Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@15:43:09 GMT

ساعت بدن، ریتم شبانه روزی، استراحت و خواب

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۹۰۲

ساعت بدن، ریتم شبانه روزی، استراحت و خواب

به گزارش اقتصادآنلاین، چه چیزی حاضرید بدید تا هر روز وقتی که از خواب بیدار میشید احساس انرژی، آرامش و آماده تسخیر جهان باشید؟

ناگفته نماند هر طور که صبح را شروع کنید میتواند حال و هوای  مابقی روزتان را تعیین کند. هرچه صبح شما پربارتر باشد، به احتمال زیاد مابقی روزتان نیز پربارتر خواهد بود.

مطالعات انجمن روانشناسی آمریکا نشان می دهد که افراد صبح خیز از افرادیکه دیر میخوابند سالم تر، شادتر و اغلب موفق ترند! این جمله را بخاطر بسپارید: "زود بخوابید، زود بلند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. . "، خب ، در واقع درست هم هست.

علاوه بر این ، به نظر می رسد که افراد صبح خیز دوست داشتنی ترهم هستند! آنها در موافقت کردن، همکاری کردن و وظیفه شناسی نمره بالاتری می گیرند و بسیار کمتر کاری را به تاخیر می اندازند.

این زیست شناسی است!

ابتدا بیایید برخی از باورهای غلط را پاک کنیم. افرادی که شبها دیر می خوابند تنبل نیستند. مانند بقیه افراد، آنها هم تحت کنترل ساعت داخلی بدن/ یا ریتم شبانه روزی خواب و بیداری خود هستند. این ریتم در واقع زمانی که هنوز در رحم مادر هستید، درون سلول ها ریشه می یابد.

اگرچه ممکن است در برابر ساعت بیولوژیکی خود احساس ناتوانی کنیم، هردو افراد صبح خیز و شب زنده دار می توانند  در "ساعات بیکاری" خلاق و سودمند باشند.

ریتم شبانه روزی شما نیز با افزایش سن تغییر می کند. بیشتر کودکان صبح خیزهستند، بیشتر جوانان 20 ساله دیر میخوابند و بیشتر افراد بالای 50 سال نیز صبح خیزهستند.

علاوه بر این ، فقط حدود 25٪ از افراد صبح خیز هستند. حدود 50٪ حد وسط و 25٪ دیگر، افرادی هستند که دیر می خوابند. بنابراین، شما تنها کسی نیستید که برای فشار ندادن دکمه حالت چُرت بر روی ساعت یا موبایلتان در مبارزه هستید.

بیولوژی خود را نادیده بگیرید!

چند بار فشردن دکمه چُرت نشانه کمبود خواب است و ارتباط چندانی با ساعت بدن شما ندارد. بنابراین یک برنامه خواب ثابت برنامه ریزی کنید که شامل زود خوابیدن و زود بیدار شدن باشد.

اگر تصمیم دارید که شب زودتر به رختخواب بروید، با تنظیم زمان خواب خود شروع کنید یعنی هر بار برای 15 دقیقه زودتر بخوابید. قبل از اینکه بفهمید، زودتر از آنچه که فکرش را بکنید می خوابید. به یاد داشته باشید که الگوی خواب خود را به آرامی تنظیم کنید زیرا ساعت بدن شما با هرگونه تغییر شدید مقابله خواهد کرد.

نور ریتم شبانه روزی شما را تغییر می دهد ، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب لوازم الکترونیکی خود را کنار بگذارید. این به بدن شما زمان کافی را برای آرام شدن می دهد و باعث می شود وقتیکه درآخر به رختخواب می روید راحت تربخوابید، اگر برای خوابیدن به کمک بیشتری نیاز دارید، 30 دقیقه قبل از خواب ملاتونین بخورید.

قرار گرفتن در معرض نور شدید صبح (حدود 2000 لاکس (واحد درخشندگی) به بدن شما این امکان را می دهد تا بفهمد که زمان شروع کار است. نور ساعت بدن شما را تنظیم می کند، انرژی شما را افزایش می دهد و خوابیدن در شب را برای شما بسیار آسان تر می کند. نور میتواند طبیعی یا مصنوعی باشد به شرطیکه واقع روشن باشد.

فقط به این دلیل که شما فردی هستید که دیر می خوابید، به این معنی نیست که باید تا آخرعمر این وضعیت را تحمل کنید. با چند تغییر بجا، می توانید به ساعت داخلی بدنتان یاد دهید تا شما را به یک فرد صبح خیز تبدیل کند!

پربیننده ترین هشدار درباره مصرف یک نوشیدنی محبوب وقتی دندون درد داریم چه بخوریم و چه نخوریم؟ حقیقتی در مورد کلسترول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خواب ساعت بدن انتخابات ۱۴۰۰ ریتم شبانه روزی ساعت بدن بدن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

دریافت 811 KB

به گزارش همشهری آنلاین ویدئوی مربوط به این خبر را ببینید.

کد خبر 845448 برچسب‌ها خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟