Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این روزنامه‌نگار پیشکسوت در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اینکه آیا در دوران روزنامه‌نگاری خود، پرونده‌ای مشابه قتل خانوادگی خرمدین‌ها که به این شدت اذهان عمومی را نگران و مضطرب کرده باشد، دیده است، می‌گوید: نمونه‌ بارزی که به یاد دارم، مربوط به بیش از ۵۰ سال پیش است. در آن پرونده، مردی حدودا ۵۰ ساله طی چند ماه ۵ مرد را با برنامه‌ریزی کامل به خانه دعوت کرد و بعد از بیهوش کردن، آنها را به قتل رساند، جنازه‌هایشان را مثله کرد و دور انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه می‌دهد: مرد قاتل بر این باور بود که هر یک از این پنج مرد با زنش رابطه نامشروع داشتند و به همین دلیل دست به قتل آنها زده است. وجه اشتراک این پرونده با پرونده قتل خانواده خرمدین‌ها در این است که هر دو نفر با برنامه‌ریزی قتل‌ها را انجام دادند، از نظر سلامت روانی مشکلی نداشتند و هیچ‌یک نیز اظهار پشیمانی نکردند.

بلوری یادآور می‌شود: جالب است که آن زمان و در پرونده قدیمی نیز مقام‌های قضایی بر این باور بودند که با توجه به اینکه قتل‌ها برنامه‌ریزی شده بوده است، حکم مجرم حتما اعدام است که اعدام هم شد. اما همان زمان برخی از روان‌شناسان عنوان کرده بودند که درست است که تمام تصمیمات به صورت منطقی گرفته شده، اما باید این نکته را در نظر داشت که استدلال فرد قاتل برای ارتکاب به جرم بر اساس اوهام بوده است. 

این روزنامه‌نگار پیشکسوت خاطرنشان می‌کند: در پرونده قتل خانواده خرمدین نیز باید همین نکته را در نظر داشت. آن هم با توجه به اینکه شاگردان بابک خرمدین تاکید می‌کنند که او استادی محترم و نجیب بوده است. درست است که پدر و مادر کاملا برنامه‌ریزی‌شده دست به قتل زده‌اند، اما استدلال آنها بر اساس اوهام است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که در اعلام حکم قطعی این دو نفر کمی درنگ شود تا روان‌شناسان بتوانند کاملا به این موضوع بپردازند و زوایای پنهان ماجرا را مورد بررسی قرار بدهند.

بلوری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در پوشش خبری اخبار حوادث اینچنین لازم است که تمام جزئیات توسط رسانه‌ها منتشر شود، می‌گوید: البته که همیشه باید تمام حقایق را نوشت، اما واقعا لازم نیست که به جزئیات ناراحت‌کننده هم پرداخته شود. رسانه‌ها باید در بیان برخی جزئیات پرونده با دقت نظر بیشتری عمل کنند. در واقع اخبار قتل‌های اینچنینی باید حتما بر اساس نظرات روان‌شناسان منتشر شود تا منجر به افزایش بیهوده اضطراب عمومی نشود. مخصوصا در زمانه‌ای که مردم، خودشان به سبب مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا گرفتار مشکلات زیادی هستند.

جسد «بابک خرمدین» کارگردان سینما روز ۲۶ اردیبهشت امسال در چند سطل زباله در شهر تهران پیدا شد. این کارگردان ۴۷ساله توسط پدر و مادر خود به قتل رسید، مثله شد و جسدش توسط آنها در چند سطل زباله سطح شهر انداخته شد. ساعاتی نگذشت که پلیس متوجه ماجرای قتل شد و والدین خرمدین را دستگیر کرد. پزشکان روانشناس اعلام کرده‌اند که پدر بابک خرمدین در سلامت روانی کامل دست به قتل او زده است. در جریان بازجویی‌ها معلوم شد که والدین بابک خرمدین در سال‌های ۹۰ و ۹۷ نیز دختر و داماد خود را به قتل رسانده و به همین شیوه تکه‌تکه کرده‌اند. در حال حاضر پرونده این پدر و مادر سالخورده‌قاتل در دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.

کد خبر 602424 برچسب‌ها بابک خرمدین- کارگردان قتل - قاتل حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بابک خرمدین کارگردان قتل قاتل حوادث ایران بابک خرمدین برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ستاره های استقلال در میدان گمرک هم زیاد است! | چشمانم رنگ آبی را نمی‌بیند | ما که قهرمانی‌های استقلال را ندیده‌ایم

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین بهروز رهبری فرد بعد از سال‌ها در واکنش به آن انتقال بزرگ گفت: استقلال ضعیف بود و نیاز به بازیکن داشت ما هم کار بدی نکردیم و آقا مهدی را به آن ها دادیم.

او افزود: رنگ آبی را چشمانم قبول نمی‌کند.
این ستاره سابق پرسپولیس گفت: این ستاره های لباس استقلال در میدان گمرک هم زیاد است!
وی ادامه داد: ما که قهرمانی ها را ندیده ایم ولی امیدوارم واقعی باشد!

کد خبر 840975 برچسب‌ها دربی ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • وقوع ۹۷ حادثه آتش سوزی و تصادف در بندرعباس
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • از ستاره های استقلال در میدان گمرک هم زیاد است! | چشمانم رنگ آبی را نمی‌بیند | ما که قهرمانی‌های استقلال را ندیده‌ایم
  • جزئیات مرگ تلخ یک چوپان و ۱۲۰ راس گوسفند | صحنه عجیبی که ماموران انتظامی دیدند
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • موقعیت دروازه خالی برای ایران که مهدی قائدی به طرز عجیبی آن را از دست داد / فیلم
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • وقوع ۳۹ حادثه آتش سوزی و تصادف در بندرعباس