Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:33:50 GMT

لزوم اجرای طرح شهرداری الکترونیک در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۳۲۱

لزوم اجرای طرح شهرداری الکترونیک در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن عاقل منش پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت با اشاره به اتمام رسیدن پروژه‌ها و چابک سازی سازمان شهرداری و اجرای پروژه‌ها و ایده‌های جدید، گفت: تحقق شعار شهر هوشمند در کمیسیون عمران شورا همواره مورد بحث بوده است و بهره برداری از این پروژه یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر رشت با اشاره به مزایای اجرایی شدن این پروژه، افزود: حذف تدریجی بلیط و رفتن به سمت شهر سبز و استفاده به موقع مردم از ناوگان اتوبوسرانی از جمله مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه از شهردار انتظار می‌رود که یکی از شهرداری‌ها را به صورت شهرداری الکترونیک استارت بزند عنوان کرد: مردم با این شرایط زمانی به ویژه در ایام کرونا به تحقق این امر نیازمند هستند تا مراجعات به شهرداری‌ها به حداقل برسد.

ضرورت پیشگیری از کند شدن روند اجرای طرح‌های شهرداری

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در پرداخت الکترونیک را از ضروریاتی دانست که اجرای آن سال‌ها با بن بست مواجه بود و افزود: تنها چند مجموعه در کشور این طرح را اجرایی کرده‌اند و سرمایه‌ای برای شهر رشت محسوب می‌شود.

محمد حسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به انتقادات مطرح شده پیرامون روند هوشمندسازی، بیان کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی معمولاً پس از چند ماه روند سستی به خود می‌گیرد و باید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری شود.

اجرای طرح پرداخت هوشمند در تاکسی‌ها و مینی بوس‌های شهر رشت

نماینده مؤسسه اجرای این طرح در استان گیلان با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه شهروندان در بازه‌های کوتاه‌تر مبالغ کمتری پرداخت می‌کنند، بیان کرد: این طرح در ۳۵ دستگاه اتوبوس شهر رشت اجرایی شده و قرار است تا پایان تابستان مینی بوس‌ها را نیز مجهز به این سیستم کنیم.

رضا سلمانی اضافه کرد: در صورت استقبال و همکاری نهادهای مربوطه می‌توان تاکسی‌های شهر رشت را نیز به سیستم پرداخت هوشمند مجهز کرد.

لازم به ذکر است، طرح «جیب» پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری و شورای شهر رشت اجرایی شده است.

کد خبر 5217588

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر رشت رضا رسولی هوشمندسازی انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا اردبیل گرگان انتخابات شورای شهر و روستا زلزله عکس استانها واکسن کرونا کرمانشاه شورای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ادامه فاز پنجم عمار یاسر تا میدان سپاه در دستور کار شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پروژه فاز پنجم عمار یاسر یک پروژه بسیار خاص و ویژه است که تملک آن ۵۰ سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه تکمیل تونل غدیر معطل تملک این پروژه مانده بود، افزود: طی دو سال گذشته تملک‌ها به پایان رسید و مسیر همسطح باز شد و ما توانستیم اجرای شمع‌ها، سقف و تابلیه تونل را آغاز کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای ۸۰۰ متر از پروژه از تقاطع خیابان انقلاب و خیابان معلم به سمت خیابان بیگدلی به صورت تابلیه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این قسمت به انضمام یک رمپ خروجی به سمت خیابان انقلاب تکمیل شد.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: سطح صفر پروژه که ۷۷۰ متر تونل از انتهای رمپ تونل تا خیابان شهید فاطمی است با دو محور تندرو و کندرو تکمیل شد.

وی ادامه داد: انجام زیرسازی و روسازی، تأمین شبکه برق و روشنایی و به صورت همزمان جا به جایی تأسیسات که در یک بافت قدیمی هم قرار داشت، از جمله بخش‌های اجرای این پروژه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: تلاش کردیم تا فاز به فاز و با هماهنگی شرکت‌های زیرساخت بدون انجام خلل در خدمت‌رسانی به مردم این جابه‌جایی صورت گیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه در فصل سرما و گرما و در شرایط برفی و بارانی این پروژه تعطیل نشد گفت: توانستیم از آغازین روز سال جدید این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم و ادامه مسیر تا میدان سپاه برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 745186

دیگر خبرها

  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم