Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان حمایت جدی از حق قانونی کارگران معدن آسمینون منوجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجازات سنگینی در انتظار اخلالگران است.

"علی زینی وند" استاندار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آخرین اقدامات برای پایان دادن به تجمع کارگران معدن آسمینون چه می باشد و آیا دستگاه قضایی ورود خواهد کرد گفت: با دستگاه قضایی استان کاملا هماهنگ هستیم و حل مسئله موجود قضایی نیست بلکه راهکار دارد زیرا  یک معدنی است که اکثر کارگران از استان هرمزگان می آیند و این امر باعث شده ما نتوانیم تسلط کامل روی بحث کارگران داشته باشیم و این خودش یک معظل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از هماهنگی های لازم با مسوولان استان هرمزگان خبرداد و اظهار کرد: با استان هرمزگان هماهنگ کردیم ما به غیر از چارچوب قانونی هیچ گونه تصمیمی نخواهیم گرفت مسوولین و مدیر عامل معدن موظف است که بر اساس چارچوب قانونی به حقوق کارگران توجه کند کما اینکه عمل کرده است.

رئیس شورای تامین استان کرمان خطاب به کارگران معترض معدن آسمینون و تحریک کنندگان گفت: کارگران باید بدانند من یک قدم حق غیر قانونی پیگیری نمی کنم اما یک قدم هم از حقوق قانونی آنها کوتاه نخواهیم آمد و این پیام روشن ما است.

وی از بررسی مشکلات کارگران معترض در کمیسیون کارگری خبرداد و گفت: مشکلات در حال پیگیری هستند  و کمیسیون کارگری هم ورود کرده  و اما ورود دستگاه قضایی از این بابت است که  ممکن است تصمیمات مدیران معدن به شکلی بوده که اخلال ایجاد می کند و حقوق کارگران رعایت نمی شود و شاید که بعضی ها کارگر نباشند که این اقدامات قانون‌شکنان شفاف را انجام می‌دهند باید توقع برخورد قانونی شفاف و سنگین هم  داشته باشند.

استاندار کرمان بستن راه های شریانی و حیاتی کشور را جرم مسلم دانست و افزود: کسانی با تحریک باعث مسدود شدن  این محور دوبار در این مدت شدند و نه کارگران، هم از طرف دستگاه قضایی و هم از طرف شورای تامین اعلام می کنم باید منتظر مجازات سنگین بخاطر این کار غیر قانونی باشند.

زینی وند به کارگران اطمینان خاطر داد که حقوقشان سرجای خودش است و به صورت جدی بررسی می کنیم، افزود: نه کارگری اخراج خواهد شد و نه حقوقی از کارگری ضایع خواهد شد این پیام شفاف ما به کارگران و به اخلالگران  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها کرمان استاندار کرمان معدن آسمینون دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی خونین در درگیری خانوادگی منوجان / این مرد 4 نفر را به رگبار بست

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، مصیب آسیابانی امروز دوم اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی در شهرستان منوجان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت .

وی افزود: در همان دقایق اولیه با حضور نیروی انتظامی و دستور دادستانی، متهم شناسایی و دستورات قضایی لازم برای دستگیری ضارب صادر شده است. 

دادستان منوجان گفت: چهار مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه حال عمومی تمامی مصدومان خوب گزارش شده است.

وی اعلام کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد ضارب در منزل مسکونی خود پس از مشاجره لفظی به سمت افراد خانواده خود شامل پدر و سه نفر دیگر از بستگان همسرش تیراندازی نموده و از صحنه جرم متواری شده است .

آسیابانی افزود: مقامات قضایی و امنیتی طی یک‌سال گذشته چندین مرتبه در خصوص در دسترس بودن سلاح گرم هشدار داده‌اند و در حادثه اخیر نیز عدم کنترل خشم آنی و در دسترس بودن سلاح گرم نقش برجسته‌ای در وقوع این حادثه داشته است .

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • نزاع خانوادگی در منوجان  ۴ مصدوم در پی داشت
  • تیراندازی خونین در درگیری خانوادگی منوجان / این مرد 4 نفر را به رگبار بست
  • تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ مجروح بر جا گذاشت
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه