Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:02:58 GMT

هندیجان، قطب جدید پرورش میگوی خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۱۰۳

هندیجان، قطب جدید پرورش میگوی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از معرفی شهرستان هندیجان به عنوان قطب جدید پرورش میگو در استان خوزستان خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه ۳۹۵ هکتاری مجتمع پرورش میگوی هندیجان اظهار کرد: مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان، به مساحت ۳۹۵ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهرستان هندیجان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل شیلات خوزستان، وی افزود: این مجتمع دارای ۱۰ مزرعه است که آبگیری آن از طریق رودخانه زهره و در هنگام اختلاط آب شور دریا و آب شیرین رودخانه در هنگام مد صورت می‌پذیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان ظرفیت تولید را یک هزار و ۲۷۵ تن میگو اعلام و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۷۰ نفر فراهم خواهد شد.  

وی، در ادامه تصریح کرد: برای تکمیل این طرح، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و حدود ۴۷ میلیارد تومان اعتبار  در بخش خصوصی مورد نیاز است.

ابوعلی در پایان یادآور شد: پیشرفت این پروژه چند سالی به دلیل کمبود اعتبارات کند بوده است و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، عملیات احداث از سر گرفته شده است و با افتتاح این مجتمع بزرگ، شهرستان هندیجان، بعد از شهرستان آبادان، به عنوان قطب جدید پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این بازدید میدانی، جلسه شورای تامین شهرستان در فرمانداری هندیجان برگزار و مسائل تخلفات صیادی و نحوه برخورد با آن‌ها بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان شيلات پرورش ميگو پرورش میگوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش

داوود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزی این مجتمع سه طبقه واقع در میدان امام علی (ع) شهر تالش رأس ساعت ۹:۳۰ صبح به مرکز آتش نشانی اطلاع رسانی شد که بلافاصله که ۵ دستگاه ماشین آتش نشانی به این حادثه اعزام شد.

شهردار تالش افزود: با توجه به وسعت حریق ۳ دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرستان‌های همجواری چون اسالم، لیسار و جوکندان اعزام و نسبت به خاموش کردن آتش سوزی با آتش نشانان این شهرستان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم این ساختمان روی داده و کل طبقه و سقف را در بر گرفته بود، ادامه داد: بلافاصله نسبت به تخلیه ساختمان اقدام شد و خوشبختانه هیچ شهروندی در این حادثه آسیب ندیده است.

شهردار تالش با اشاره به اینکه در این عملیات ۴ آتش نشان به صورت جزئی مصدوم شدند، تصریح کرد: مصدومان به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شده و تحت مداوا قرار دارند.

قوی پنجه با بیان اینکه این ساختمان متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان بوده است، اضافه کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

کد خبر 6079834

دیگر خبرها

  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • صعود تیم هندیجان به مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان
  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش