Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر دهقان، رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فعالیت فرایند فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد از سال ۸۲ آغاز شد و تاکنون ۲۵۸ اهدا عضو در استان یزد به ثبت رسیده است.

او افزود: سال گذشته، ۳۸ مورد اهدای عضو و در سال جاری، ۹ مورد اهدا با رضایت خانواده‌های ایثارگران در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نسبت اهدای عضو به جمعیت، استان یزد در سال گذشته رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: در سال ۹۸، سه مورد پیوند کبد، سال گذشته ۱۴ مورد پیوند کبد و در سال جاری چهار مورد پیوند کبد انجام شده است. همچنین در سال‌های ۸۲ تا ۹۱، ۹ مورد پیوند قلب در استان یزد انجام شد و بعد از گذشت هشت سال، مجددا  پارسال یک مورد پیوند قلب با موفقیت در استان صورت گرفت.

دهقان ادامه داد: سال گذشته دو مورد اعزام قلب و در سال جاری نیز یک مورد اعزام قلب با همکاری اورژانس هوایی کشور به تهران رخ داد و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

او درباره راه‌های دریافت کارت اهدای عضو گفت: همشهریان می‌توانند با مراجعه به سایت Ehda.center و ثبت نام در قسمت «کارت اهدای عضو»، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه حضوری به بیمارستان شهید رهنمون، واحد فراهم آوری برای ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو اهدای زندگی مورد پیوند اهدای عضو سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

علیرضا باقری، مدیر موقوفات باغ تاریخی دولت‌آباد یزد، سوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در سده‌های گذشته و در زمان محمدتقی‌خان بافقی، والی یزد، گل محمدی در محل موقوفات باغ دولت آباد، کشت و مراسم گلابگیری انجام می‌شده است که متأسفانه این سنت، طی سده‌های گذشته فراموش شد و با پیگیری‌های انجام شده بعد از نزدیک به ۲۵۰ سال این مراسم احیا شد. وی ادامه داد: مراسم گلابگیری از ساعت چهار عصر پنجشنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برای تأمین گلاب کفشداری حرم امام رضا(ع) و عتبات عالیات برگزار می‌شود. این مراسم در وقف‌نامه دولت آباد وجود دارد و لذا در سال گذشته کاشت گل محمدی مورد توجه قرار گرفت و در فضایی به وسعت هزار و ۷۰۰ متر مربع در باغ انجام شد و از امسال این سنت احیا شده و هر سال انجام خواهد شد.

مدیر موقوفات باغ تاریخی دولت آباد یزد گفت: عصر پنجشنبه و روز جمعه ورودی باغ دولت آباد کاملاً رایگان است و همه مهمان امام رضا(ع) هستند و از عموم مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حضور پیدا کنند. باقری از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گلابگیری و عرقیجات در حاشیه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در ۳۰ غرفه برپا و برای بازدید عموم دایر است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی