حامل‌های انرژی، اجاره بها و سایر هزینه‌ها را تهیه کرده و در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار داده تا قیمت نهایی پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: سال ۹۷ قیمت نان افزایش یافت اما از چهار سال قبل قیمت نان افزایش نداشته در حالی که در این مدت تورم و سایر مولفه های تاثیرگذار در قیمت‌گذاری افزایش بسیار داشته است.

اسفنانی اظهار داشت:‌ اینکه اکنون بعد از چند سال یکباره قیمت نان افزایش یابد برای مردم قابل تحمل نیست زیرا قدرت خرید مردم افزایش نیافته است و شاید بهتر بود سالانه و به تدریج با توجه به نرخ تورم و سایر مولفه‌ها نرخ نان تعیین می شد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: نان قوت غالب مردم و برای بسیاری از خانواده‌ها مهمترین قلم سفره است و در نرخ جدید بعد از چند سال حداقل این است که قیمت نان ۳۰ درصد افزایش یابد که این میزان افزایش قیمت، مردم را تحت فشار قرار می‌دهد.

اسفنانی اضافه کرد: اگر دولت بنا دارد تا قیمت نان افزایش نیابد هم باید تمهیدی بیاندیشد تا نحوه پرداخت یارانه مدیریت شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی نان ستاد تنظیم بازار تعزیرات حکومتی قیمت نان افزایش تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم، ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مبلغ برخی جریمه های رانندگی تا ۵ برابر افزایش یافته است
  • برخی جریمه های رانندگی تا ۵ برابر افزایش یافته است
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • جریمه پزشک متخلف در اهواز
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد