Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@04:02:17 GMT

تورم اروپا در اوج یکساله

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۰۱۵۹

به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به آوریل با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۶ درصد رسید تا نرخ تورم مجددا در مسیر رسیدن به سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه قرار گیرد. در سطح اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ درصد بوده که از ماه قبل ۰.۳ درصد بیشتر شده است.

انرژی با تورم ۰.۹۶ درصدی و خدمات با تورم ۰.۳۷ درصدی و مواد غذایی با تورم ۰.۱۶ درصدی پیشتاز گروه های مختلف بوده اند و کالاهای صنعتی نیز با تورم ۰.۱۲ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است. تورم بخش مواد غذایی و نوشیدنی نیز طی این مدت ۰.۲۴ درصد بوده است.

 قرار است بانک مرکزی اروپا در هر ماه ۲۰ میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی را خریداری کند تا راه را برای تقویت رشد اقتصادی در سطح منطقه یورو هموار کند.  

در بین کشورهای عضو منطقه یورو، بالاترین تورم مربوط به مجارستان با ۵.۲ درصد بوده است و پس از این کشور نیز لهستان با ۵.۱ درصد و لوکزامبورگ با ۳.۳ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم ثبت شده مربوط به یونان با منفی ۱.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، پرتغال با منفی ۰.۱ درصد و مالت با مثبت ۰.۱ درصد قرار دارند.

از طرف دیگر طی این مدت نرخ تورم در بلژیک ۲.۱ درصد، آلمان ۲.۱ درصد،  فرانسه ۱.۶ درصد و در ایتالیا ۱.۰ درصد اندازه گیری شده است. در بین کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز تورم نروژ طی این مدت ۳.۲ درصد و سوییس منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است.  

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه اروپا منطقه یورو درصد بوده تورم ۰ ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی برای تورم ۳۰ درصدی فریاد «وااسلاما» سر می‌دادند

روزنامه هم میهن در سرمقاله خود نوشت: آقای خاتمی در سخنانی در جمع مشاوران خود گفت: «پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود... عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت... عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین‌المللی انجام دهد و نهاد‌های بین‌المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند، بی‌پاسخ می‌ماند. جمهوری اسلامی نشان داد که توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.»

این موضع آقای خاتمی را باید در کنار تنگ‌نظری‌های رسمی و نیز موضع انتخاباتی دو ماه پیش ایشان دید.

اینکه این رفتار‌های وحدت‌شکن بخشی از نیرو‌های غالب نمی‌تواند توجیهی باشد برای ندیدن وضعیت خطیر کشور و اصول ملی، همچنان که رای ندادن در انتخابات گذشته به معنای فاصله‌گیری از سیاست اصلاح‌طلبانه نیست، بلکه برعکس همیشه این آمادگی وجود دارد که ضمن تاکید بر اصول اصلاح‌طلبی از مواضع درست نیز حمایت شود و این رفتار ۱۸۰ درجه مغایر با رفتار‌های کسانی است که خود را اصولگرا معرفی می‌کنند، ولی در واقعیت هیچ چیز جز چسبیدن به قدرت اصل و هدف پایانی مورد اتفاق آنان نیست.

کافی است نگاهی بیاندازیم به دوران سخت خاتمی و روحانی که چگونه تندرو‌های قدرت‌پرست علیه سیاست خارجی آنان اقدام عملی می‌کردند و حتی به آقای هاشمی هم رحم نمی‌نکردند و آن مشکلات را در غرب و آلمان برای دولت او ایجاد کردند تا اهداف ضدملی خود را پیش ببرند.

آنان آن اندازه در دشمنی‌های شخصی و قدرت‌طلبی‌های مبتذل غرق بودند که حاضر شدند در دوره احمدی‌نژاد سیاست مثلاً تهاجمی پیش بگیرند و به رادیکال‌ترین شکل، حتی در نفی هولوکاست سمینار گذاشتند، ولی امروز حتی یکی از آنان نیست که نه از کودکان بی‌پناه غزه دفاع کند و نه از تمامیت ارضی ایران.

کافی است نگاهی به مواضع آنان در موضوعات مشابه داخلی و اقتصادی در این دو دهه بیاندازیم تا ببینیم تا چه اندازه تحت سیطره منطق دوگانه قرار دارند. روزی برای دلار ۲۰هزار تومانی و تورم ۳۰درصدی فریاد «وااسلاما» سر می‌دادند و حتی در سال۱۳۹۶ به خیابان آمدند و خود را نماینده گرسنگان جا می‌زدند؛ درحالی‌که شکم‌های برآمده آنان از فرط خوردن جای خالی نداشت. ولی روز دیگر دلار چند برابر بالاتر و تورم ۴۵درصدی را هم نادیده می‌گیرند و حتی توجیه می‌کنند. این تفاوت اصولگرایان رسمی با «اصولگرایی اصل و واقعی» است.

دیگر خبرها

  • گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!
  • گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست
  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • پیامدهای حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان؛ 60 میلیون یورویی که دود شد و به هوا رفت!
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • روزی برای تورم ۳۰ درصدی فریاد «وااسلاما» سر می‌دادند
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه