Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-19@12:47:51 GMT

فوتبال زشت!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۸۶۰

فوتبال زشت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دربی ۹۵ با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید اما چیزی که همچنان ادامه دارد حواشی آن بازی است. بازیکنان دو تیم در دقایق آخر بازی با یکدیگر درگیر شدند و به زد و خورد پرداختند. عصر دیروز هم کمیته انضباطی رای خود را در باره این بازی صادر کرد و فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس و بهزاد غلامپور مربی دروازه بان‌های استقلال هر کدام دو جلسه محروم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ریشه این درگیری‌ها چیست؟ آیا تیم ها و بازیکنان تحمل شکست را ندارند؟ به سراغ چند بازیکن قدیمی سرخابی ها رفتیم و با آنها درباره ریشه درگیری در دربی صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

پرویز برومند گلر اسبق استقلال که در جنجالی ترین دربی درون دروازه استقلال حضور داشت و خودش شروع کننده درگیری با بازیکنان پرسپولیس بود درباره دربی ۹۵ و درگیری بازیکنان گفت: در این درگیری‌ها پرسپولیسی‌ها هیچ تقصیری نداشتند. آنها محق بودند که در اعتراض به تکل خشن نادری اعتراض کنند ولی بچه‌های استقلال مثل کسانی که منتظر بهانه بودند، رفتند و با شلوغ کاری خودشان را مقصر اندر مقصر جلوه دادند. نکته دیگر اینکه این اصلا دعوا نبود بلکه لوس بازی بود. در واقع همه داشتند ژست دعوا را می‌گرفتند و ادایش را درمی‌آوردند. زمان ما وقتی دعوا می‌شد اوضاع زمین تا آسمان فرق می‌کرد. همه واقعاً همدیگر را می‌زدند ولی آن روز همه دنبال لوس بازی بودند.

او درباره ریشه این درگیری ها می گوید: بازیکنان تمرکز لازم را ندارند. باخت مقابل ذوب آهن فشار را روی بازیکنان استقلال بیشتر کرده بود و هرطوری شده می خواستند دربی را پیروز شوند. وقتی هم به لحظات آخر بازی نزدیک شدیم بازیکنان استقلال عصبی تر شدند و درگیری ها به وجود آمد. کادرفنی باید بازیکنان را از لحاظ ذهنی آماده کنند تا لحظه آخر تمام فکرشان بازی باشد. این روزها فضای مجازی و ارتباط نزدیک هواداران با بازیکنان باعث شده تا آنها بیشتر از قبل مورد حمله هوادران قرار بگیرند. البته در زمان ما هم اگر دربی را می باختیم تا یک هفته نمی توانستیم از خانه خارج شویم اما الان وضعیت فرق کرده است.

ویحد قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم درباره درگیری بازیکنان دو تیم گفت: نمی‌دانم استقلالی‌ها دنبال چه چیزی هستند. بازی را باختند و باید به فکر ترمیم نقاط ضعف خودشان باشند و تیمشان را درست کنند نه اینکه به همه حمله کنند. آن‌ها دنبال این هستند که فضا را مسموم کنند تا هوادارانشان باخت در دربی را فراموش کنند و یقه کادر فنی و مدیریت را نگیرند. وگرنه نمی‌دانم دلیل این شلوغ کاری‌ها چیست؟

او درباره ریشه این دریگری ها می گوید: اواخر بازی ناگهان حمله کردند و فضای دربی را متشنج کردند که اصلا کار خوبی نبود. مرد باشید و باخت را قبول کنید. تیم برنده که اصلا نیازی به دعوا ندارد. آن‌ها باختند و نمی‌خواهند قبول کنند شکست خوردند و شانسی برای قهرمانی ندارند. من نمی‌دانم آدمی‌مثل غلامپور وسط دعوا بین بازیکنان چه می‌خواهد. نمی‌دانم اصلا به او چه ربطی دارد که داخل زمین می‌شود و با مشت به صورت بازیکن ما می‌زند. قبلا تیمشان گل می‌زد رو سر مربیان می‌پرید حالا  که تیمش نتوانسته گل بزند به بازیکن ما حمله کرد.

بهروز رهبری فرد مدافع دهه هفتاد پرسپولیس درباره درگیری بازیکنان در دربی می گوید: دربی بدون درگیری نمی شود. هوادران فوتبال دربی را برای کل کل و درگیری هایش تماشا می کنند. بالاخره دربی باید یک فرقی با بازی‌های دیگر داشته باشد. باید بتوانی بعد از بازی تا یک‌ماه درموردش حرف بزنی. الان درمورد دربی چه می‌توان گفت؟ چه هیجانی در این بازی هست که بخواهی درموردش حرف بزنی؟ بازی که تمام می‌شود همه آن را از یاد می‌برند دقیقا به چه درد می‌خورد. جنجال باید جزئی از دربی باشد. در چند دهه پیش بازیکنانی همچون قلعه نویی، محرمی، عابدزاده، بیانی و … در دربی بازی می کردند و حساسیت ها خیلی زیاد بود و باعث درگیری می شد. دربی سال ۷۳ بود که محرمی و قلعه‌نویی با هم درگیر شدند. بعد هم مردم ریختند وسط زمین یکی از جنجالی ترین دربی ها بود. یکی دیگر هم  آن بازی که هاشمی‌نسب به ما گل زد. به نظرم آن بازی خیلی جذاب بود. آن بازی همه چیز داشت. هاشمی نسب که تازه جدا شده بود گلزنی کرد، پنالتی داشت و درگیری. دربی باید اینجوری باشد. هنوز هم پس از ۲۱ سال مردم از آن بازی حرف می زنند. اما کسی یادش می آید دربی قبلی چه اتفاقی رخ داده؟

بیشتر بخوانید: مهدی طارمی در آخرین بازی فصل هم گل کاشت رد دو پیشنهاد وسوسه‌انگیز توسط ژاوی کار خطرناک مهدی عبدی در بوشهر/عکس

۲۵۶ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دربی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس دربی درگیری ها آن بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: شمس آذر در ضدحملات خطرناک است و آبی‌پوشان باید مراقب باشند توپ را در مرکز زمین لو ندهند.

به گزارش مشرق، فرشاد فلاحت‌زاده درباره دیدار آینده استقلال مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استقلال شرایط خوبی دارد و با توجه به اینکه در صدرجدول قرار دارند از روحیه و انگیزه بالایی برای این مسابقه برخوردار هستند. البته شمس آذر هم تیم بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. این تیم در خانه خود با انگیزه و زهردار نشان داده و همچنین تیم گلزنی است.

وی در این رابطه افزود: شمس آذر در بازی گذشته خود مقابل فولاد در خانه به پیروزی رسید و مشخصا با روحیه مضاعف به مصاف آبی‌پوشان خواهند آمد.

باید مراقب ضد حملات شمس آذر باشیم و بازیکنان حواسشان باشد که توپ را در مرکز میدان لو ندهند، زیرا شمس آذر تیم جوان و دونده‌ای است. در کل اگر از موقعیت‌ها بهینه استفاده کنیم قطعاً می‌توانیم در این بازی خانگی به پیروزی برسیم.

نمی‌دانم چرا در این مقطع حساس باید چنین اتفاقاتی در باشگاه بیفتد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه درباره حواشی به وجود آومده در اردوگاه آبی‌پوشان، بیان داشت: واقعاً نمی‌دانم چرا باید اجازه دهند در این مقطع حساس چنین اتفاقاتی در باشگاه بیفتد.

از نظر من وزیر ورزش باید به چنین مسائلی ورود کند و با دعوت از مربی و مدیرعامل از اختلافات آن‌ها جویا شود و با دعوت از بزرگان تیم باعث شوند تا اختلافات از بین برود تا در این چند هفته پایانی لیگ لطمه نخوریم.

مجوز حرفه‌ای وظیه‌ای است که بر گردن مدیرعامل باشگاه است و از خطیر توقع داریم که هرچه سریع‌تر نسبت به مشکلات باشگاه رسیدگی کند و اخبار را صادقانه در اختیار هواداران بگذارند تا این حجم از حواشی به وجود نیاید.

مشکلات ریشه کن نشود در آینده لطمه خواهیم خورد

فلاحت‌زاده در این رابطه ادامه داد: خیلی از افراد داخل باشگاه اصلاً فوتبالی نیستند و توقع دارند بازیکنان و مربی حرف آن‌ها را بخوانند. چگونه ممکن است تا به حال با توپ فوتبال یک شوت نکرده باشید و بعد درباره مسائل فوتبال نظر بدهید و بازیکنان را درک کنید.

قطعاً اگر این مشکلات ریشه کن نشود در آینده لطمه زیادی خواهیم خورد. از کادرفنی و بزرگان باشگاه تقاضا دارم که در این برهه حساس از لیگ برتر آرامش را به بازیکنان تزریق کنند و با روحیه دادن به آن‌ها انشاءالله قهرمانی لیگ را به دست بیاوریم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: جواد نکونام از ابتدای فصل تا الان با دستان خالی به مصاف رقیبان رفت و تا الان که فقط با ۱۲ یا ۱۳ بازیکن به میدان می‌رود. امیدوارم که هواداران حمایت کنند تا به امیدخدا این ۷ بازی باقی مانده را با موفقیت به پایان برسانیم.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • سعید دقیقی: وظیفه داریم کمک کنیم شایسته‌ترین تیم قهرمان شود
  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • دقیقی: فردا دنبال انجام بازی زیبا هستیم
  • دقیقی: دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • سپاهان- ذوب آهن؛ نبرد مورایس و ربیعی در دربی حساس اصفهان
  • مورایس: دربی اصفهان بازی مهمی برای این شهر است