Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی پروژه زیرسازی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، گفت: خوشبختانه پروژه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد، مشکل اصلی در بحث تملک اراضی در ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد است که این مسئله با توافق صورت گرفته، برای تملک اراضی تحت تصرف سپاه در این محل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اقبال عباسی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی جهت اجرا در استان پیشنهاد داده شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ طرح از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار هستند و عموما پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بالای ۷۵ درصد است، پنج طرح از جمله دهکده فرش پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد، اگر مدیری توان اجرایی یک طرح را ندارد، نباید آن را  به‌عنوان طرح  اقتصاد مقاومتی پیشنهاد بدهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بهانه‌ای برای کم‌کاری مدیر پذیرفته نیست، سازمان جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث عمل به تعهدات خود در طرح‌های اقتصاد مقاومتی دچار ضعف بوده‌اند  و این موضوع از طریق نامه‌نگاری به وزارتخانه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات پروژه‌هایی از جمله دهکده فرش، احداث و راه‌اندازی خط دو کشتارگاه‌های طیور، تامین و انتقال آب و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تامین آب شرب روستایی و زیرساخت‌های مناطق گردشگری(خط کوهرنگ، سامان و چغاخور) جلسه‌ای با قید فوریت برگزار شود.

عباسی در خصوص روند اجرای پروژه‌های جهش تولید در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: ۴۶ پروژه جهش تولید در سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری تعریف شد، برای اجرای این پروژه‌ها بالای ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی تخصیص پیدا کرده است و مدیران دستگاه‌ اجرایی تا پایان تیرماه فرصت دارند؛ این اعتبارات را جذب کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دستگاه اجرایی توان جذب این اعتبار را تا پایان تیرماه ندارد، باید این اعتبار به سایر پروژه‌ها اختصاص داده شود.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی پروژه زیرسازی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی در چند قطعه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی بالایی نیز دارد، اما مشکل اصلی در بحث تملک اراضی در ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد است.

عباسی افزود: قطعه زمین پیشنهادی اکنون در تصرف سپاه قرار دارد، همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی نیز مدعی است که این قطعه زمین در تملک این اداره بوده، بنابراین نامه‌نگاری لازم با وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف این قطعه زمین صورت گرفت، اما می‌توان قبل از اعلام پاسخنامه و برای تسریع در روند کار با در نظر گرفتن تمامی حق و حقوقات سپاه، این قطعه زمین را برای اجرای عملیات عمرانی طی صورت‌ جلسه‌ای به پیمانکار واگذار کرد تا پروژه تعطیل نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بحث راه‌های استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چند پروژه عمرانی در حوزه راه‌سازی به‌علت قرار گرفتن در حریم لوله‌های انتقال گاز با مشکل مواجه شده بودند، مقرر شد این اختلافات با تامین امنیت لوله‌های انتقال حل شود، به‌نظر می‌رسد این موضوع لاینحل نیست و پروژه‌ها روند خود را طی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی نیز برای برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده است، برای اجرای این پروژه‌ها نیز تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و می‌توان عملیات اجرایی آن‌ها را نیز آغاز کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری اقتصاد مقاومتی پیشرفت فیزیکی تملک اراضی قطعه زمین پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، استان توانست ۸۰ میلیارد تومان اعتبار متمم را جذب کند و از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی تسویه شده و هم پرداخت پرسنلی نسبتاً خوبی در قالب پاداش پایان سال به دستگاه‌ها انجام شد.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مصوب استان در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، ادامه داد: خراسان جنوبی توانسته از اعتبارات مازاد درآمد منتفع شود و همچنین اواخر سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به صورت نقدی و اوراق به استان تخصیص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پایان سال مالی ۱۴۰۲ پایان شهریورماه امسال است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی را در اسرع وقت در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نشود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که تا دو ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهند شد و اعتبار آنان هم جا به جا می‌شود.

قناعت افزود: معاونت عمرانی استانداری، سازمان امور اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در خصوص جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته حتماً جلسات منظم و فشرده‌ای برگزار کنند و برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند، ارائه کنند.

وی با بیان اینکه سند توسعه دانش بنیان استان امروز در شورا به تصویب نهایی رسید، تصریح کرد: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص شود و دبیرخانه هم در جلسات آینده این شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

قناعت با قدردانی از اقدامات خوب اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: تأکید ما بر هزینه‌کرد اعتبارات مالیات در بخش زیرساختی استان است.

وی در ادامه به پروژه احداث مرکز جامع انتقال خون استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

استاندار خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جلسات ماهانه را به صورت مرتب برگزار کنند چون ما تفویض اختیار کردیم تا موضوعات فنی در این کارگروه‌ها بررسی شده و برای تأیید نهایی در شورا مطرح شود.

کد خبر 745254

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند