Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی خیالی مسئولان دولتی از تولید در جهاد کشاورزی تا نظارت در صمت استان باعث بریده شدن قیمت مرغ در استان و مرکز کهگیلویه و بویراحمد شده تا قیمت این کالای اساسی در قواره شتر مرغ قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس ،داستان تکراری قیمت مرغ امروز در هر کوی و برزن و هر کوچه و خیابانی بر لب همه رهگذاران و شهروندان جاری است، قیمتی که به یکباره سر از نا کجا آباده درآورده  و قیمت مرغ 10هزار تومانی در سال 99 به 32هزار تومان در اردیبهشت سال 1400 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت مرغ ماحصل نظارت آبکی

 قیمت های حباب گونه با نظارت های آبکی امروز باعث شده که از سبد نیازهای خانوار تنها سبد خالی آن بجا مانده  و این نیاز اساسی از سفره مستضعفان نیز در حال پروازباشد.

گرانی بسیار نگران کننده که باعث نارضایتی شدید مردم از نبود یک نظارت میدانی بالقوه نسبت به مسئولان خسته و پیر دولت نامید شده است.

قیمت مرغ در قواره شتر مرغ

بر اساس شواهدات در نبود نظارت و بی خیالی مسئولان دولتی ازوزارت های متبوع کشاورزی وصنعت گرفته تا ادارات آن در استانها، امروز قیمت مرغ برابریش را با قیمت شتر مرغ به اثبات رسانده و تنها کسانی که در پستو های سیاست زدگی مسئولان در فشارهای شدید اقتصادی قرار گرفته اند، مردم عامه جامعه هستند.

 

چند ماهی است که قیمت مرغ در استانهای جنوبی از جمله کهگیلویه وبویراحمد روند افزایشی به خود گرفته و در چندین مرحله از 16هزار تومان تا امروز به 32هزار تومان رسیده و مسئولان امر در این زمینه هنوز با دست روی دست گذاشتن نتوانسته اند افسار این قیمت سرکش را به دست بگیرند.

افزایش 200برابری قیمت مرغ نسبت به قیمت مشابه سال گذشته باعث شده که حتی عاملین مرغ نیز ندای ورشکستگی سر دهند واز بلبشوی بازار وافزایش روزانه قیمت مرغ  نیز نگران باشند.

کاهش قیمت مرغ وابسته به مذاکرات شد؟!

جوجه کشی، از بین بردن جوجه های خروس، از بین تخم مرغ های نطفه دار در سال گذشته نشان ازسناریوی عجیب برای افزایش چند صد برابری قیمت مرغ می داد، قیمتی که به یکباره از 11هزار تومان سال 99 به 32 هزار تومان در سال 1400رسید.

 

اگر بگویم امروز مرغ تنها سبدغذایی برسر سفره مردمان خطه جنوب است بیراه نگفته ایم، موضوعی که باعث شده که این کالای اساسی در سر سفره مردم این دیار در حال پرواز و رفتن همیشگی باشد.

نبود مدیریت میدانی، نبود نظارت سازمانی، بیخالی مسئولان، توجه نکردن به قشر مستعضف و گره زدن مشکلات مردم به مزاکرات باعث رنج مردم از بی خیالی ها شده است.

وقتی ترمزی برای نگه داشتن قیمت مرغ نیست

پدال ترمزی برای کاهش قیمت مرغ آن هم در استان کهگیلویه وبویراحمد نیست، استانی که در سال های نچندان دور در  تولید گوشت سفید و قرمز حرف برای گفتن داشت ولی امروز کاسه تهی نبود مرغ را فریاد می زند.

 

حمایت نکردن از تولید، بسته شدن و به تعطیلی کشیدن مرغ داری های صنعتی، وام های پرداخت نشده چند صد درصدی سرمایه گذاران، ورشکسته شدن تولید کننده گان مرغ، نبود تفکرات اقتصاد مقاومتی همه وهمه با کمک دولت پیر داوزدهم دست در دست هم دادند تا امروز قیمت مرغ در این استان سر به فلک بگذارد و مسئولان نظارتی همچنان بی خیال باشند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت مرغ شتر مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان

آفتاب‌‌نیوز :

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۳۰ فروردین) بازار طلای تهران به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ربع سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قیمت خورد.

نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به ۲ هزار و ۳۷۹ دلار رسید.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | طلا کانال عوض کرد
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • مافیای شعرا
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • قیمت طلا کاهشی شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳