Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی از کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان اروپایی به دولت‌ها در دورن بحران کرونا خبر داده و رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی هم درباره کاهش زودرس محدودیت‌ها و شیوع مجدد کرونا در تابستان در این اتحادیه هشدار داده است.

به گزارش قدس آنلاین  کرونا و عواقب آن همچنان در اروپا به عنوان مسئله ای حل نشده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان روپایی به دولت ها

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اعتماد شهروندان اروپایی به دولت های خود در دوران کرونا کاهش پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات بنیاد بهبود شرایط زندگی و کار ( یورو فوند) این مسئله مربوط به 26 عضو از 27 عضو اتحادیه اروپا می شود. تنها در کشور دانمارک دولت از اعتماد تغییر ناپذیر مردم لذت می برد. بر اساس این نظر سنجی اعتماد به اتحادیه اروپا بیشتر از اعتماد شهروندان به دولت های مربوطه است. چنین شرایطی از جمله در بین شهروندان کشورهای مجارستان، فرانسه، مالت، پرتغال، رومانی و اسپانیا دیده می شد.

یورو فوند این نظر سنجی را از بین 140 هزار نفر از شهروندان این اتحادیه انجام داده است.

درخواست آلمان از کمیسیون اروپا برای سفارش واکسن بیشتر از تولید کنندگان مختلف

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم مجددا از کمیسیون اروپایی درخواست می کند برای سال 2022 و 2023 واکسن های کرونای بیشتری را از تولید کنندگان بیشتری تهیه کند.

اشپاهن که در حاشیه مذاکرات وزرای بهداشت اتحادیه اروپا سخن می گفت تصریح کرد: این ویروس دائما خود را تغییر می دهد و ما باید برای این منظور آماده باشیم.

کمیسیون اروپایی انتقادها به روند واکسیناسیون را رد کرد

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم انتقادها به این اتحادیه درباره کمپین واکسن کرونا را رد کرده و گفت: ما تنها منطقه در دنیا هستیم که شرایطی ایجاد کرده ایم که هم مردم خود را تامین کنیم و هم منصفانه واکسن را با دیگران به اشتراک بگذاریم. وی همچنین اعلام کرد که تا پایان هفته 260 میلیون دوز واکسن به اتحادیه اروپا فرستاده می شود. فون در لاین همچنین از صادرات بیش از 220 میلیون دوز واکسن از اروپا خبر داده و گفت: اتحادیه اروپا بزرگترین صادر کننده واکسن کرونا در جهان از جمله به ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: اروپا بدون اینکه خود را منزوی کند به اهداف خود در زمینه واکسیناسیون خواهد رسید و دیگر مناطق دنیا هم باید این روند را دنبال کنند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره کاهش زودرس محدودیت ها در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم با توجه به کاهش شمار مبتلایان جدید در اروپا درباره کاهش زودرس محدودیت ها هشدار داده است.

"هانس کلوگ"، رئیس منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین اعلام کرد که تعداد موارد آلودگی هفتگی به ویروس کرونا طی یک ماه حدود 60 درصد کاهش داشته و از 1.7 میلیون نفر به کم تر از 685 هزار نفر کاهش پیداکرده است.

وی همچنین گفت: اما این پیشرفت شکننده است. ما قبلا هم اینجا بودیم. بیایید خطاهایی که سال گذشته در این دوره مرتکب شده ایم را دوباره مرتکب نشویم. این اشتباهات باعث ظهور مجدد کرونا می شود و سیستم های بهداشت اروپا ، جوامع و اقتصادها بار دیگر قدرت این ویروس را احساس می کند.

وی با اشاره به اینکه این پاندمی هنوز تمام نشده است درباره بی توجهی و غفلت از آن هشدار داد. این مقام سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت: افزایش تحرکات مورد انتظار در تابستان و افزایش فعالیت ها و اجتماعات بیشتر می تواند منجر به افزایش مجدد مبتلایان در اروپا شود.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون چراغ پایان تونل کرونا را روشن کرده است در عین حال گفت : نباید نور این چراغ ما را کور کند.

اروپا قرارداد خرید 1.8 میلیارد دوز واکسن از شرکت فایزر را نهایی کرد

قرارداد قبلا اعلام شده اتحادیه اروپا با شرکت فایزر –بیون تک برای خرید حداکثر 1.8 میلیارد دوز واکسن بیشتر امضا شده و اجرایی می شود. این خبر را رئیس کمیسیون اروپایی پنجشنبه در بروکسل اعلام کرد. با این واکسن ها 70 تا 80 میلیون کودک در اتحادیه اروپا واکسینه شده و واکسن بزرگسالان تجدید می شود. حجم این قرارداد تا 35 میلیارد یورو تخمین زده شده است.

مرگ کرونای روزانه 237 آلمانی

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح پنجشنبه از ابتلای 12298 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان هفتگی در این کشور به ازای 100 هزار نفر به 68 کاهش پیدا کرد. 237 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تداوم شیوع ویروس هندی در انگلیس

ویروس جهش یافته هندی هم به سرعت در انگلیس در حال گسترش است و 2967 مورد تایید شده از این ویروس گزارش شده است. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است. به گفته وی این یک افزایش 28 درصدی آلودگی به این ویروس در مقایسه با ماه قبل را نشان می دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعتراف کرده که به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی لغو برنامه ریزی شده محدودیت ها در 21 ژوئن احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

افزایش چشمگیر اختلالات روانی در بین جوانان

در تمام دنیا جوانان از شروع بحران کرونا به صورت روزافزون از اختلالات روانی رنج می برند. نتایج یک بررسی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان می دهد که شمار بیماران دارای افسردگی و یا اختلالات ترس در برخی کشورها چهار برابر شده است. جوانان حدود 30 تا 80 درصد شدیدتر نسبت به بزرگسالان در معرض چنین اختلالاتی قرار دارند. این تحقیق نشان می دهد که از جمله در فرانسه شمار افراد با اختلال افسردگی در سال 2020 دو برابر شده است.

یکی از کارشناسان این تحقیق دلیل این وضعیت را محدودیت مناسبات اجتماعی، فعالیت های ورزشی و نگرانی ها درباره آینده دانسته است. به اعتقاد این کارشناس فاکتورهایی مثل فقر، انزوا، ترس از آینده و بیکاری هم افزایش پیدا کرده است.

کاهش چشمگیر موارد مرگ های کرونایی در انگلیس

به دلیل سرعت بالای کمپین واکسیناسیون در انگلیس موارد مرگ های کرونا در این کشور کاهش پیدا کرده است. آمارهای رسمی حاکی از این مسئله است. در ماه آوریل شمار مرگ های کرونایی با یک سهم 2.4 درصدی نهمین علت مرگ در انگلیس بوده است. این خبر را اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات این نهاد انگلیسی از نوامبر تا فوریه سال 2021 اکثر مرگ و میرها در این کشور در اثر ابتلا به کرونا بوده است. در ماه مارس هم این بیماری سومین دلیل مرگ در این کشور بوده است.

بیش از 2700 تجمع اعتراضی ضد محدودیت ها  تا به حال در آلمان برگزار شده است

دولت فدرال آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور از برگزاری بیش از 2700 تجمع اعتراضی ضد محدودیت‌ها از آغاز بحران کرونا در این کشور خبر داده است.

دولت فدرال آلمان اعلام کرده که از آگوست سال 2020 در سراسر آلمان بیش از 2700 تجمع اعتراضی علیه اقدامات کرونایی برگزار شده است.

آر ان دی آلمان با استناد به پاسخ دولت فدرال آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ نوشته است که از این اعتراضات تنها 28 مورد از طرف گروه های افراطی برگزار شده است.

دولت فدرال آلمان البته اعلام کرده که شواهدی تا حدودی تایید نشده درباره بیش از 2700 تجمع اعتراضی علیه محدودیت های کرونایی در اختیار دارد.

دولت فدرال آلمان در طول یک سال و چند ماهی که از دوران بحران کرونا می گذرد محدودیت های زیادی را برای مهار آن اعمال کرده که این مسئله شرایط سختی را برای شهروندان ایجاد کرد.

مقامات برلین هم برگزاری اعتراضات علیه اقدامات کرونایی که قرار بود حدود 16 هزار نفر در آن شرکت کنند را ممنوع اعلام کردند. پلیس درباره ممنوعیت این اعتراضات توضیحی نداد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 19,050 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 141 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,696 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 3 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,506 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 149 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 6,080نفر به کرونا مبتلا شده و 66 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,917,397 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 108,181 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,452,527 نفر بهکرونا مبتلا شده‌اند و 127,694 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,172,525 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 124,646 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,625,928 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,568 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,627,777 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 87,405 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند بیش از 2700 تجمع اعتراضی سازمان بهداشت جهانی دولت فدرال آلمان اعتماد شهروندان کمیسیون اروپایی نشان می دهد اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا عرض 24 ساعت بحران کرونا محدودیت ها اعلام کرده دولت ها کاهش پیدا دوز واکسن تا به حال هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه

به گزارش قدس آنلاین، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی را بالغ بر ۳۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این ماه با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. تجارت ایران و اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۲۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۶۹ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال قبل ۸۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه امسال نیز ۹ درصد افت داشته و به ۳۱۱ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده و ۳۸ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. آلمان در این دوره ۱۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۹.۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. صادرات آلمان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته؛ اما واردات این کشور از ایران با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

صادرات برخی دیگر از کشورهای اروپایی به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات اسپانیا به ایران در این ماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۱۵.۴ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیون یورو در ژانویه امسال افزایش یافته است.

صادرات ایتالیا به ایران نیز ۱۳ درصد در ژانویه امسال افزایش یافته و به ۴۳.۹ میلیون یورو رسیده است. ایتالیا در ژانویه سال قبل ۳۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

در حالی که واردات آلمان از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۶ درصدی داشته واردات یونان از ایران ۳ برابر شده و به ۲.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات هلند از ایران نیز تقریباًً دو برابر شده و از ۳.۵ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیون یورو در ژانویه امسال رسیده است.

واردات رومانی از ایران نیز با رشد ۴۷ درصدی به ۳.۴ میلیون یورو و ایتالیا با رشد حدود ۲ درصدی به ۱۲.۲ میلیون یورو بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رسمی: ناگلزمان با تیم ملی آلمان تمدید کرد
  • آب پاکی روی دستان بایرن مونیخ؛ یولیان ناگلزمان در تیم ملی آلمان می‌ماند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد