Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری نمی‌تواند اجازه ساخت و ساز مجدد را به املاک موجود در حریم ریلی دهد و راه آهن هم برای خرید قصدی ندارد.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عبور خط راه آهن تهران-مشهد از محله نازی‌آباد و بازدید اخیر او از این منطقه اظهار کرد: در گذشته اطراف این خطوط کاربری مسکونی وجود نداشت و در طول ۱۰ سال اخیر به دلیل پایین بودن نرخ زمین، ساخت مسکن هم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از ساخت و سازهای فراوان، قانون حریم ریلی تصویب شد و بخشی از این املاک متاسفانه در حریم قرار گرفته‌اند که در شهر تهران یک تناقضی وجود دارد و آن این است که در این موقع شهرداری تهران باید ملک افراد را خریداری کند یا راه‌آهن؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این تناقض موجب عدم تصمیم‌گیری قطعی شده و اهالی دچار مشکل شدند، همچنین شهرداری نمی‌تواند اجازه ساخت و ساز مجدد بدهد، زیرا در حریم ریلی است و از آن طرف هم راه آهن برای خرید قصدی ندارد.

هاشمی افزود: تناقض باعث شده که در اطراف حریم‌های ریلی پایتخت مشکلاتی ایجاد شود، چند روز گذشته بنده از این منطقه بازدید داشتم و مقرر شد که شهرداری تهران مجددا آن را پیگیری کند و با شرکت راه‌آهن به توافق برسد.

وی گفت: من پیشنهاد دادم که با یک طرح جدید شهرسازی، این املاک را خریداری کنند، لذا تصمیم بر آن شد که شهرداری منطقه طرحی را ارائه و در شهرداری مطرح کند و حتی اگر لازم بود شورای اسلامی شهر تهران هم دخالت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این طرح شهرسازی تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید ببینیم شهرداری آن منطقه این مسئله را چه مقدار جدی می‌گیرد، اما به هر حال ما آمادگی کامل داریم و متاسفانه تا امروز هم طرحی از آن‌ها مشاهده نکرد‌ه‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران رئیس شورای حریم ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد