Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از تن‌دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس یک‌جانبه با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه استقبال کرد.

بورل با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «اتحادیه اروپا از آتش‌بسِ اعلام‌شده که به خشونت‌ها در [نوار] غزه پایان داد، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از مصر، قطر، سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها که نقش تسهیل‌کننده‌ای در این زمینه داشتند، تقدیر می‌کنیم».

به نوشته وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا، وی با ابراز تأسف و نگرانی از تعداد شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توضیح داد: «همانطور که اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده، وضعیت در نوار غزه مدت‌هاست که بی‌ثبات است. فقط یک راهکار سیاسی می‌تواند صلح پایدار و پایانی دائمی برای مناقشات فلسطینی-اسرائیلی به‌همراه داشته باشد».

در این بیانیه آمده است: «احیای چشم‌انداز سیاسی در قبال راهکار دو دولتی اکنون بیش از هر زمانی دارای اهمیت است. اتحادیه اروپا آماده است از مسئولان اسرائیلی و فلسطینی در این اقدامات، به‌صورت کامل حمایت کند».

بورل در پایان اظهار داشت: «اتحادیه اروپا در حال احیای تعاملات خود با شرکای بین‌المللی از جمله آمریکا و دیگر متحدان در منطقه و همچنین گروه چهارجانبه خاورمیانه است تا به این [مناقشات] پایان دهد».

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی - بعد از یازده روز موشک‌باران شدن توسط مقاومت فلسطین - شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

امروز همچنین مقام‌های رژیم اشغالگر قدس ادعا کردند آتش‌بسی که با نوار غزه اعلام کردند، هیچ شرایطی درخصوص دیگر مناطق از جمله قدس اشغالی ندارد.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1096377 برچسب‌ها اتحادیه اروپا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا نوار غزه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک گفت که کشورش ابتکار عمل را برای بازنگری در توافقنامه‌ای که به رژیم صهیونیستی امتیازات تجاری در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد، در دست خواهد داشت.

دی سوتر، از طریق پستی در شبکه ایکس، اعلام کرد که بلژیک ابتکار بازنگری در توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را رهبری خواهد کرد و خواستار اعمال عوارض گمرکی بر محصولات شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

دو سوتر همچنین تایید کرد که کشورش حامی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

اسپانیا و ایرلند نیز خواستار بازنگری فوری در توافق تجاری شده‌اند که به اسرائیل امتیازات زیادی در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست