Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:14:57 GMT

رشد جمعیت در سیستان و بلوچستان ۴۴ دهم درصد است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۵۳۷۳

رشد جمعیت در سیستان و بلوچستان ۴۴ دهم درصد است

رضا راحت دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر جمعیت دارد که ۵۱ درصد این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین نرخ رشد جمعیت در استان ۴۴ دهم درصد است که این رقم در کشور ۲۰ درصد است.

دهمرده افزود: میانگین آمار کودکان و نوجوانان در استان ۱۴ و نیم درصد و جوانان ۵و ۹۹ دهم درصد بیشتر از آمار کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان زیر ۲۴ سال سن دارند، تصریح کرد: آمار میان سالان ما هم ۱۶.۶ دهم درصد و ۳.۱۴ دهم درصد از کشور کمتر است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت اساسی‌ترین نظام برنامه ریزی هر کشور است که سیاست‌های کلی هر منطقه را تعیین می‌کند.

دهمرده با اشاره به انتخابات در پیش رو، افزود: افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است می‌توانند تا دو هفته باقیمانده به فرآیند انتخابات با مراجعه به ثبت احوال در جهت صدور شناسنامه جدید اقدام کنند.

کد خبر 5216969

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت احوال سیستان و بلوچستان رشد جمعیت زاهدان سیستان و بلوچستان انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا فلسطین بوشهر جنبش ازما آمار کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا گرگان زلزله کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها سیستان و بلوچستان دهم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات استان در یک ماه نخست انسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در یک ماه نخست امسال 238 هزار و 476 تن کالا به ارزش 23 میلیون و 637 هزار و 404 دلار از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان شامل گمرک زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش 26 درصد و از حیث وزن 78 درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، میوه، گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، افغانستان و هند، صادر شده است.

مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، گفت: در فروردین ماه  84 هزار و 767 تن کالاهای صادراتی به ارزش  48 میلیون و 60 هزار و 869 دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 16 درصد و از نظر وزن 19 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و عنوان کرد: دریک ماه نخست امسال  48 هزار و 258  تن کالا به ارزش 83 میلیون و  219 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 41 درصد افزایش  و از نظر وزن 52 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل  برنج،  کنجد، دام زنده، گوشت ،چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای  پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان، گفت: در یک ماه نخست امسال 22 هزار و 600 مسافر ورودی و23 هزار  و 700 مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات  تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی 22 درصد افزایش و مسافرین خروجی 38 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: ترانزیت خارجی در یک ماه نخست  امسال،  یک هزار و 815 کامیون و تعداد 57 واگن به وزن 36 هزار و 368 تن شامل برنج، پوست، گوگرد، پارچه، سنگ، خشکبار، ادویه چای و سیگار  از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، هند، امارات و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 50 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان