Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در  آیین افتتاح معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در نطنز اظهار کرد: صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است، در سال گذشته ۲۹ میلیون تن فولاد تولید کردیم که از این تولید حدود ۶.۵ میلیون تن آن را صادر کردیم و کشور ما در رتبه دهم جهان قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت با بیان اینکه برنامه وزارت صمت توسعه پروژه‌هایی بوده که در بخش خصوصی برای توسعه صنعت فولاد است، افزود: در سال گذشته با وجود کرونا و تحریم‌های ظالمانه موفق شدیم حدود ۳۸ میلیارد دلار واردات داشته باشیم که ۱۳ میلیارد دلار آن کالاهای اساسی و تجهیزات و دارو و ۲۵ میلیارد دلار آن مواد اولیه تولید، کالاهای واسطه‌ای و تجهیزات کارخانه‌های تولیدی وارد شد که این را مرهون صادرکنندگان عزیزی هستیم که ارز مورد نیاز از طریق ارز صادرات تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌ها باز هم شاهد رشد ۸ درصدی در بخش صنعت و ۷.۵ درصدی در بخش کشاورزی هستیم و این به آن مفهوم نیست که از این رشد رضایت داشته باشیم بلکه اذعان داریم اگر خارجی‌ها بگذارند، ایران از کشورهای بزرگ توسعه‌یافته خواهد شد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن نطنز یک زنجیره کامل تولید فولاد است و می‌تواند محور توسعه منطقه باشند، با وجود چنین بنگاه‌هایی نباید در روستاها و شهرهای اطراف مشکل اشتغال‌زایی وجود داشته باشد البته این به معنای حذف مشاغل دیگر نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در منطقه است تا با توجه به استعدادهایی که در منطقه وجود دارد شغل‌های متناسب ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن، تجارت در پایان گفت: در سیاست جدید وزارت صمت اعلام کرده‌ایم هیچ رانت یا امضای طلایی در اعطای مجوز صدور مجوز برای واحدهای تولیدی فولاد و صنایع فولادی نداریم و چنانچه شخصی خودش بتواند مواد اولیه را تأمین کند بدون هیچ مشکلی مجوز خواهیم داد.

به گزارش فارس، معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در مجتمع ذوب‌آهن نطنز از طریق ویدئوکنفرانس و همچنین بزرگ‌ترین مرکز پمپ‌سازی کشور در شرکت دانش‌بنیان فولاد شریف خالدآباد به دست وزیر صمت افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صمت فولاد نطنز صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ تقابل طلایی‌ها در طبس


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در مهمترین دیدار‌های فردا فولاد مبارکه سپاهان به طبس می‌رود تا با زغال سنگ دیدار کند. هر دو تیم نتیجه دیدار‌های خود را در هفته هفدهم واگذار کرده‌اند و سعی می‌کنند ناکامی هفته گذشته را با برد جبران کنند ضمن اینکه تقابل تیم‌های چهارم و ششم جدول برای رسیدن به بالای جدول تماشایی خواهد بود. زغال سنگ طبس هم امتیاز با پلیمر خلیج‌فارس در رده ششم قرار دارد.

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، تیم دوم جدول رده بندی، که با توجه به نتایج صنعت مس کرمان به دنبال تثبیت جایگاه دوم خود در جدول است، مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است و رقابت تنگاتنگی در پایان لیگ با گیتیزن‌ها خواهد داشت. شهید شاملی کازرون در یک بازی جذاب و تماشایی در هفته هفدهم ۱۹ بر ۱۶ طبس را شکست داد.

صنعت مس کرمان هم که فعلا قصد باخت یا تساوی با هیچ تیمی را ندارد و با اقتدار بدون باخت در صدر جدول رده‌بندی تکیه داده و به دنبال تثبیت جایگاه خود در صدر جدول و هموار کردن مسیر قهرمانی است، هفته گذشته در یک بازی نزدیک از سد بزرگ طلایی‌پوشان گذشت و این هفته باید از نفت و گاز گچساران پذیرایی کند.

در دیگر رقابت‌های هفته هجدهم پیکان خراسان با پرواز هوانیروز، گیتی‌پسند تیم سوم جدول رده‌بندی که رقابت پایاپایی با نیروی زمینی شهید شاملی کازرون دارد این هفته با آلومینیوم اراک مصاف می‌دهد و فرازبام خائیز دهدشت نیز در یک بازی حساس و نزدیک با فولاد سپاهان نوین دیدار می‌کند که این بازی بصورت مستقیم از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود.

برنامه کامل مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر هندبال به این ترتیب است:

هفته هجدهم – پنجشنبه – ۳۰ فروردین ۱۴۰۳:

ساعت ۱۶:۰۰/ صنعت مس کرمان - نفت و گاز گچساران

ساعت ۱۶:۰۰/ پیکان خراسان - پرواز هوانیروز اصفهان

ساعت ۱۶:۰۰/ زغال سنگ طبس - فولاد مبارکه سپاهان

ساعت ۱۶:۰۰/ گیتی پسند اصفهان - آلومینیوم اراک

ساعت ۱۶:۰۰/ پلیمر خلیج فارس خرم آباد- نیروی زمینی شهید شاملی کازرون

ساعت ۱۸:۳۰/ فرازبام خاییز دهدشت - فولاد سپاهان نوین

در جدول صنعت مس با ۳۴ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های نیروی زمینی شهیدشاملی کازرون و گیتی‌پسند با ۲۹ امتیاز دوم و سوم قرار دارند.

فولاد مبارکه سپاهان با ۲۴، زغال‌سنگ طبس و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۲۳، نفت و گاز گچساران با ۲۰، پیکان خراسان با ۱۲، سپاهان نوین با ۱۰، آلومینیوم اراک با ۷، پرواز هوانیروز با ۶ و فراز بام‌خائیز دهدشت با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • تقابل طلایی‌ها در طبس/ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ تقابل طلایی‌ها در طبس
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن