Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:12:25 GMT

حضور نوجوانان در ورزشگاه پارس شیراز با وجود ممنوعیت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۳۵۳

حضور نوجوانان در ورزشگاه پارس شیراز با وجود ممنوعیت

ایسنا/فارس در شرایطی که براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کووید-19، حضور تماشاچی در رقابت‌های مختلف ورزشی خصوصا فوتبال، ممنوع است، هر بازی که ورزشگاه پارس شیراز میزبانی آن را دارد، شمار زیادی نوجوان، بدون ممانعت مسئولان برگزارزی مسابقات، در نقاط مختلف این ورزشگاه تردد می‌کنند. اتفاقی که به حواشی زیادی نظیر درگیری های شدید در مسابقات قشقایی با تیم های استقلال ملاثانی و ملوان بندرانزلی در سال ۹۹ هم منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در آخرین دیدار تیم فوتبال قشقایی شیراز با فولاد خوزستان نیز، حضور همین تماشاگران ناخوانده، تکرار اتفاقات نامطلوب و غیرورزشی را در ورزشگاه پارس رقم زد؛ سر و صدای زیاد تماشاگران قشقایی از جایگاه ویژه! باعث شد تا سرپرست تیم فولاد، بازیکنان سکو نشین تیمش را از جایگاه خارج کرده و به کنار زمین ببرد. ناظر مسابقه هم برای جلوگیری از افزایش تنش ها وارد عمل شد و با افراد غیرمسئول حاضر در استادیوم، برخوردی جدی کرد، هر چند نتوانست آنها را از استادیوم بیرون کند.

نکته عجیب دیدار قشقایی شیراز و فولاد خوزستان، حضور شمار زیادی کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ ساله در ورزشگاه پارس بود؛ تماشاچیانی غیرقانونی! که علاوه بر حضور در جایگاه ویژه، دیگر نقاط ورزشگاه هم حضور داشتند و حتی عوامل نیروی انتظامی مستقر هم نتوانست مانع از حضور آنان شود.

ازدحام این نوجوانان که ظاهرا اکثر آنها برای دیدار با مربیان استقلالی و پرسپولیسی تیم فولاد به ورزشگاه آمده بودند، پس از پایان بازی بیشتر به چشم آمد. حال اینکه چگونه با وجود حضور نیروهای امنیتی و قانون منع ورود تماشاگران، این همه تماشاچی کودک و نوجوان وارد ورزشگاه پارس می شوند، جای سئوال دارد.

شماری از این کودکان و نوجوانان عاشق فوتبال، به ایسنا گفتند: از روی دیوار وارد شدیم. نیروی انتظامی یک بار جلوی ما را گرفت ولی دوباره تلاش کردیم و وارد شدیم. ما آمده بودیم تا با مربیان فولاد عکس بگیریم اما موفق نشدیم.

یکی از دست‌اندرکاران اجرایی ورزشگاه پارس هم گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ در این ورزشگاه، دیوارکشی ناقص دور تا دور مجموعه است که باعث می شود نتوانیم جلوی ورود افراد متفرقه را بگیریم. حتی برخی حیوانات هم به همین علت وارد محوطه ورزشگاه می شوند.

به گزارش ایسنا، ورود افراد غیرمسئول به ورزشگاه، علاوه بر اینکه قانونی نیست و همواره با اعتراض تیم های میهمان همراه شده است، از نظر بهداشتی نیز خطرآفرین است. عصر چهارشنبه و پس از بازی قشقایی و فولاد خوزستان، نزدیک به ۵۰ نفر در سالن ورودی مجموعه پارس تجمع کرده بودند که این امر با اصل فاصله گذاری اجتماعی در دوران کرونا منافات دارد. لازم است مسئولان اداره ورزش و جوانان فارس، اداره کنندگان مجموعه پارس و مسئولان هیئت فوتبال بیش از پیش روی این موضوع حساسیت نشان داده تا در ۱۰ هفته باقی مانده تا پایان مسابقات این فصل، شاهد تکرار اتفاقات اینچنینی در شیراز نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزشگاه پارس شیراز تیم فوتبال قشقایی شیراز سازمان ليگ فوتبال فدراسيون فوتبال تماشاگران فوتبال پروتکل های بهداشتی ورزشگاه پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدامین حزباوی در آستانه فتح فوتبال قطر/ فصل درخشان مدافع ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ ستارگان قطر که با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود به آخرین روزهای خود رسیده و تنها ۲ هفته تا پایان این رقابت‌ها باقی مانده است.

السد در آستانه قهرمانی

در حال حاضر ۲۰ هفته از این رقابت‌ها سپری شده و تیم فوتبال «السد» با کسب ۴۶ امتیاز صدرنشین این مسابقات است. «الریان» و «الغرافه» با ۴۱ امتیاز دوم و سوم هستند و «الوکره» هم با ۳۸ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

هفته بیست و یکم این مسابقات روز پنجم اردیبهشت برگزار خواهد و السد در صورتی که بتواند در دیدار خارج از خانه برابر «شمال» موفق به کسب پیروزی شود و یا تیم‌های الریان و الوکره در دیدار برابر رقبای خود امتیاز از دست بدهند قهرمانی السد مسجل خواهد شد.

حزباوی و فتح لیگ ستارگان

السد در این فصل به لطف حضور «امین حزباوی» توانسته است خط دفاع مستحکمی داشته باشد و با دریافت تنها ۱۷ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری داشته است. در صورتی که السد بتواند در لیگ قطر به قهرمانی برسد این مدافع ۲۰ ساله در نخستین تجربه خود به عنوان لژیونر خواهد توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حزباوی که نخستین فصل حضورش را در السد سپری می‌کند در این فصل در ۱۸ بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به ثبت یک گل هم شده است. او در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم حضور موفقی داشت و در ۴ دیدار برای تیمش به میدان رفت.

حزباوی تنها در ۲ بازی در ترکیب السد حضور نداشت که یک بار در هفته نخست لیگ و یک بار هم در هفته دوازدهم که به دلیل دریافت کارت زرد محروم بود. او مجموعاً ۱۳۱۳ دقیقه در لیگ ستارگان به میدان رفته است.

السد در خط حمله هم عملکرد درخشانی داشته است و به لطف حضور اکرم عفیف توانسته است ۶۱ گل به ثمر برساند که از این حیث هم بهترین عملکرد را در فصل جاری داشته است. اکرم عفیف با ثبت ۲۵ گل و ۹ پاس گل روی بیش از نیمی از گل‌های این تیم تأثیر مستقیم داشته است.

یک فصل درخشان برای مدافع ۲۰ ساله

محمدامین حزباوی در فصل گذشته پس از آنکه توانست خود را به جواد نکونام اثبات کند به ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان راه پیدا کرد و پس از حضور موفقیت‌آمیز در این تیم در جام باشگاه‌های آسیا هم به میدان رفت و مقابل تیم‌هایی مثل الهلال و الفیصلی اردن بازی کرد و توانست خوش بدرخشد و مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد. درخشش حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه امیرقلعه نویی هم قرار بگیرد و فروردین ۱۴۰۲ به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت شد. او البته در دو بازی تدارکاتی با روسیه و کنیا با وجود دعوت به تیم ملی در لیست بازیکنان حضور نداشت.

با خروج جواد نکونام از تیم فولاد و حضور منصوریان هم شاهد بودیم این مدافع مستعد مورد توجه سرمربی جدید قرار گرفت و به خوبی از پس این اعتماد برآمد.

درخشش حزباوی در تیم فولاد تا آنجا پیش رفت که شایعه پیشنهاد کارلوس کی‌روش به این بازیکن برای پذیرش تابعیت قطر هم مطرح شد اما او ترجیح داد پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند تا تمرکز خود را روی این موضوع بگذارد.

خرداد سال گذشته، موفقیت‌های پی در پی حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد و با قراردادی ۵ ساله راهی این کشور شود و فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر ادامه دهد و در کنار بازیکنان مطرحی همچون «میگوئل» و «اوتاویو» قرار بگیرد.

علاوه بر این، حزباوی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد البته این جایزه در نهایت به «مایکا هامانو» (باشگاه ایناک کوبه لئونسا، تیم ملی ژاپن) تعلق گرفت.

این مدافع ایرانی به لطف بازی‌های درخشانش در نهایت به تیم ملی هم راه پیدا کرد و در دیدار برابر ترکمنستان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان به میدان رفت و اگر این فصل برای او با قهرمانی لیگ قطر به اتمام برسد می‌تواند موفقیت‌های او را تکمیل کند.

کد خبر 6084663

دیگر خبرها

  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • برگزاری لیگ کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • پیگیری علت لغو دیدار فجر سپاسی شیراز و استقلال آبی پوشان ملاثانی در اهواز
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد
  • اعزام تیم هندبال نوجوانان ایران به ترکیه
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شدند
  • محمدامین حزباوی در آستانه فتح فوتبال قطر/ فصل درخشان مدافع ایرانی
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد