Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@21:26:54 GMT

سعید جلیلی: دولت تفریح جامعه باید برنامه‌ریزی کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۳۸۶

سعید جلیلی: دولت تفریح جامعه باید برنامه‌ریزی کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی تصویری با کارشناسان پیرامون موضوع «رفاه و تفریح خانوادگی» با بیان اینکه خانواده به عنوان کوچکترین سلول جامعه مرکز ثقل توجه حاکمیت‌هاست گفت: در کنار کارهای مهم و اساسی که ممکن است در درازمدت نتیجه بدهد، دولت موظف است کارهای زودبازدهی را که منجر به برداشته شدن فشار از روی دوش مردم باشد نیز در دستور کار خود بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این راستا خاطرنشان کرد: در شرایط فشار اقتصادی، رسیدگی به مسائل معیشتی حداقلی‌ترین کار دولت آینده است و در گام‌های بعدی دولت باید برنامه ویژه‌ای برای تحول در زمینه تفریحی-رفاهی جامعه داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خانواده‌ای تثبیت و تکریم می‌شود که بتواند از رفاه، تفریحات و سرزندگی لازم برخوردار بوده و برای اعضای آن انس و شرایط مطلوب زندگی ایجاد شده باشد. بر همین مبنا کارگروه‌های دولت سایه در چند سال گذشته به دنبال ارائه برنامه‌هایی برآمدند تا بدون افزایش بودجه و هزینه‌ها در بخش رفاهی، امکانات تفریحی برای رشد نشاط و سرزندگی مردم افزایش محسوس داشته باشد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه وظیفه اصلی رئیس جمهور اجرای کلیه اصول قانون اساسی از جمله مباحث حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: یکی از اصولی که در قانون اساسی از اهمیت بالایی قرار دادن، اصل ۱۰ آن است. دولت وظیفه دارد تا با برنامه‌ریزی مشخص، امکانات خود را برای ارائه خدمات به خانواده‌ها مهیا کند.

وی تصریح کرد: دولت نه تنها وظیفه دارد تا به کارمندان خودش خدمات رفاهی ارائه دهد بلکه این وظیفه او همگانی است. مطابق بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، هزینه‌های سنگینی به منظور ارائه خدمات رفاهی اختصاص یافته که آحاد جامعه از آن بهره‌مند نمی‌شوند.

عضو شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی از عدم استحکام خانواده ناشی می‌شود، اظهار داشت: برای اینکه بنیان خانواده در کشور ما مستحکم و روابط میان اعضای آن عمیق باشد، باید خدمات رفاهی دولت در اختیار همه‌ی مردم قرار بگیرد.

وی افزود: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که این خدمات در اختیار مردم قرار گرفته است که خانواده‌هایی در دوردست‌ترین مناطق به پایتخت مثل سیستان و بلوچستان و کردستان نیز از این خدمات بهره‌مند شده باشند.

جلیلی با اشاره به این نکته که وضعیت مطلوب رفاهی-تفریحی خانواده‌های ایرانی در فاصله‌ی بسیار با اسنادبالادستی قرار دارد، عنوان داشت: براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران در رتبه دهم جاذبه‌های باستانی تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی در جهان است؛ این در حالی است که سالانه سی درصد از خانواده‌های کشور ما، حتی به یک مسافرت هم نمی‌روند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیمی از امکانات گردشگری کشور، دولتی است که در بیشتر ایام سال بلااستفاده باقی می‌ماند، گفت: مطابق برآوردها، می‌توان بدون دخالت در ارائه خدمات به کارکنان دولت از با استفاده از همین فرصت امکانات دولتی در بخش رفاهی، به آحاد مردم و به ویژه جوامع هدف نظیر زوج‌های جوان خدمات رایگان ارائه داد.

کد خبر 602403 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سعید جلیلی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سعید جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد کریمی عصر دوشنبه به مناسبت هفته سلامت با رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان آزادشهر دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش خانواده در ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد جامعه، نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه سلامت جامعه از مهمترین دغدغه‌های دولت و مردم است، گفت: ما آمادگی داریم تا با تمام توان از برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی در جهت ارتقای سلامت مردم شهرستان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.

گفتنی است هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» از یکم لغایت هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع در این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6085892

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت بهداشتی در سال ۱۴۰۲
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه