Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@12:55:17 GMT

سی‌ان‌ان داماد ترامپ را به سخره گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۱۷۵

سی‌ان‌ان داماد ترامپ را به سخره گرفت

 خبرگزاری فارس: وبگاه شبکه خبری ‌«سی‌ان‌ان» درگیری‌های فعلی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت را در حکم متلاشی شدن خیالبافی‌های «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای منطقه غرب آسیا توصیف کرده است.

«جارد کوشنر» بارها از توافق‌های سازش میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی که به «توافقات ابراهیم» موسوم شده‌اند به عنوان دستاورد دولت ترامپ نام برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی‌ان‌ان نوشته این توافق‌ها قرار بود با عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و چند کشور عربی خاورمیانه را وارد دوران جدیدی از صلح کنند.

دو ماه پیش، جارد کوشنر با نگارش مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز «زلزله ژئوپولتیک» ایجادشده پس از «توافق‌های ابراهیم» را به خودش تبریک گفت.

اما سی‌ان‌ان با اشاره به درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت نوشته که «زلزله ژئوپلیتیک واقعی» اکنون اتفاق افتاده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: «طرح کوشنر روی یک خیال استوار بود و آن اینکه بدون مذاکره با فلسطینی‌ها و در عوض، با گرم‌تر کردن روابط میان دولت‌های عربی و اسرائیل می‌توان به صلح دست پیدا کرد. در تحلیل کوشنر، صلح در اسرائیل از مسیر امارات می‌گذشت نه از طریق غزه، بیت‌المقدس و کرانه باختری.»

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان این دیدگاه کوشنر که فلسطینی‌ها پس از سرمایه‌گذاری‌های عظیم در غزه و کرانه باختری دست از اعتراضات مشروع خود برخواهند داشت را نیز جزو خیالبافی‌های او توصیف کرده است.

رسانه آمریکایی یادآوری کرد که هیچ‌یک از طرح‌های کوشنر عملی نشده است. طبق گزارش این رسانه، طرح او برای ایجاد سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای فلسطینی‌ها به جایی نرسید زیرا آنها کنفرانس سرمایه‌گذاری در بحرین را بایکوت کردند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: داماد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌های گردان‌های «شهدا الاقصی» علیه نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان‌های «شهدا الاقصی» شاخه نابلس با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در کرانه باختری خبر داد.

گردان‌های شهدا الاقصی در نابلس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌های گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در ایست‌بازرسی «حواره» به رگبار بسته‌اند.

علاوه بر این بر اساس اعلام گردان‌های شهدالاقصی در نابلس، مبارزان این گردان‌ها به شدت با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که به روستای «برقه» در کرانه باختری یورش بردند درگیر شده‌اند.

گردان‌های شهدا الاقصی تاکید کرد که در این عملیات مبارزان فلسطینی چندین بسته انفجاری را به روی جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرده‌اند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با انتشار فیلمی مسوولیت عملیات ضدصهیونیستی منطقه «نبی الیاس» در اطراف «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری را به عهده گرفت. در این عملیات ۲ صهیونیست از جمله یک نظامی زخمی شدند.

کمی پیش‌تر نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی جدید در کرانه باختری خبر داد.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی فردی تلاش کرده در ایست‌بازرسی «بکوت» واقع در دره اردن در کرانه باختری با چاقو به یکی از نظامیان صهیونیست آسیب بزند.

طبق اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فردی که این عملیات را به انجام رسانده به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که مجری این عملیات یک زن بوده است.

کد خبر 6084731

دیگر خبرها

  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • بمباران وحشیانه خانه‌ها و مدرسه‌ها در غزه
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • عملیات‌های گردان‌های «شهدا الاقصی» علیه نظامیان صهیونیست
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها