Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم فوتبال آنتورپ بلژیک با بیان اینکه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایرانی به خاطر عدم تسلط به زبان انگلیسی به مشکل خورده است، گفت: بیرانوند دروازه‌بان خوبی خواهد بود اما نه در آنتورپ.

ویم دی کانیک دروازه بان سابق رویال آنتورپ توضیحاتی درباره گلرهای فعلی این تیم و علیرضا بیرانوند ارائه داد.

به گزارش طرفداری، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران زمانی که پرسپولیس را به مقصد باشگاه آنتورپ بلژیک ترک کرد شاید تصور نمی‌ کرد در پایان نخستین فصل حضورش در این کشور، جایگاه ثابتی در ترکیب آنتورپ نداشته باشد و نیمکت نشینی‌ های متوالی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراز و نشیب در دروازه آنتورپ البته مختص بیرانوند نیست و «دی ولف» و «ژان بوتز» دو دروازه بان دیگر آنتورپ هم شرایط مشابهی را در نخستین فصل حضورشان در آنتورپ تجربه کرده‌ اند.

این موضوع به سوژه‌ای برای سایت «GVA» بلژیک تبدیل شده است تا عملکرد بیرانوند، بوتز و دی ولف را در گفتگو با «ویم دی کانیک» دروازه بان پیشین آنتورپ بررسی کند. دی کانیک معتقد است هیچکدام از این سه دروازه بان کار چشمگیری انجام نداده‌اند و بهتر است این تیم را ترک کنند.

GVA در ابتدای گزارش خود نوشت:

«در فاصله یک مسابقه مانده به پایان فصل می‌توان نتیجه گرفت سینان بولات (دروازه بان سابق آنتورپ) جانشین شایسته ای نداشت. ژان بوتز (۲۵ ساله)، علیرضا بیرانوند (۲۸ ساله) و دی ولف (۲۴ ساله) جا پای سینان گذاشتند ولی آنها باعث نشدند که هواداران، دروازه بان سه سال گذشته را فراموش کنند. دی کانیک دروازه بان سابق می‌گوید "شما باید قدردان بولات باشید و آنتورپ این کار را انجام نداده است". در آغاز ماه می سال ۲۰۲۰، آنتورپ و بولات پس از سه فصل و ۳۵ کلین شیت در ۱۱۷ مسابقه از هم خداحافظی کردند. بیش از یک سال بعد، ضرر و زیان هواداران تیم قرمز و سفید پوش (آنتورپ) بیش از هر زمان دیگری است که این نتیجه تغییرات مدام در دروازه است.»

ویم دی کانیک گفت:

بوتز ثابت کرد که دروازه بانی در تیم موسکرون، جایی که چیزی برای از دست دادن ندارید از نظر ذهنی راحت تر از باشگاهی است که در سطوح بالاتر بازی می‌کند. بیرانوند ورزشکار فوق العاده ای است و می‌خواست این را نشان بدهد اما او انگلیسی صحبت نمی‌کند و این باعث ایجاد مشکل شده است. دی ولف پس از اینکه از تیم یوپن جدا شد، از بقیه جلو زد اما دوباره در مرحله پلی آف جای خود را واگذار کرد.

سایت بلژیکی در ادامه گزارش خود آورده است: ورکوترن (سرمربی فعلی آنتورپ) و مربی قبل از او ایوان لکو پنج بار دروازه بان های خود را در لیگ بلژیک تغییر دادند. گاهی اوقات این اتفاق ضروری بوده است مثلاً بعد از سال نو و مصدومیت بوتز و گاهی با تصمیمی از بالا.

دی کانیک در این خصوص گفت:

تعویض دی ولف - بوتز در آغاز مرحله پلی آف یک حرکت عجیب بود. نمی‌ توانم تصور کنم که این انتخاب ورکوترن سرمربی تیم باشد بخصوص که او پس از چند بازی ثابت توسط دی ولف نسبت به وی نظر مثبتی داشت. فکر می‌کنم مسائلی خارج از ورزش در این تصمیم دخالت داشته است؛ دقیقاً مانند آنچه که در ماه دسامبر اجازه داد بیرانوند مقابل کلاب بروژ درون دروازه بایستد (اشاره به دخالت مدیران باشگاه آنتورپ برای بازی کردن بیرانوند). دروازه بان هم این مسائل را احساس می‌کند و برای آرامش روانی اش مناسب نیست. تغییر مدام دروازه بان های آنتورپ نمایانگر ماه‌های ناآرامی در این باشگاه بود.

دی کانیک همچنین به ذکر خاطره‌ای از دوران دروازه بانی خود در آنتورپ و مقایسه شدنش با «میشل پرودوم» دروازه بان تیم میشیلن پرداخت و گفت:

در سال ۱۹۹۸ تیم ما مانند تیم میشلن با دروازه بانی میشل پرودوم با دو امتیاز کمتر از کلاب بروژِ قهرمان، فصل را تمام کرد. گئورک کسلر مربی ما گفت که تیم آنتورپ با پرودوم قهرمان می‌شد. من در این مورد احمق نبودم. این جمله مرا تحت تاثیر قرار داد حتی اگر حاوی یک حقیقت خاص باشد.

در حالی که دی کانیک مجبور بود آن زمان مقایسه با پرودوم را تحمل کند، دروازه بان های امروز آنتورپ بیش از هر زمان دیگری مقابل بولات مقایسه شده‌ اند. بخصوص بعد از بازی متزلزل بوتز در بازی با خنک که واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با ذکر نام بولات در پی داشت.

دی کانیک ادامه داد:

شما می‌توانید خود را برابر این واکنش‌های منفی محافظت کنید اما همیشه کسی وجود دارد که به شما می‌گوید در میان هواداران چه می‌گذرد و بولات به این شکل مورد ستایش قرار گرفت. شما باید قدر بولات را می‌دانستید و آنتورپ این کار را نکرد؛ یک اشتباه فاحش.

پیشکسوت باشگاه آنتورپ درباره اینکه کدام یک از دروازه بان های این تیم باید درون دروازه قرار بگیرند، گفت:

بوتز، بیرانوند و دی ولف مطمئناً خصوصیاتی دارند و دروازه بان خوبی خواهند بود اما نه در آنتورپ. تعجب نمی‌کنم که این باشگاه دنبال دروازه بان جدید است ولی سئوال این است که دروازه بان جدید چه کسی خواهد بود.

 

اخبار داغ 

تجاوز پدر بابک خرمدین به دخترش آرزو / اعترافاتش دروغ است + فیلم گفتگوی اختصاصی محمدرضا مهدوی در طرفداری: کتت را باز کنی، گنده نمی شوی؛ فوتبالت را قوی کن علی دایی: ناصر حجازی بیشترین تاثیر را در فوتبال من داشت استقلال تهران با پیراهن قرمز در یک بازی رسمی افزایش شدید فروش پیراهن های تیم ملی فرانسه پس از بازگشت کریم بنزما ممفیس دیپای به انتقال آزاد به بارسلونا نزدیک شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند دروازه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکروالکترونیک چیست؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای‌تِک‌دیلی، واحد سازنده هر دستگاه میکروالکترونیک، ترانزیستور است که در دهه 1940 اختراع شد. ترانزیستورها می‌توانند تقریبا به صورت آنی جریان الکتریکی را روشن و خاموش کنند. این ویژگی، یک‌ها و صفرهایی را که برای دستور دادن به رایانه استفاده می‌شود امکان پذیر می‌کند.

به دلیل کوچک‌‌تر شدن ترانزیستورها و سایر پیشرفت‌‌ها، رایانه‌‌هایی که زمانی کل اتاق یک ساختمان را اشغال می‌کردند، اکنون روی لپ ‌تاپ یا حتی ساعت هوشمند قرار می‌گیرند. هزینه هر واحد محاسباتی نیز به شدت کاهش یافته است.

با این حال، در تمام بخش‌‌های اقتصاد، نیاز فوری به اشکال کاملا جدید میکروالکترونیک وجود دارد که بتواند حجم‌‌های بی‌‌سابقه‌‌ای از داده‌‌ها را سریع‌‌تر از همیشه جمع‌‌آوری و تحلیل کند. اما علم و فناوری که چنین حجم میکروالکترونیک جدیدی را فراهم کند، هنوز وجود ندارد. یکی از چالش‌ها این است که اندازه ترانزیستورها در ابررایانه‌های امروزی از یک میلیونم به یک میلیاردم متر کوچک و به اندازه اتم‌ها نزدیک شده است. در تلاش برای پیشرفت‌های اساسی، محققان باید به دنبال راه‌‌های جایگزین برای کوچک‌ سازی و راه ‌حل‌‌هایی فراتر از انواع کنونی معماری رایانه باشند.

در کنار پردازش بسیار سریعتر داده‌ها، محققان دو مشکل بزرگ برای حل دارند. نخست، میکروالکترونیک در رایانه‌ها، مراکز داده و شبکه‌ها تقریبا 10 درصد برق جهان را مصرف می‌کند و این رقم در حال افزایش است. یک ابرکامپیوتر، می‌تواند به اندازه نیاز تقریبا 10 هزار خانه، برق مصرف کند. دوم، برای ساخت میکروالکترونیک‌های پیشرفته به مواد مختلفی نیاز است و کمبود برخی از اینها می‌تواند باعث اختلال در زنجیره تامین شود که به اقتصاد آسیب می‌رساند.

این مشکلات در آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی آمریکا در حال حل شدن است. محققان رویکردهای جدیدی را برای معماری‌‌های میکروالکترونیک و محاسباتی دنبال می‌کنند که سریع‌ تر و کارآمدتر از نظر انرژی هستند و شامل مواد حیاتی کمتری می‌‌شوند. مثلا کارآمدترین پردازشگر اطلاعات، مغز انسان است. بنابراین دانشمندان به دنبال توسعه میکروالکترونیک و معماری کامپیوتری هستند که مغز را تقلید کند. همچنین فرآیندهای تولید سازگار با محیط زیست برای میکروالکترونیک در حال توسعه هستند.

قطعات الکترونیکی فوق کوچک اطلاعات را در تمام دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند پردازش می‌کنند. سفینه دو فضانورد در سال 1969، با همین قطعات روی ماه فرود آمدند و سالم برگشتند.

امروزه آنها زندگی ما را در قالب تلفن‌های همراه، رایانه، تلویزیون‌های هوشمند، سیستم‌های موقعیت یابی جهانی و غیره تحت تاثیر قرار داده اند. میکروالکترونیک‌های قویتر برای پیشرفت در تحقیقات علمی ضروری هستند.

میکروالکترونیک تا حدی به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی وارد فاز جدیدی شده است. وسایل نقلیه خودران در حال حاضر راه خود را به بازار یافته اند. مواد مبتنی بر هوش مصنوعی شبه پوست که مشکلات سلامتی احتمالی را تشخیص می‌دهند به زودی به بازار عرضه میشوند.

اما میکروالکترونیک در یک دوراهی قرار دارد. بدون فناوری کاملا جدید، کل انرژی اختصاص داده شده به تمام میکروالکترونیک‌ها به زودی سرسام آور خواهد شد.

دانشمندان در حال مقابله با این چالش هستند و مسیرهای جدیدی را برای ابداع مواد و دستگاه‌‌هایی دنبال می‌کنند که این میکروالکترونیک‌ها در آنها تعبیه خواهد شد. چنین تراشه‌هایی که منجر به استفاده از میکرو الکترونیک با انرژی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست برای قرن 21  می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماشایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)
  • میکروالکترونیک چیست؟
  • واکنش های شگفت انگیز توسط دروازه بانان لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • استثنایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)
  • رقیب بیرانوند در یک‌قدمی ثبت رکوردی تاریخی
  • رفیعی باز هم در پرسپولیس کلین شیت کرد
  • دروازه‌بانان تیم ملی در آسیا مشکلی ندارند
  • رقیب بیرانوند در یک قدمی ثبت رکوردی تاریخی
  • گلر آکادمی پرسپولیس به یک قدمی نیازمند رسید!
  • مقام سابق انگلیسی: مسئله اعزام نیرو به اوکراین ارزش بررسی دارد