Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت تحقیقاتی وود مک کنزی اعلام کرد که گذار انرژی دارایی‌های نفت و گاز به ارزش ۱۴ تریلیون دلار را به خطر می اندازد.

به گزارش آفشور انرژی، این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد در کوتاه مدت آینده برای نفت و گاز خوب به نظر می رسد. تقاضا برای نفت و گاز به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا خواهد کرد و حتی از آن فراتر می رود و به معادل روزانه ۱۶۰ میلیون بشکه نفت می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تحلیلگران وود مک کنزی، شرکتهای نفت و گاز همچنان چابکتر می شوند اما امسال قادر خواهند بود با نفت ۶۰ دلار در هر بشکه به همان میزان که هفت سال پیش با نفت ۱۰۰ دلاری درآمد داشتند، جریان نقدینگی تولید کنند. با این حال در بلندمدت اوضاع متفاوت به نظر می رسد و تمامی سناریوهای گذار انرژی شامل کاهش تقاضا برای نفت می شود.

در خوش بینانه ترین سناریو برای نفت و گاز، تقاضای جهانی به کندی و به تدریج کاهش پیدا کرده و به ۹۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۵۰ می رسد. این امر سرمایه گذاری در تولید جدید را تشویق کرده و صعود قیمتها به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه تا سال ۲۰۳۰ را به دنبال خواهد داشت.

با این حال اگر دنیا تصمیم بگیرد سناریوی گرمایش دو درجه ای را دنبال کند، تقاضا برای نفت ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به ۳۵ میلیون بشکه در روز نزول کند و رشد تقاضا تا سال ۲۰۲۵ به پیک می رسد. این به معنای آن خواهد بود که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ دلار می رسد و پس از آن پایینتر می رود.

فریزر مک کی، نایب رییس شرکت وود مک کنزی گفت: حتی در بلندپروازانه ترین سناریو، جهان در دهه های آینده همچنان به تامین نفت و گاز نیاز خواهد داشت و این صنعت از نظر گستردگی، عظیم می ماند.

این گزارش یک روز پس از درخواست آژانس بین المللی انرژی از صنعت انرژی برای توقف سرمایه گذاری در تولید جدید نفت صورت گرفت تا جهان در سال ۲۰۵۰ بتواند به اهداف توافق اقلیمی پاریس دست پیدا کند. آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر (IRENA) پیش بینی کرده که جهان برای رسیدن به اهداف پیمان پاریس، به ۱۳۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در منابع انرژی پاک تا سال ۲۰۵۰ نیاز دارد.

برچسب هادارایی های نفت گذار انرژی وودمکنزی (Wood Mackenzie)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: دارایی های نفت گذار انرژی وودمکنزی Wood Mackenzie آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو برای نفت و گاز گذار انرژی سال ۲۰۵۰ تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد

دانشمندان کانادایی موفق به ساخت سریع‌ترین دوربین جهان شده‌اند که قادر به ثبت ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در هر ثانیه است.

به گزارش ایسنا، مهندسان مرکز تحقیقات INRS در کانادا سریع‌ترین دوربین جهان را ساخته‌اند که می‌تواند با سرعت خیره‌کننده ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

به نقل از ان‌ای، بهترین دوربین‌های تصویربرداری آهسته(اسلوموشن) در تلفن‌های هوشمند معمولاً با چند صد فریم در ثانیه کار می‌کنند. دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای ممکن است از چند هزار فریم برای دستیابی به جلوه‌ای خیره‌کننده استفاده کنند، اما اگر بخواهید ببینید در مقیاس نانو چه اتفاقی می‌افتد، باید سرعت کار را تا میلیاردها یا حتی تریلیون‌ها فریم در ثانیه کاهش دهید.

این دوربین جدید می‌تواند رویدادهایی را که در قلمرو فمتوثانیه‌ (چهار میلیاردم ثانیه) رخ می‌دهند، ثبت کند.

پژوهشگران این دوربین را بر پایه یک فناوری معروف به عکاسی فوق سریع فشرده(CUP) خود که در سال ۲۰۱۴ توسعه دادند، ساخته‌اند که می‌توانست ۱۰۰ میلیارد فریم در ثانیه ثبت کند، عددی که حالا ناچیز به نظر می‌رسد.

نسخه بعدی T-CUP نام داشت که T نماد واژه تریلیون بود و می‌توانست تا ۱۰ تریلیون فریم در ثانیه را ثبت کند.

سپس این تیم در سال ۲۰۲۰ با نسخه‌ای به نام عکاسی طیفی فوق سریع فشرده(CUSP) سرعت سیستم خود را به ۷۰ تریلیون فریم بر ثانیه رساند.

اکنون آنها دوباره آن را بیش از دو برابر قوی کرده‌اند و به عدد ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در ثانیه رسیده‌اند.

این دوربین جدید SCARF نامیده می‌شود که می‌تواند رویدادهایی را ثبت کند که خیلی سریع اتفاق می‌افتند و حتی نسخه‌های قبلی فناوری نمی‌توانند آنها را ببینند. این رویدادها شامل چیزهایی مانند امواج ضربه‌ای هستند که در ماده یا سلول‌های زنده حرکت می‌کنند.

سیستم SCARF بدین صورت عمل می‌کند که ابتدا یک پالس فوق کوتاه نور لیزر را شلیک می‌کند که از رویداد یا شیء مورد نظر عبور می‌کند. اگر نور را به صورت رنگین کمان تصور کنید، طول موج‌های قرمز ابتدا رویداد را ثبت می‌کنند، سپس نارنجی، زرد و از پایین طیف به بنفش می‌رسند. از آنجا که رویداد بسیار سریع اتفاق می‌افتد، زمانی که هر رنگ متوالی به آن می‌رسد، متفاوت به نظر می‌رسد و به پالس اجازه می‌دهد تا همه چیز را در یک دوره زمانی بسیار کوتاه تغییر دهد.

سپس این پالس نوری از میان دسته‌ای از اجزایی عبور می‌کند که آن را متمرکز، منعکس، منکسر و رمزگذاری می‌کنند تا در نهایت به سنسور دوربین برسد. سپس به داده‌هایی تبدیل می‌شود که می‌تواند توسط رایانه به تصویر نهایی بازسازی و تبدیل شود.

در حالی که بعید است ما بتوانیم ویدئوهای را که توسط سیستم SCARF گرفته می‌شود، تماشا کنیم، پژوهشگران می‌گویند ثبت پدیده‌های فوق سریع با این دوربین جدید می‌تواند به بهبود حوزه‌هایی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، علم مواد و مهندسی کمک کند.

این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • ضرر ۶۷هزار دلاری جام ملت‌ها به ایران با صدرنشینی طارمی!+جدول
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • (عکس) سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد