Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@22:36:59 GMT

فعالیت ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۹۷۵۵

فعالیت ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از فعالیت ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد تا ۱۰ روز آینده تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش برنا؛  فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در گفت و گوی زنده خبری شب گذشته (چهارشنبه) گفت: براساس آخرین آمار تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تهران نسبت به ۴۸ساعت گذشته حدود ۴,۵ درصد و به مراکز بهداشتی  ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱  درصد کاهش داشته است .

به گفته دکتر زالی هم اکنون  ۶۱۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که   ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند .

وی در ادامه از بستری ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته و ترخیص ۸۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها خبر داد و گفت : کماکان تهران شرایط شکننده ای دارد.

دکتر زالی جمعیت سالمندان بالای ۸۰سال تهرانی را ۱۸۶هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵سال تا ۸۰سال را ۱۷۹هزار و دویست نفر ذکر کرد .

به گفته دکتر زالی ۸۰ درصد سالمندان ۸۰سال به بالا ‌واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند .

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران راه اندازی شده است که تا اوایل هفته آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وی افزود : در ۱۰روز آینده تعداد مراکز تجمیعی در تهران به ۸۰مرکز افزایش خواهد یافت .

دکتر زالی تاکید کرد: بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل های بهداشتی و ماسک رعایت شود.

به کفته وی سطح آنتی بادی ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد و شهروندان حتما باید پس از واکسن نیز‌ پروتکلها را بطور جدی رعایت کنند .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مراکز درمانی استان تهران سالمندان واکسیناسیون وزارت بهداشت پایتخت ماسک خطر ابتلا به بیماری زالی کرونا فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا دکتر زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:در حال حاضر جهان در یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت قراردارد و ویژگی اصلی این بحران آسیب‌های روانی مانند: استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی و وسواس است.   وی افزود: در همین رابطه و در راستای افزایش خودارزیابی روانشناختی، سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی http://salamat.gov.ir مدتی است که راه اندازی شده است.    زارع ادامه داد:همه افراد می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه خودارزیابی روانشناختی در سمت چپ و پایین صفحه به سؤالات ده گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت نمایند.   وی تصریح کرد: در بخش‌های بعدی این سامانه محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است.   رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان داشت:هدف از راه اندازه این سامانه، توانمندسازی جمعیت عمومی برای خودارزیابی در حوزه سلامت روان و همچنین راهنمایی آنان برای یادگیری شیوه‌های خودمراقبتی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت روان می‌باشد.    وی افزود: مراجعه کنندگان به این درگاه می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک گیرند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد