Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:05:36 GMT

پتروشیمی سبلان در عسلویه به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۶۸۴

پتروشیمی سبلان در عسلویه به بهره‌برداری رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی، بهره‌برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی سبلان امروز با دستور رئیس جمهور در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه استان بوشهر آغاز شد.

این واحد پتروشیمی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول را دارد و خوراک  آن یک میلیون تن گاز طبیعی در سال است که شرکت پتروشیمی دماوند از طریق خط سراسری گاز آن را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ساخت پتروشیمی سبلان ۴۰۶ میلیون دلار سرمایه گذاری شده که شامل ۳۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۰ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی است.

این سرمایه‌گذاری از طریق آورده سهامدار، فاینانس خط اعتباری چین و تسهیلات کوتاه مدت تامین شده است.

ارزش محصولات این طرح پتروشیمی نیز ۴۱۲ میلیون دلار در سال اعلام شده است.

بیشتر بخوانید

واحد تفکیک اتان در عسلویه به بهره‌برداری رسید مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید اجرای فاز یک پتروشیمی کیان در عسلویه آغاز شد

در زمان ساخت پتروشیمی سبلان، چهار هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار بودند و در زمان بهره برداری نیز ۸۳۴ نفر در این مجتمع مشغول به کار خواهند شد.

پتروشیمی سبلان یکی از طرح‌های پتروشیمی زیرمجموعه پتروفرهنگ و هلدینگ انرژی سپهر به شمار می‌رود.

مرضیه شاهدایی مدیرعامل پتروفرهنگ که در مراسم افتتاح این طرح در عسلویه حضور داشت، گفت: سبلان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران به شمار می‌رود که پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه جهانی، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد، اما با برنامه‌ریزی مدون و بهره‌گیری از توان مهندسان و تولیدکنندگان داخلی نه‌تنها طرح متوقف نشد، بلکه در این مسیر کاتالیست‌های مورد نیاز این پتروشیمی برای نخستین بار بومی‌سازی شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی افتتاح طرح پتروشیمی سبلان عسلویه پارس جنوبی رئیس جمهور پتروشیمی سبلان سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین بهره برداری از ۶ واحد پخت نان کامل در استان گفت: هدف از ایجاد این نانوایی‌ها ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش ضایعات نان و کاهش عوارض ناشی از مصرف نان سفید است.   شهریار عباسی با بیان اینکه در صورت استقبال از این نان تعداد مراکز پخت نان کامل در استان افزایش می‌یابد افزود: تا اطلاع بعدی نان کامل با قیمت نان سفید به شهروندان عرضه می‌شود    وی تاکید کرد: نان کامل بر خلاف نان سفید که سبوس آن جدا می‌شود، سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.   گفتنی است بیش از ۶۰۰ نانوایی در استان ایلام مجوز فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است