Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@22:27:14 GMT

تقابل استاد و شاگرد به نفع رحمتی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۲۵۰

تقابل استاد و شاگرد به نفع رحمتی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ تقابل تیم‌های پدیده و گل گهر که دو مربی استقلالی را روی نیمکت خود می دیدند در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان رحمتی به پایان رسید.

پیروزی پس از پنج بازی

پدیده مشهد پس از روند نه چندان خوبی که طی پنج مسابقه اخیرش با سه مساوی و دو شکست داشت، در دیدار خانگی و دشوار مقابل گل‌گهر ، در حالی که حملات زیادی روی دروازه خودی می دید، توانست با گل رضا یزدان دوست در دقیقه ۸۲ که روی یک توپ ارسالی از کرنر به ثمر رسید، به برتری بزرگی مقابل شاگردان قلعه‌نویی دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقابل رحمتی و قلعه نویی

یکی از نکات جالب توجه این دیدار جدال مهدی رحمتی و امیر قلعه نوعی بود که روزگاری به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم استقلال فعالیت می کردند. این دو پیشکسوت استقلالی که اختلافات گذشته را کنار گذاشته اند و رابطه نسبتاً خوبی را با هم دارند روز گذشته دیداری حساس را با هم برگزار کردند که در پایان شاگرد موفق شد استاد خود را شکست دهد.

در خطر افتادن سهمیه گل‌گهر

سیرجانی ها در این دیدار به دنبال این بودند که با برتری در برابر حریف مشهدی جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشند و بیش از پیش امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند. آنها با وجود بازی خوبی که انجام دادند روی یک صحنه کرنر غافلگیر شدند تا علاوه بر تحمل دومین شکست در سال هزار و چهارصد ، رده سوم جدول و کسب سهمیه آسیا را نیز به استقلالی ها تعارف بزنند.

فرار پدیده از منطقه خطر

شاگردان مهدی رحمتی که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بودند موفق شدند با برتری در برابر گل‌گهر خود را از نیمه پایین جدول جدا کنند و خیال خود را بابت سقوط نکردن راحت کنند. مشهدی ها حالا با خیال راحت ادامه فصل را پی خواهند گرفت و به دنبال این هستند تا با برتری در دیدار های آینده خود جایگاهشان را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

اعتراض به داوری

گل گهری ها که امسال اعتراضات شدیدی را به داوری داشته اند در این دیدار نیز مشکلات زیاد را با داور مسابقه داشتند. صحنه ای که باشگاه گل گهر به شدت نسبت به آن اعتراض دارد  در دقایق ابتدایی نیمه دوم رخ داد ، جایی که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود و ارسال گادوین منشا در دقیقه ۵۳ به دستان مدافع شهرخودرو برخورد کرد و علی بای داور مسابقه اعتقاد به خطای پنالتی نداشت. گل گهری ها بلافاصله پس از پایان بازی بیانیه ای صادر کردند و معتقد بودند در صحنه رخ داده، دست بازیکن تیم فوتبال پدیده در راستای بدنش نیست و آگاهانه از دستانش برای جلوگیری از مسیر توپ استفاده کرده است. بخش دیگری از اعتراض مسئولان و کادر فنی گل گهر سیرجان به انتخاب داوری است که در دیدار برابر نساجی مازندران نیز علیه آنها پنالتی گرفته بود، صحنه ای که به گفته کارشناسان خطای پنالتی رخ نداده بود.

وضعیت در جدول

در جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، پدیده مشهد با این پیروزی ۲۸ امتیازی شد و در رده نهم جدول قرار قرار گرفت. گل گهر نیز ۳۵ امتیازی باقی ماند تا تغییری در رتبه سوم این تیم ایجاد نشود.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1096447 برچسب‌ها پدیده مشهد گل گهر سیرجان لیگ برتر ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پدیده مشهد گل گهر سیرجان لیگ برتر ایران گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تقابل فوتسال ایران با ژاپن در فینالی زودرس

با توجه به نتایجی که تیم ملی فوتسال ژاپن به دست آورده است احتمال تقابل تیم های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی ۳ بر یک برابر افغانستان در دیدار نخست و برتری ۵ بر ۳ برابر بحرین در دیدار دوم ۶ امتیازی شد و صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را قطعی کرد.

شرایط صعود ایران در گروه D

شاگردان وحید شمسایی که در گروه D حضور دارند در سومین دیدار باید به مصاف کویت بروند و در صورتی که در این دیدار به برتری برسند و یا بازی به تساوی کشیده شود به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم خواهند شد.

ملی پوشان کشورمان تنها در صورتی به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد که در دیدار برابر کویت بازی را واگذار کنند که در این صورت کویت با ۷ و ایران با ۶ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی دور بعد خواهند شد.

از سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان در صورتی می‌تواند راهی دور بعد شود که در دیدار آخر برابر بحرین به برتری برسد و امیدوار باشد که تیم ملی ایران از سد کویت عبور کند که در این حالت کار به تفاضل گل کشیده خواهد شد.

در حال حاضر در این گروه ایران با ۶ امتیاز صدرنشین است، کویت با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و افغانستان با یک امتیاز سوم است. بحرین هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

اما در مرحله یک چهارم نهایی تیم اول گروه D با تیم دوم گروه C و همچنین تیم دوم گروه D با تیم اول گروه C دیدار خواهند کرد.

وضعیت گروه C و احتمال تقابل با ژاپن

در گروه C این مسابقات تیم‌های ژاپن، قرقیزستان، ترکمنستان و کره جنوبی حضور دارند. در حال حاضر در این گروه قرقیزستان و ترکمنستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند. ژاپن با ۳ امتیاز سوم است و کره جنوبی هم بدون امتیاز شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد.

ژاپن در دیدار سوم باید به مصاف تاجیکستان برود و قرقیزستان با کره جنوبی بازی خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد قرقیزستان در دیدار برابر کره جنوبی با مشکل خاصی مواجه شود و خواهد توانست ۳ امتیاز بازی را از آن خود کند.

اما جدال اصلی در این گروه را ژاپن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با تاجیکستان برگزار خواهد کرد. ژاپن در صورت پیروزی ۶ امتیازی خواهد شد و تکلیف صدرنشینی این تیم منوط به نتیجه دیدار قرقیزستان برابر کره جنوبی خواهد بود.

در صورتی که ژاپن برابر تاجیکستان متوقف شود ۴ امتیازی می‌شود و بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت و اگر قرقیزستان برابر کره جنوبی شکست بخورد ژاپن به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی خواهد شد. تاجیکستان دوم می‌شود و قرقیزستان حذف خواهد شد.

در صورتی هم که ژاپن برابر تاجیکستان مغلوب شود از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت و قرقیزستان و تاجیکستان برای صدرنشینی رقابت خواهند کرد.

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که تیم‌های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند و اگر این اتفاق بیفتد به این معنا خواهد بود که یکی از این ۲ تیم که هر دو در دور قبلی فینالیست شده بودند باید خیلی زود از دور رقابت کنار بروند و اینکه شانس صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را از دست خواهند داد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آذرباد: برتری پرگل برابر تراکتور به خاطره‌ها پیوست/ کسب سهمیه آسیا سخت شده است
  • سپاهان قافیه قهرمانی را باخته است/ دل کندن از مورایس راحت نیست
  • پرسپولیس و خاطره تلخ از آلومینیوم در جام حذفی!
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟
  • آلومینیوم در اصفهان ذوب شد/ برتری خانگی شاگردان ربیعی
  • ده روسی: بولونیا درحال خلق یک شاهکار است؛ به تیاگو موتا تبریک می‌گویم
  • ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال تقابل فوتسال ایران با ژاپن در فینالی زودرس