Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از خیرین و گروه های جهادی استان اصفهان دیدگاه های خود درخصوص چگونگی حمایت از زندانیان و خانواده آنها را بیان کردند و خواستار تعامل بیشتر با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، در ادامه نشست رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با نمایندگان گروه‌های جهادی و خیرین استان اصفهان، جمعی از خیرین و گروه های جهادی استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند و «محمدرضا کجانی» یکی از این خیرین با اشاره به اینکه خیریه امام موسی کاظم(ع) از سال ۹۰ تشکل شده، گفت: طی این مدت در راستای ۳ هدف آزادی زندانیان، کمک به خانواده های زندانیان و کمک به فضاهای فیزیکی زندان خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رئیس هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم(ع) افزود: در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال از سال ۹۰ تاکنون در بخش های مختلف کمک های معیشتی، برنامه های فرهنگی، تهیه جهیزیه، وام قرض الحسنه، کمک به فضاسازی زندان از سوی خیریه امام‌موسی کاظم(ع) هزینه شده است.


حجت الاسلام «محمد کریمی» از موسسه تخصصی خطابه امیر بیان، با اشاره به برگزاری دوره های هفتگی آموزشی برای روحانیون مستقر در زندان ها، گفت: در حوزه پژوهش درسنامه مبلغ زندان تدوین شده و قابلیت ارائه به سازمان زندان‌های کشور را دارد. در حوزه تبلیغ نیز جلسات خوبی برگزار شده که بسیار اثرگذار بوده و استمرار دارد. همچنین در حوزه پیشگیری نیز مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان را بررسی و نقشه راهی مشخص کرده ایم.


«سید‌ محمد‌حسین حسینی نیا» دبیر انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان، با اشاره به تشکیل کارگروهی با تعامل مدیران کسب و کار و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: طرحی برای غربالگری و نیازسنجی تولیدات زندانیان آماده کرده ایم و زیرساخت برای فروش غیرحضوری محصولات تولیدی زندانیان نیز فراهم شده است.


«عبدالهی» از موسسه سفیر بیان، با بیان اينکه علت تکرار جریمه در زنان زندانی از بین رفتن کرامت انسانی است، گفت: گروه های جهادی در این زمینه ورود کردند و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد که ازجمله می توان به برنامه های مذهبی همچون اعتکاف اشاره کرد.


«احمدی» مدیر کانون رسانه اصفهان نیز با تاکید بر اینکه اگر بستر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فراهم نشود، این کار ابتر می ماند، افزود: سازمان زندان ها باید سازمان‌های مردم نهاد را جزو لاینفک خود بداند و سازمان های مردم نهاد نیز خود را جزئی از زندان بدانند . ظرفیت قوی داریم که باید به آن اهمیت دهیم.


«سلیمانی» به نمایندگی از گروه های جهادی پزشکی و دندانپزشکی هم گفت: از اول شیوع کرونا مشکلات پزشکی و دندانپزشکی زندانیان را مشاهده می کنیم، درحالی که اینجا نیاز به امکاناتی برای زندانیان داریم ازجمله اینکه زندان مرکزی اصفهان تنها ۲ یونیت فرسوده دارد و امکانات لازم را ندارد و امیدواریم با کمک خیرین این نیازها تامین شود.


«اسماعیلی» استاد جامعه شناسی نیز با اشاره به اینکه درباره وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان گزارش مفصلی تهیه شده که با مطالعه و بررسی آن ورودی های زندان کمتر شده و کیفیت خدمات ارتقا پیدا می کند، تصریح کرد: ایده ای برای تشکیل شبکه اجتماعی کانون های خیرین به عنوان یاوران حمایت دارم که می تواند موثر باشد.


«دست پاک» مسئول بسیج حقوقدانان استان، اعلام کرد: وکلا و فارغ التحصیلان حقوق در چند بخش برای جلب کمک های مردمی و فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان، استفاده از ظرفیت های حقوقی برای کمک به زندانیان، کمک به کسب رضایت از شکات برای زندانیان و پیگیری امور زندانیان در خارج از زندان مشغول فعالیت هستند.


«صفری» مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان نیز با تاکید براینکه اگر همه طرح های ارائه شده پیوست رسانه ای نداشته باشد ابتر است، گفت: کارهایی تا الان انجام شده اما اقدامات لازم در حوزه رسانه را می توان در قالب برنامه ها و پروژه‌هایی ارائه داد.


«اخوان مقدم» مدیر خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) با تاکید براینکه باید به سمت اشتغال زندانیان برویم تا مشکلات دیگر حل شود، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی برای زندانیان راهکار کارشناسی دارد تا از ورود دوباره آنها به زندان پیشگیری کرد.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور زندانیان خیرین اصفهان سازمان زندان ها گروه های جهادی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از خیرین جشن گلریزان میاندوآب گفت: با کمکهای خیرین بزرگوار که با نگاهی دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند در سه سال گذشته کمکهای خیرین به جشنهای گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

ناصر عتباتی افزود: از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند و امید است با کمکهای مردمی به ستاد دیه در جشنهای گلریزان امسال در مرحله نخست ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی، با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها بویژه در پرونده های قصاص نفس دارای رتبه های برتر استان است، گفت: این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده، لذا از خیرین انتظار داریم به مانند همیشه نگاه ویژه ای به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

وی، در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمدزایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گل حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب از خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت: ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می شود.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ هفت میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نمودند و شاکیان نیک سیرت هم به میزان سه میلیارد و 840 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کردند.

فتحی، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم از حضور فعال خیرین در جشنهای گلریزان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان