Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@08:40:54 GMT

مجتمع پتروشیمی سبلان در عسلویه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۵۱۴۳

مجتمع پتروشیمی سبلان در عسلویه افتتاح شد

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور استاندار بوشهر، پتروشیمی سبلان در عسلویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مجتمع پتروشیمی سبلان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول با فرمان رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری در عسلویه با حضور گراوند استاندار بوشهر به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ساخت پتروشیمی سبلان ۴۰۶ میلیون دلار سرمایه گذاری شده که شامل ۳۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۰ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی است. این سرمایه‌گذاری از طریق آورده سهامدار، فاینانس خط اعتباری چین و تسهیلات کوتاه مدت تامین شده است. ارزش محصولات این طرح پتروشیمی نیز ۴۱۲ میلیون دلار در سال اعلام شده است.

در زمان ساخت پتروشیمی سبلان، چهار هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار بودند و در زمان بهره برداری نیز ۸۳۴ نفر در این مجتمع مشغول به کار خواهند شد.

پتروشیمی سبلان یکی از سه طرح پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر به شمار می‌رود.

طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن هگزان و پنتان، در ارتباط تصویری رئیس جمهور و با حضور استاندار بوشهر به بهره‌برداری رسید. این طرح  که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر اجرا شده است، امروز در ارتباطی تصویری با دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور گراوند استاندار بوشهر راه‌اندازی شد.

محصولات نهایی این طرح نیزسالانه ۴۰ هزار تن هگزان و ۱۰ هزار تن پنتان است. ۶۰۰ نفر در زمان اجرای طرح اکسیر حلال عسلویه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری نیز ۱۲۰ نفر در این طرح شاغل خواهند بود.

سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح ۴۸ میلیون دلار اعلام شده است و ارزش محصولات آن ۴۰ میلیون دلار در سال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پتروشیمی سبلان استاندار بوشهر سرمایه گذاری میلیون دلار بهره برداری رئیس جمهور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد

​همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۳ این بانک... - اخبار بازار -

​همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال 1402 و تبیین اهداف سال 1403 این بانک که با حضور دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای سال گذشته و تبیین اهداف سال جاری، پلتفرم بانکداری دیجیتال این بانک با عنوان «سپینو» رونمایی شد.

محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم که با حضور مقامات و مشاوران وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل، معاونان، مدیران امور، مدیران شعب استان‌ها و مناطق تهران و سایر مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد، گفت: بانک صادرات ایران با وجود مشکلات و برخی تنگناهای اقتصادی از جمله سیاست‌های انقباضی حاکم بر بازار پول، توانست در سال 1402 عملکرد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کند و موفقیت‌های به دست آمده در سال جاری بدون حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سهامداران و اعتماد مشتریان امکان‌پذیر نبوده است.

سیفی با اشاره به برخی شاخص‌های عملکردی بانک در سال 1402، گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به جمع سه بانک برتر کشور با محوریت بهبود تجربه مشتریان، بهره‌وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش سهم از بازار بوده و همچنان در همین مسیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او افزود: در سال 1402 بر مبنای تکالیف قانونی، کاهش تعداد شعب و تغییر رویکرد بانک از بانکداری سنتی به سوی بانکداری مدرن در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس طی سال گذشته 161 شعبه بانک در راستای چابک‌سازی و عملیاتی کردن طرح اندازه بهینه بانک کاهش یافته و در سال جاری نیز کاهش 150 شعبه دیگر در دستور کار است. با این حال بانک صادرات ایران همچنان با حدود دو هزار شعبه و باجه در پوشش جغرافیایی گسترده در نقاط مختلف کشور حضور داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در بیان برخی شاخص‌های عملکردی بانک، رشد 28 درصدی منابع بانک و عبور از مرز 7000 هزار میلیارد ریالی را یکی از موفقیت‌های بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع در حالی محقق شده که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود 24 درصد بوده است.

وی افزود: منابع بانک صادرات ایران در سال گذشته در دو مرحله در مهرماه و پایان اسفندماه، به ترتیب از مرز 6000 هزار میلیارد ریال و 7000 هزار میلیارد ریال عبور کرد و در حال حاضر به 7070 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سیفی با بیان اینکه بانک صادرات ایران پس از 22 سال با حمایت وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‎سازی، بانک مرکزی، سازمان بورس، سهامداران و سایر دستگاه‌های قانونی ذی‌ربط، موفق به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به روش سلب حق تقدم شده است، افزود: افزایش سرمایه نقدی به منظور بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با اضافه کردن بخشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود خواهد یافت.

او افزود: افزایش سرمایه 23 درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد و این اجازه را داد که افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی به طور مؤثرتری در مسیر اجرا قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در پایان خردادماه مجمع بانک را برگزار خواهیم کرد، گفت: سرمایه بانک به 120 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که جایگاه بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور خواهد رساند و منجر به بهبود کفایت سرمایه تا حدود 5 درصد خواهد شد. ضمن اینکه درتلاشیم تا سود انباشته بانک را نیز به میزان قابل توجهی بهبود ببخشیم تا در سال‌های آتی از این محل نیز افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران در میان بانک‌های بزرگ کشور رتبه اول را در جذب منابع داشته است، افزود: موفقیت‌های بانک در حالی در سال گذشته محقق شده است که با خروج منابع دستگاه‌های دولتی از بانک‌های خصوصی، سیاست‌های انقباضی و افزایش میزان سپرده‌های قانونی ارزی بانک مرکزی مواجه بودیم.

او با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران همواره نسبت به رعایت ضوابط و مقررات و به ویژه رعایت نرخ سود پایبند بوده است، افزود: بیش از 93 هزار میلیارد تومان از منابع جدید جذب شده در بانک صادرات ایران، در قالب پنج طرح و محصول برتر بانک از جمله طرح سپاس برای سپرده‌های قرض‌الحسنه، سنای ویژه کسب و کار، تیمچه، جاری طلایی2 و... در سال گذشته جذب شده و منابع سالمی در قالب این طرح‌ها برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید و نیازهای مردم مناطق کشور جذب شده و از اعمال نرخ‌های غیرقانونی اجتناب شده است به نحوی که کاهش بهای تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات نیز مورد توجه بوده است.

سیفی در تشریح دستاوردهای بانک صادرات ایران در سال 1402 گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته موفق به رشد 300 درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور به میزان 266 میلیون درهم شد. همچنین این بانک در زمینه بهبود وضعیت باز ارزی نسبت به پایان سال قبل موفق به افزایش 48 هزار میلیارد تومانی در این بخش شد.

توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی و افزایش منابع 100 درصدی بیش از 87 شرکت مهم کشور و همچنین افزایش 28 درصدی مبلغ واریزی حقوق‌بگیران بانک در سال 1402 و افزایش ماندگاری منابع آنها از 8 روز در سال 1401 به 13 روز در سال 1402 از دیگر دستاوردهایی بود که در سخنان مدیرعامل بانک مورد اشاره قرار گرفت.

سیفی همچنین صدور برات الکترونیک برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحدهای تولیدی در محیط سندباکس به عنوان نخستین بانک در کشور، ایجاد مرکز ویژه رسیدگی به امور بازنشستگان و اقدامات مؤثر در زمینه تسهیلات رفاهی آنها و همچنین حمایت اثربخش از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور را از دیگر دستاوردهای بانک در سال گذشته عنوان کرد و با ارائه گزارشی از وضعیت فروش املاک مازاد از برنامه برای رسیدن به هدف 30 درصدی در این بخش تا سال 1404 خبر داد.

سیفی همچنین در این همایش با اشاره به موفقیت‌های سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی بانک صادرات ایران در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک، از عملیاتی شدن اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات  و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن خبر داد.

در این مراسم همزمان با معرفی موفق‌ترین مدیران شعب مناطق و استانی بانک، از اپلیکیشن سپینو، افزایش سرمایه و عبور تعداد چکنوهای صادره بانک صادرات ایران از مرز 4 میلیون چکنو صادره، رونمایی شد.

همچنین فاطمه سادات حسینی صفا، مدیر شعب استان کرمان، پرویز محسنی خرمی مدیر شعب غرب تهران و فرشید اسکندری سرپرست شعب استان قزوین به ترتیب رتبه اول تا سوم قهرمانان بهره‌وری را در سال 1402 کسب کرده و دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از آنها تجلیل کرد.​

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر عسلویه
  • حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گیرد
  • افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه در زاهدان با حضور وزیر کشور
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • پرواز عسلویه - اراک لغو شد
  • از حضور سرمایه گذاران در شهرستان خوی استقبال می‌شود