Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@07:35:04 GMT

پتروشیمی سبلان به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۴۱

خبرگزاری آریا - پتروشیمی سبلان به عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول به ارزش 412 میلیون دلار با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار شانا، شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با هدف تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول گرید AA صبح امروز (پنجشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه) با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پتروشیمی سبلان با مجموع 406 میلیون دلار سرمایه‌گذاری فاز 2 پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث و این میزان سرمایه از محل آورده سهامداران، فاینانس خط اعتباری چین و تسهیلات کوتاه مدت تأمین شده است؛ شرکت انرژی سپهر با 99.96 درصد سهامدار اصلی و پتروشیمی دنا، شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی، شرکت تجارت بین‌الملل سکو و شرکت قطب پتروشیمی سپهر لاوان دیگر سهامدارن این شرکت هستند.
خوراک مورد نیاز پتروشیمی سبلان یک میلیون تن گاز طبیعی در سال است که از طریق خط سراسری گاز از سوی شرکت پتروشیمی دماوند تأمین می‌شود و ارزش فروش محصولات این مجتمع سالانه 412 میلیون دلار پیش‌بینی شده است، همچنین اجرای پتروشیمی سبلان برای 4200 نفر در دوران ساخت و 834 نفر در دوران بهره‌برداری اشتغالزایی ایجاد کرده است.
لیسانس، مهندسی پایه و خرید تجهیزات انحصاری از شرکت هالدر تاپسویی، مهندسی تفصیلی و خرید دیگر تجهیزات از شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) و سیویل و نصب تجهیزات از سوی شرکت کیسون انجام شده است.
امروز (پنجشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه) با افتتاح سه طرح پتروشیمی سبلان، مسجدسلیمان و اکسیر حلال عسلویه، پرونده بهره‌برداری از 17 طرح پتروشیمی در یک سال که از سال 99 برنامه‌ریزی شده بود، بسته و تعهد افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی نیز به‌طور کامل محقق می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی سبلان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون

جام جم آنلاین - خوزستان، عالی پور مدیر درآمد شهرداری اهواز،رسول جامعی شهردار منطقه۲ و فرامرز نجف پور شهردار منطقه ۷ اهواز در دیداری صمیمی با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ،از نگاه مسئولانه شهروئی و حمایت‌های همه جانبه ایشان از اجرای پروژه های عمرانی شهری تقدیر و تشکر نمودند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ابتدای این نشست، ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارایه گزارشی از اقدامات این شرکت اظهار داشت:شرکت نفت و گاز کارون در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و مشارکت در اصلاح چشم انداز شهری با حمایت و تاکید مدیر عامل محترم مناطق نفتخیز جنوب نسبت به مشارکت و پشتیبانی از پروژه های عمرانی و زیبا سازی شهری اقدام نموده که همکاری در ساماندهی محل دفن پسماندهای برومی ، جمع آوری نخاله های ساختمانی رها شده در بلوار نفت اهواز و پاکسازی محل مورد نظر در مجاورت مجموعه صنعتی شماره ۲ این شرکت بخشی از این موارد می‌باشند.

حسن شهروئی با تاکید بر لزوم تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها در زیبا سازی شهر افزود : احداث دیوار بتنی در بلوار نفت و منطقه مهاجرین جنگی در راستای صیانت از اراضی و تاسیسات صنعت نفت و کمک به زیباسازی منظر شهری، کاشت ۵۰۰۰ نهال در حاشیه بلوار نفت در حد فاصل سه راهی فرودگاه تا میدان چهار اسب با همکاری مناطق نفتخیز جنوب،پرداخت حق السهم عوارض شهرداری‌ها از دیگر اقدامات شرکت نفت و گاز کارون می‌باشد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگ ترین شرکت بهره بردار مناطق نفتخیز جنوب است که در کنار وظیفه ذاتی و رسالت خطیر تولید نفت و گاز، هیچگاه از عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و توجه به عمران و آبادی جوامع پیرامونی شهری و روستایی همجوار تاسیسات غافل نبوده و همواره نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته است.

دیگر خبرها

  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • توپکرانی ۱۳۷ هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان