Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی رسولیان طی بازدید از شهرک صنعتی دارویی در حال احداث در بیضاء با اشاره به تخصیص اعتبار به شهرک صنعتی دارویی این شهرستان افزود: این شهرک صنعتی که در نزدیکی آزاد راه شیراز - اصفهان در مرحله ایجاد زیرساخت‌ها است در آینده به یکی از مهمترین شهرک های صنعتی فارس و حتی کشور تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اینک مراحل ایجاد زیرساخت‌های داخلی این شهرک صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حال ایجاد است و با توجه به اینکه بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات رسان باید زیرساخت‌ها را تا ورودی شهرک صنعتی تامین کنند، اجرای تعهدات آنها می‌تواند سبب تسریع در راه‌اندازی این شهرک صنعتی شود.

رسولیان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای برای تامین برق این شهرک صنعتی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت توزیع برق شیراز و شرکت شهرک های صنعتی انجام شده که بر اساس آن ۳۰ درصد از هزینه طرح توسط شرکت شهرک ها، ۴۰ درصد توسط شرکت توزیع برق شیراز و ۴۰ درصد نیز از محل منابع استانی تامین و پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تخصیص آب به شهرک صنعتی بیضا از محل خط انتقال از سد درودزن به شیراز گفت: ما آمادگی کامل برای اجرای خط انتقال آب از نزدیکترین محل این خط به شهرک صنعتی را داریم.

وی افزود: در صورت تامین آب و برق تا ورودی شهرک صنعتی، کار واگذاری اراضی به متقاضیان نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یکی از سیاست‌های این سازمان، ایجاد شهرک های صنعتی بزرگ در مناطق دارای توجیه اقتصادی و در جوار آزادراه‌ها دانست و گفت: با توجه به موقعیت مناسب شهرک صنعتی بیضا و وجود امکان توسعه شهرک صنعتی تا یک هزار هکتار، آمادگی کامل وجود دارد تا این شهرک صنعتی به یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان و کشور تبدیل شود.

بازگشت ۱۰۰ واحد راکد فارس به چرخه تولید

رسولیان همچنین طی بازدید از شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز گفت: سال گذشته، یک هزار و ۵۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور با افزون بر ۳۵ هزار میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشتند.

معاون وزرات صمت افزود: امسال نیز احیای یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی  صنعتی با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد که از این تعداد سهم استان فارس ۱۰۰ واحد است که با جدیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال جاری گفت: این میزان اشتغال از محل بهره‌برداری از سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در حال ساخت و ساز محقق خواهد شد.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره لزوم مانع زدایی از تولید اضافه کرد: برای اصلاح قوانین و مقررات و با دستور وزیر صمت، موارد شناسایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که مهمترین آنها بهره‌مندی شهرک های صنعتی از یک درصد ارزش افزوده و نیز تامین زیرساخت‌های شهرکهای صنعتی است.

رسولیان، بر توسعه شهرک های صنعتی برخوردار نیز تاکید کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش مساحت ۱۰ هزار هکتاری شهرک های صنعتی انجام شده که در این زمینه در استان فارس نیز طرح‌های توسعه به میزان ۲۰۰هکتار در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی شهرک صنعتی دارویی تخصیص اعتبار واحد تولیدی راکد شهرک های صنعتی شهرک صنعتی زیرساخت ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت