Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی لاریجانی در کلاب هاوس درحال پاسخگویی به سوالات است.

بخش هایی از این نشست مجازی را بخوانید؛

*سوال: یکی از مشکلات فیلتر نیروهاست و بسیاری از نخبگان در کشور حذف شدند و خیلی از این اتفاقات تلخ در زیرمجموعه‌های دولت رخ می‌دهد، شما این موضوع را قبول دارید و چه راهی برای حل آن دارید؟

لاریجانی: من این نکته را کاملا احساس می‌کنم، مثلا در مجلس بعضی از نمایندگان ردصلاحیت می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک اشکال است و نظارت‌ها باید خیلی قانونمندتر باشند. شهید مطهری می‌گویند که برای ایجاد دموکراسی در کشور نباید فکر کنیم اگر کسی می‌آید و اشکالی دارد، مردم نباید انتخابشان کنند. می‌گویند بگذاریم، مردم اصلا آن اشتباه را انجام بدهند. آزادی در کشورهای دموکراسی بالفعل ایجاد می‌شود.

خیلی از موضوعات در سطوح بالا باید با گفت‌وگو درست شود و با کشمکش نمی‌شود. من وقتی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم بحث مذاکره با آمریکا در عراق مطرح شد و من استدلال‌هایم را به مقام معظم رهبری گفتم و ایشان پذیرفتند.

سوال عبدالرضا داوری: شما دو مسولیت کلان در حوزه اجرایی در وزارت ارشاد و صداوسیما داشتید، شما در وزارت ارشاد بحث آزاد سازی ویدیو را مطرح کردید، در دولت بعدی چه ایده متفاوت و مشخصی خواهید داشت؟ این نکته که رهبری گفتند مجریان باید به سیاست‌های فرادستی باورمند باشند را چگونه اجرایی می‌کنید؟

لاریجانی: این تئوری‌های توسعه می‌توانند در سطح کلان مطرح بشوند. ما در تئوری توسعه و عدالت دارای نظریه روشن نیستم. من تلاش می‌کنم این نظریه ایجاد بشود، این که فیلسوفان گذشته ما محور مدینه فاضله را عدالت می‌دانستند یک دلیلی دارد. عدالت در همه حوزه‌ها مطرح است.

دولت باید همه امکانات را در اختیار مردم قرار بدهد، در نتیجه باید زمینه رشد را فراهم کنیم. همه باید امکانت شان را در اختیار مردم قرار بدهند، به همین دلیل اولین کار این است که طرح آمایش سرزمین باید رخ بدهد. یعنی مردم در شهرها بدانند متناسب با مزیت‌های نسبیشان زمینه رشد و رقابت را دارند.

سوال علیرضا حقیقی: با توجه به پروژه غنی‌سازی، تاکنون ۲۲ میلیارد تومان خسارت تحریم‌های اقتصادی بود. آیا ارزش داشت که چنین قماری انجام بدهد؟ آقای احمدی‌نژاد گفتند که در قرارداد با سولانا آمریکا می‌تواسته هروقت خواسته بازرسی کند، این موضوع درست است؟ 

لاریجانی: در مورد کل موضوع غنی سازی می‌توان به اجماع رسید. حکومت ما از یک رهبر فرهیخته برخوردار است، ایشان اهل مشورت هستند. ایشان مسائل کشور را به خوبی درک می‌کنند و راهکارهای خوب را پذیرا هستند، باقی آقایان هم به این شکل هستند و کسی دشنی در کشور ندارد.

ماجرای غنی‌سازی داستان طولانی دارد و من ابتدا در جریان آن بودم. امروز می‌توانیم غنی‌سازی را به حد محدودی برسانیم و از آن بهره ببریم، ما نباید در امورمان افراط‌گری داشته باشیم. ما نباید که از تهران تا قم سانتریفیوژ بسازیم، به نظر من باید باید در غنی‌سازی بروز باشیم.

اصلا با آقای سولانا چنین موضوعی مطلقا مطرح نبود، من تمام اسناد کل مذاکرات را دارم. این موضوع قابل راستی آزمایی است.

2727

کد خبر 1517141

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی انتخابات ۱۴۰۰ غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، آصف مهدوی، با اشاره به کاهش معنادار زمان تأیید درخواست‌های صادرات به دلیل سیستمی شدن تاییدیه ها در سامانه تی تک، گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و سازمان گمرک این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می‌داند.

وی همچنین ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز و ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیت‌هایش است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو، تمامی فرآیندها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای منویات رهبری در شعار سال باشد و هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی در صادرات فرآورده‌های سلامت محور داشتیم و با توجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ در نظر دارد با همفکری فعالان صادراتی این حوزه شرایط رشد و جهش صادراتی نسبتاً خوبی را فراهم نماید.

کد خبر 6084947 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • چابک سازی سازمان غذا و دارو؛ هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو