Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با اوج‌گیری ویروس کرونا، برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در استان کردستان حضوری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شیوع ویروس کرونا در استان کردستان از اوایل اسفند ماه سال 1398 آغاز شد و تاکنون یک‌هزار و 312 خانواده را داغدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون نیز فصل امتحانات رسیده و قرار است با برگزاری امتحانات حضوری و مجازی در استان، سال‌تحصیلی به پایان برسد، سالی که جدا از استرس و دغدغه‌های فراوان، دانش‌آموزان نتوانستند همچون گذشته رنگ مدرسه و کلاس حضوری را ببینند و کلاس‌هایشان به صورت مجازی برگزار شد.

با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم پایه‌های نهم و دوازدهم، برخی نگرانی‌ها برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ایجاد شد اما مسئولان می‌گویند جای نگرانی نیست و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام حوزه‌ها به صورت کامل رعایت می‌شود. گرچه برخی از نگرانی‌ها کما فی سابق ادامه دارد اما سؤالی که اینجا مطرح است آیا واقعاً حفظ سلامت دانش‌آموزان در برگزاری امتحانات رعایت خواهد شد یا خیر؟ دغدغه‌ای که پیگیری شده و پاسخ آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این نگرانی‌ها می‌گوید: تمام پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های آزمون امتحانات رعایت می‌شود و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که کوچکترین آسیبی متوجه فرزندان آنان نخواهد شد.

180 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در فصل امتحانات کرونایی چه می‌کنند؟مشکلات اجرای پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات حضوری/ تشدید نظارت بر حوزه‌های امتحانیآخرین اخبار از امتحانات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد؛ نحوه آموزش و تحصیل مهمترین چالش خانواده‌ها

وی با بیان اینکه برگزاری حضوری امتحانات نوبت دوم دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم و سایر پایه‌ها به صورت غیرحضوری در کشور و کردستان براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا است، افزود: امسال در هر حوزه آزمونی یک مراقب بهداشت حضور داشته و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاملاً رعایت می‌شود.

قربانی از افزایش تعداد حوزه‌های آزمونی از 70 حوزه سال گذشته به 120 حوزه آزمونی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال امتحانات با رعایت از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 24 خرداد ماه ادامه داشته و هر روز در یک رشته آزمون برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم رعایت نکات بهداشتی و یا نداشتن شرایط مناسب حوزه‌ها برای برگزاری آزمون، حوزه آزمونی حذف خواهدشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه 40 درصد از حوزه‌های آزمونی، امتحانات را در فضای باز برگزار می‌کنند، تأکید کرد: دانش‌آموزان پس از امتحان و در هنگام خروج از مدرسه به هیچ عنوان تجمع نکنند، چراکه به لحاظ مسائل بهداشتی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

قربانی از تحت پوشش قرار گرفتن 82 درصد دانش‌آموزان کردستانی در برنامه شاد خبر داد و بیان کرد: سایر دانش‌آموزان نیز در مناطق روستایی و کم جمعیت بوده که نیاز به شاد نداشته و کلاس‌هایشان به صورت حضوری برگزار شده است.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان دانش آموزان خانواده ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رحیمی نژاد با اشاره به اینکه قرائت خانه‌ها با سابقه‌ی ۳۰ ساله در استان یزد برای تقویت بنیه‌ی علمی دانش آموزان و استفاده از فرصت مطالعاتی ایجاد می‌شوند، افزود: در نوروز امسال ۵۵ قرائت خانه در استان یزد ایجاد شده که ۲۰ قرائت خانه از این تعداد در شهر یزد فعالیت دارند.  وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دانش آموز از این قرائت خانه بهره می‌برند، ادامه داد:قرائت خانه‌ها فرصت خوبی برای مطالعه، مشاوره و رفع اشکال دانش آموزان فراهم می‌کند و ساعت فعالیت این مکان‌ها در ماه مبارک رمضان از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳ است.  فعالیت قرائت خانه‌ها در استان یزد از ۲۸ اسفندماه شروع شده و تا ۱۳ فروردین ماه نیز ادامه دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان