Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:24:45 GMT

منطقه آزاد اردبیل در شمالغرب بی‌نظیر است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۹۱۶۳

منطقه آزاد اردبیل در شمالغرب بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با ابراز خرسندی از تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ برای دولت جهت تعیین محدوده منطقه آزاد اظهار کرد: امیدواریم به سرعت زمینه تعیین نهایی محدوده منطقه آزاد استان اردبیل با کارهای کارشناسی به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با تصویب منطقه آزاد و اجرایی شدن آن توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری گرفته و چهره ناامیدی و یأس برای همیشه از این استان رخت بر می‌بندد.

استاندار اردبیل ضرورت اطلاع‌رسانی صریح و شفاف را در این زمینه همراه با امیدبخشی به مردم یادآور شد و گفت: به نظر می‌رسد به معنای واقعی در این زمینه اطلاع‌رسانی نشده و سکوت معنادار رسانه‌ای و جناح‌های خاص نیز در این ارتباط تأمل‌برانگیز است.

بهنام‌جو افزود: شرایط راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل در شمال غرب بی‌نظیر است چرا که ما نزدیک‌ترین مسیر به کشور آذربایجان و آسیای میانه هستیم و قطعاً در کنار منطقه آزاد تجاری و صنعتی، راه‌اندازی بارانداز ریلی و صادراتی نیز مکمل این بستر مهم و تأثیرگذار تحولی خواهد بود.

وی ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی و متخصصان را در تعیین محدوده منطقه آزاد یادآور شد و خاطر نشان کرد: بهتر است اتاق بازرگانی به عنوان حامی بخش خصوصی محوریت برگزاری نشست‌های کارشناسی را فراهم کرده تا بعد از هفته‌ها بحث و بررسی و جمع‌بندی نظرات، بهترین مکان و محدوده برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در نظر گرفته شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما به نظر متخصصان در این زمینه احترام خواهیم گذاشت و به دور از نگاه سلیقه‌ای در مسیر توسعه استان، تلاشمان بر این خواهد بود تا در محدوده مشخص کارهای کارشناسی برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و همچنین فعال شدن بارانداز ریلی به وجود آید.

وی بیان کرد: در سفری که در آینده نزدیک به جمهوری آذربایجان خواهیم داشت توافق احداث بارانداز را در منطقه مرزی پارس‌آباد نهایی خواهیم کرد تا به دور از برخی حواشی، از این ظرفیت عظیم برای صادرات محصولات کشورمان به مناطق مختلف به ویژه کشورهای مجاور استفاده کنیم.

رئیس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: باید از این فرصت طلایی در جهت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری استفاده کنیم که این خود می‌تواند پایه اشتغال در حوزه تجارت و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی را به وجود آورد.

بهنام‌جو مقایسه بارانداز اردبیل را با سایر مناطق درست و منطقی ندانست و اظهار کرد: بارانداز اردبیل رقیب آستارا نیست بلکه ما با مزیت‌هایی که در راه‌اندازی بارانداز ریلی داریم، سعی و تلاشمان بر انتقال سریع و ارزان کالا و خدمات به کشورهای همسایه خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی و تلاشمان بر حفظ جایگاه سرمایه‌گذاران و حمایت همه‌جانبه از آنهاست که از واحدهای در حال بهره‌برداری در بخش صنعت حمایت می‌کنیم و نسبت به تأمین مواد اولیه این واحدها و همچنین تأمین نقدینگی آنها تلاشی جدی انجام می‌دهیم.

بهنام‌جو از مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به واگذاری چهار معدن سنگ آهن به سرمایه‌گذاران استانی اقدام سریع را انجام داده و هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین مواد اولیه برای این واحدها پیشقدم شوند.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با احصا موانع و مشکلات بانک‌ها، مالیات، گمرک و بیمه‌ها از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت عملی را داشته باشیم.

کد خبر 5216550

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد اردبیل اردبیل استاندار اردبیل اکبر بهنام جو اقتصاد اشتغال زایی تجارت انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا زلزله کرمانشاه شیوع کرونا منطقه آزاد تجاری استان اردبیل راه اندازی بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از عدم تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص راه‌آهن شهرک صنعتی اشراق گلایه کرد و گفت: از آن‌ها شاکی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، منوچهر صفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سال گذشته، یک میلیون و 500 هزار مسافر از طریق راه‌آهن زنجان جابه‌جا شدند که این عدد نسبت به سال 1401 با یک رشد 15 درصدی مواجه شده است. در حال حاضر هم در تعطیلات نوروز به طور متوسط روزانه 2 تا 2500 مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌‌وند که مقصد اکثر مسافران مشهد مقدس است.

وی ادامه داد: قطارهای با کیفیتی در راه‌آهن زنجان وجود دارد که به طور روزانه فقط 2 قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند. تاکنون نارضایتی جدی در خصوص وضعیت این قطارها دیده نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب به وضعیت دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور، یک هزار و 250 میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم تخصیص یاید چرا که در سفر نخست رئیس جمهور، 800 میلیارد تومان مصوب شد و فقط 50 درصد این مبلغ تخصیص یافت. اگر تمام مبلغ فوق تخصیص یابد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد‌.

وی در ادامه به وضعیت راه آهن شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و گفت: ما از شرکت شهرک‌های صنعتی گلایه داریم و شاکی هستیم. حدود 20 سال پیش یک تفاهم‌نامه‌ای بین راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد که بر اساس همان تفاهم‌نامه مقرر شد، زیرسازی با شرکت شهرک‌ها و روسازی با ما باشد، اما آن‌ها به توافقات خود عمل نکرده و همچنان نمی‌کنند.

صفری افزود: طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راه‌آهن است باید خودشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند و تفاهم‌نامه فوق‌الذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند، ولی آن‌ها طبق همان تفاهم‌نامه هم عمل نکردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد