Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:21:37 GMT

ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم در ساوه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۱۱۵

ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم در ساوه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شانزدهمین دوره‌ی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در شهرستان ساوه هم برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه گفت: این آزمون اولین مرحله اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در شهرستان ساوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام یعقوبی افزود: این آزمون در شهرستان ساوه با حضور ۴۲ نفر از حافظان قرآن کریم در رشته‌های ۱۰جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار شد.

او اضافه کرد: پس از کسب حد نصاب امتیازات مدارک اعطایی همتراز دیپلم تا دکترا، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

مرحله اول از شانزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰در محل دارالتحفیظ قرآن ساوه به طور همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ قرآن کریم شهرستان ساوه شهرستان ساوه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این نمایشگاه که با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان برگزار شد ده‌ها نسخ خطی قرآن کریم که قدمت برخی از آنها به بیش از پنج قرن باز گردد در معرض دید جمع کثیری از فعالان حوزه خطاطی، علوم قرآنی و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن قرار گرفت.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با تواشیح خوانی گروه «آل یاسین اهواز» آغاز شد و پس از آن «مجید مشکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و «قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان در مورد اهمیت این نمایشگاه و فضیلت ماه مبارک رمضان سخنرانی کردند.
«قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در ماه بهار قرآن می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی در میان عموم مردم ایفا کند.
وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاکستان اظهار داشت: استقبال پرشور از این نمایشگاه بیانگر نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی تک تک افراد جامعه است که در عصر حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.
رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان تمسک به قرآن همبستگی و اتحاد اسلامی در سایه فرآمین قرآنی را تنها راه مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش روی امت اسلامی دانست.
این نمایشگاه به مدت سه روز در مرکز تجاری صفا گولد مال شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دایر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • محفل انس با قرآن کریم در شهرستان دلفان برگزار شد
  • جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون میهمان‌ هشتمین شب نمایشگاه قرآن
  • جمع خوانی قرآن در ساوه
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در خوی همزمان با بهار قرآن + تصاویر
  • کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند حافظان و قاریان قرآن هستند
  • برپایی محفل اُنس با قرآن همزمان با شب میلاد امام مجتبی (ع) در حرم رضوی