Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:18:05 GMT

سوت پایان تجمع کارگران معدن آسمینون منوجان بعد از ۷۲ ساعت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۱۱۳

سوت پایان تجمع کارگران معدن آسمینون منوجان بعد از ۷۲ ساعت

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: با رایزنی های صورت گرفته کارگران معدن آسمینون بعد از ۷۲ ساعت به تجمع اعتراض آمیز خود پایان دادند.

"مسلم مروجی فرد" در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر از تلاش های استاندار کرمان، مسوولان قضایی، امنیتی و نماینده مردم ۵ شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی در حمایت از حقوق کارگران تقدیر کرد و گفت: با طرح طبقه بندی مشاغل بین کارگران و کارفرما مشکل ایجاد شده بود که شرکت هم با اعلام کمبود سیمان و افزایش حقوق دولتی از اول فروردین ۱۴۰۰ معدن را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیگیری های لازم بر حل مطالبات کارفرما خبرداد که با جلسات متعدد در دستور کار قرار گرفتند و بعد از این فعالیت معدن آغاز شد.

مروجی فرد علت تجمعات اخیر را برخی از سوبرداشت ها عنوان کرد و افزود: اخیرا برای اخذ قرارداد شرکت دیگری را معرفی کردند که مورد قبول کارگران قرار نگرفته است که منجر به تجمع و مسدود شدن محور اصلی به مدت سه روز  شد.

وی از برگزاری جلسه کارگری استان کرمان که صبح امروز مطالبات کارگران را مورد بررسی قرار داده است نیز خبرداد و افزود: با تلاش های صورت گرفته مطالبات طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مالک معدن به همراه مسوولان ذیربط در جمع کارگران حضور پیدا کرد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان ادامه داد: به هر حال کارگر و معدنکار زبان همدیگر را بهتر متوجه می شوند که این جلسه در محل معدن تشکیل و ختم به خیر و پایان یافتن تجمع شد.

وی از آغاز بکار کارگران معدن آسمینون از روز جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه خبرداد و اظهار کرد: مطالبات کارگران حل و فصل شده و در یک کلام می گویم بین کارگران و کارفرما آشتی به وجود آمد.

مروجی فرد حمایت جدی از کارگران و معدنکاران مورد تاکید قرار داد و گفت: مجموعه سازمان صمت و دولت از شرکت معدنی حمایت می کنند اما اگر به سمتی برود که حقی از کارگران ضایع شود ما هم قانونی برخورد خواهیم کرد.

وی از بازگشایی محور هرمزگان - رودان - کهنوج و آغاز تردد ابراز خرسندی کرد و گفت: هم اکنون محور باز و تردد در آن صورت می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان بافت بالاترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که طی آن، شهرستان بافت با ۳۳.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته و پس از آن کوهبنان با ۲۱.۸ میلی‌متر، طاشک راور با ۱۲.۰ میلی‌متر، انار با ۱۰.۲ میلی‌متر و کرمان با ۱۰.۰ میلی‌متر قرار دارند.

هم‌چنین ایستگاه‌های بردسیر ۹.۰ میلی‌متر، زرند ۸.۱ میلی‌متر، راور ۸.۰ میلی‌متر، شهربابک ۶.۴ میلی‌متر، هجدک راور ۶.۰ میلی‌متر، فیض آباد ۵.۳ میلی‌متر و رابر ۴.۶ میلی‌متر بارندگی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 747665

دیگر خبرها

  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان