Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم به تازگی ماشین خریده‌اید باید از آخرین خان آن یعنی تعویض پلاک نیز عبور کنید تا خودروی خریداری شده به طور کامل به شما تعلق پیدا کند. اگر بار اولی است که قصد تعویض یا فک پلاک را دارید باید مدارک لازم را در روز تعیین شده همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب مدارک لازم برای تعویض پلاک را برای شما ذکر خواهیم کرد تا با یک بار مراجعه به مرکز تعویض پلاک، پلاک خودروی خود را بدون معطلی و دردسر تغییر دهید. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مراحل تعویض پلاک خودرو به چه صورت است؟

برای تعویض پلاک ماشین خود باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن کار فک و تعویض پلاک اتومبیل خود را انجام دهید.

مراجعه به سایت راهور و دریافت نوبت تعویض پلاک مراجعه به ساختمان اداری مرکز تعویض پلاک تحویل مدارک به کارشناسان حقوقی تحویل گواهی بازدید فنی خودرو به افسر راهنمایی و رانندگی دریافت برگه تایید معاینه فنی پرداخت وجه لازم برای انجام کارهای تعویض پلاک فک پلاک قدیمی و نصب پلاک جدید
مدارک لازم برای ارائه به مرکز تعویض پلاک توسط فروشنده خودرو

برای تعویض پلاک، فروشنده و خریدار خودرو یا نماینده قانونی آن‌ها باید در مرکز تعویض پلاک حاضر شوند و مدارک زیر را به این سازمان برای انجام مراحل اداری تحویل دهند. البته باید دقت کنید اگر از طریق نمایندگی‌های فروش خودرو اتومبیل خود را خریداری کرده‌اید نماینده رسمی شرکت به عنوان فروشنده کار تعویض پلاک را انجام خواهد داد. می‌توانید به سایت سپند خودرو مراجعه کنید و علاوه‌بر اطلاع از شرایط نمایندگی برای تعویض پلاک از قیمت اچ سی کراس و سایر خودروهای وارداتی نیز باخبر شوید.

اصل سند فروش ماشین اصل کارت شناسایی خودرو اصل سند مالکیت خودرو اصل بیمه شخص ثالث معتبر برگه عدم خلافی ماشین اصل فیش پرداخت هزینه دریافت پلاک به مبلغ 40000 تومان به حساب خزانه‌داری کل اصل کارت معاینه فنی معتبر مدارک لازم برای ارائه به مرکز تعویض پلاک توسط خریدار خودرو

در روز تعویض پلاک، خریدار ماشین باید مدارک زیر را به همراه داشته باشد.

شناسنامه و کارت ملی خود یا نماینده قانونی وی که باید وکالت‌نامه را برای فک پلاک به همراه خود آورده باشد. حضور خریدار یا نماینده قانونی او در مرکز تعویض پلاک مدارک احراز سکونت خریدار مدارک احراز سکونت برای تعویض پلاک

زمانی که قصد تعویض پلاک خودرو دارید باید تمام مدارک مربوط به آدرسی که به سازمان تعویض پلاک اعلام کرده‌اید را همراه خود داشته باشید. این مدارک به شرح زیر هستند.

سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک خودرو اجاره‌نامه منزل مسکونی به نام مالک خودرو که دارای هولوگرام و کد رهگیری باشد. اصل جواز کسب به نام مالک خودرو گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان خریدار با ذکر آدرس محل سکونت والدین که آموزش و پرورش منطقه آن را تایید کرده باشد. معرفی‌نامه معتبر از سازمان یا اداره محل کار خریدار (کارمندان دولت و نیروهای مسلح) ارائه سند یا اجاره‌نامه به نام پدر یا مادر خریدار در صورت زندگی خریدار در منزل آن‌ها سند منزل مسکونی به نام همسر مالک خودرو در صورت تعلق محل سکونت به او اصل فیش آب، برق، گاز و تلفن با تاریخ روز به نام خریدار نامه‌های رسمی از اداره عشایر و امور روستایی سازمان جهاد کشاورزی برای عشایر تاییدیه دارای مهر شورای محل یا روستا طبق محل صدور شناسنامه برای روستاییان مدرک فروش منزل مسکونی در رابطه با زمین اوقافی یا روستایی که شورای اسلامی محل آن را تایید کرده باشد. درخصوص سازمان‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و شعب آن‌ها، اساسنامه و بریده روزنامه ‌رسمی که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت در روزنامه گذشته باشد و بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت اقدام گردد.
مدارک لازم برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

اگر جز کسانی هستید که خودروی وارداتی خریداری کرده‌اید نسبت به خرید خودروهای ایرانی مانند پژو پارس tu5، سمند، پراید و غیره با دردسرهای بیشتری برای گرفتن پلاک خودروی خود رو به رو هستید. نقص در مدارک ممکن است ماه‌ها دوندگی برای شما به همراه داشته باشد. بنا بر این حتما تمام مدارک لازم را همراه با رونوشت آن‌ها تهیه کنید و روز تعویض پلاک به همراه داشته باشید.

حضور مالک خودرو یا نماینده قانونی او در مرکز تعویض پلاک اصل کارت ملی و شناسنامه مالک یا نماینده قانونی او ارائه اصل اسناد و مدارک خودروهای وارداتی بررسی و دریافت تاییدیه مدارک خودرو توسط کارشناس حقوقی مرکز تعویض پلاک بررسی وضعیت تبصره 13 اتومبیل‌های وارداتی بررسی و دریافت تاییدیه کاردکس برای احراز اصالت خودرو و مهر شدن آن توسط افسر ارائه مدارک مربوط به ممفاصا (برگه تسویه حساب) حساب دیوان دولتی دریافت پلاک بر اساس محل سکونت پرداخت هزینه برای انجام نقل و انتقالات، صدور و ارسال کارت هوشمند خودرو

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که اگر خودروی خود را از نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو خریداری کنید بخش زیادی از پیگیری مواردی مثل سند زدن و دریافت پلاک توسط نمایندگی انجام خواهد شد. بنا بر این پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن دردسر کم‌تر خودروی خود را از نمایندگی‌های معتبر فروش خودرو خریداری کنید.

خرید خودروی اقساطی با تحویل فوری از سپند خودرو با شرایط استثنائی

سپند خودرو در جهت تسهیل در امور خرید و رفع نیازهای مشتریان عزیز انواع خودروهای داخلی و خارجی را با شرایط ویژه به صورت اقساطی تحویل فوری به فروش می‌رساند. شرایط فروش اقساطی سپند خودرو این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم می‌کند که بدون دغدغه به خودروی دلخواه خود دست پیدا کنند. برای اطلاع از شرایط فروش فوری خودرو کافی است با شماره 02191072104  تماس حاصل کنید یا به آدرس اینترنتی sepandkhodro.com  سری بزنید. کارشناسان واحد فروش سپندخودرو همه اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند و تا لحظه تحویل ماشین همراه شما خواهند بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار تعویض پلاک خودرو نماینده قانونی مدارک لازم مرکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک منزل مسکونی مالک خودرو سپند خودرو پلاک خودرو خودروی خود پلاک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، محمد حسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از خانواده محترم داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با تأکید بر اینکه والدین گرامی و به ویژه داوطلبان عزیز باید مراقب باشند  تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند، گفت: لازم است داوطلبان  هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به  دست این افراد  سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها  که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری  که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف 1 تا 10سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان  با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای  ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور  است با تمام توان پای کار هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتشار سوالات کنکور 2 ساعت پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش: فقط یک صفحه از سوالات کنکور منتشر شد/ متقلب را دستگیر کردیم

دیگر خبرها

  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه