Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس گزارش شهروند خبرنگارمان از قطعی آب تعدادی از منازل عظیمیه کرج در آخر هفته ها مطلع شدیم.

شهروند خبرنگارمان می گوید: از آن جا که بعضی ساختمان ها پمپ آب را مستقیم به شبکه آب وصل می کنند دیگر آبی برای سایر منازل مسکونی به ویژه منازل ویلایی باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می افزاید: از زمان افتتاح بیمارستان امام علی(ع) نیز قطعی ها بیشتر شده و شرکت آب و فاضلاب هم پاسخ شفاف نمی دهد و اقدام موثری نکرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی آب مطالبات مردم شهروند خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند

محمد مرادی گفت: سنندج شهر خلاق موسیقی است که به همین خاطر ما باید جشنواره‌های زیادی همانند نوای رحمت داشته باشیم و مسئولین نیز باید هرکاری که از دستشان بر می‌آید در این زمینه دریغ نکنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، موسیقی دف یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است، رکن اصلی مجالس اهل ذوق و عرفان بوده که در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان بسیار قابل احترام است.

در استان کردستان نوازندگان چیره دست بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند، یکی از این هنرمندان جوان «محمد مرادی» متولد سنندج بوده که از اوایل کودکی شاگردی و دف‌نوازی را زیر نظر پدرش منصور مرادی از اساتید موسیقی عرفانی و خانقاهی کشوری، شروع کرده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی زیادی شرکت کرده است.

مقام برتر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، مقام اول دومین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) هه تاو، مقام اول دهمین جشنواره بین‌المللی نوای رحمت تکنوازی، مقام اول دهمین جشنواره بین‌المللی، مقام اول دومین جشنواره ملی امیر جاهد، مقام اول دومین جشنواره موسیقی ملی غرب آذربایجان، مقام اول پنجمین جشنواه بین‌المللی شمس و مولانا خوی، مقام دوم دومین جشنواره بین‌المللی شمس، مقام دوم هشتمین جشنواره تکنوازی دف ایران، مقام اول جشنواره ملی موسیقی جوان، مقام اول چهاردمین و پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بخشی از افتخارات این هنرمند سنندجی است.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با این هنرمند را می‌خوانیم:

تسنیم: آخرین اجرای موسیقی زنده توسط شما کی و به چه مناسبتی بوده است؟

آخرین اجرا به طور حرفه‌ای در استیج معتبر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تهران با گروه اخوان کردستان و سرپرستی پدرم در این جشنواره حضور داشتم و چندین سال در جشنواره‌های عرفانی با گروهای مختلف از جمله گروه نالی، نوای رحمت و سوزی دل شرکت کرده و مقام‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌ام.

تسنیم: شما همیشه در اجرای گروه‌های موسیقی اصیل سنندج حضور فعال داشته‌اید، بهترین خاطره شما چه بوده است؟

یکی از خاطره‌های بسیار خوبی که همیشه در ذهنم دارم حضور در دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت بود که هم در گروهی و هم تک‌نوازی مقام اول را کسب کردم چراکه جزو جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی بود و سطح بسیار بالایی داشت.

تسنیم: در حال حاضر وضعیت دف‌نوازی در شهر سنندج چگونه است؟

به لطف مسئولان متولی هر ساله موسیقی عرفانی و دف‌نوازی رونق بیشتری از سال‌های قبل می‌گیرد و هر ساله مراسم‌ها و اجراهای گروهی هزار دف که برگزار می‌کنیم بازخورد بسیار عالی دارد که حتی شهریورماه سال گذشته آقای احسان یاسین که از خواننده‌های فینالیست مسابقه عصر جدید بودند و نفر برگزیده شدند موزیک ویدیو خود به نام مصطفی گیان را به همراه هزار دف کردستان به سرپرستی پدرم و همکاری دکتر سجاد شاکری ضبط کرده‌ که نشان از آن است نگاه خوبی به موسیقی کردستان شده است.

همچنین مراسم هزار دف ماه ربیع‌الاول که در میدان آزادی سنندج برگزار شد در رسانه‌ها بازخورد خوبی داشت، مراسم هزار دف نیز که توسط متولیان امر برگزار شد جایگاه ویژه‌ای میان توریست‌ها و گردشگران ایجاد کرد.

تسنیم: ساز دف از نظر شما چگونه سازی است؟

ساز دف یکی از سازهایی است که حتی در صدر اسلام و زمان پیامبر (ص) بوده است.کردستان به سرزمین مسجد و مناره‌ها وخانقاه و تکایاها مشهور است، لذا هر هفته در روزهای سه‌شنبه و جمعه همراه دف نوازی مدح پیامبر(ص) وائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود. این ساز برای ما قداست دارد، بنظر من موسیقی به ویژه ساز دف یعنی زندگی و آرامش.

تسنیم: موسیقی چه تغییری در شخصیت و زندگی شما ایجاد کرده است؟

بنده از کودکی که وارد دنیای موسیقی شدم، با شناختی که از روحیات خودم داشتم و با احساساتی که در خود می‌دیدم زندگی من با موسیقی عجین شده بود. آرامشی که موسیقی به من داده شد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، موسیقی آرام‌بخش خوبی برای روح و روان و جسم من بوده است. خدا را شاکرم که وارد دنیای موسیقی شدم.

تسنیم: درباره مشکلات سر راه فعالیت‌های موسیقی در کردستان بگویید

در حوزه ساز دف که رشته اصلی بنده هست به لطف مسئولان ارگان‌های مربوطه ارشاد اسلامی و حوزه هنری مشکلات بسیاری وجود ندارد. به طور کلی سنندج شهر خلاق موسیقی است که به همین خاطر ما باید جشنواره‌های زیادی همانند نوای رحمت داشته باشیم و مسئولین نیز باید هرکاری که از دستشان بر می‌آید در این زمینه دریغ نکنند. در مورد سایر سازها و موزیسین‌ها نمی‌توانم نظری بدهم.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • کنایه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد
  • قطعی آب شرب فاز یک اندیشه شهرستان شهریار
  • قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • رانش‌زمین در اندونزی قربانی گرفت
  • رانش‌زمین در ابن کشور قربانی گرفت
  • شهرک نشینان آواره به منازل خود باز نمی‌گردند
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • لیگ‌یک/ باخت عجیب شاگردان قربانی در خانه
  • نمایی از پدیده رنگین کمان در آسمان شهر راز پس از بارش باران