Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون انرژی مجلس نسبت مسئله تخصیص خوراک برای پتروشیمی‌ها در فارس اعلام خطر کرد و مدعی شد: رانت در مسئله پتروشیمی‌ها وجود دارد و اینگونه نیست که همه چیز روی حساب و کتاب باشد.

فریدون عباسی شنبه یکم خرداد ماه در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی بیان کرد: سرمایه گذاری‌های گذشته در کشور به ثمر رسیده و بیشتر آنها در مناطقی نظیر بوشهر، هرمزگان و خوزستان مستقر بوده و فارس کمتر از این سرمایه گذاری‌ها بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این روزها شاهد افتتاح زود هنگام پروژه‌ها هستیم، تاکید کرد که باید استانداردهای لازم در راستای تثبیت این تکنولوژی‌ها رعایت شود و در پایان دولت بهره برداری از طرح‌ها زودهنگام نباشد. 

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس افزود: به دلیل حاکمیت تحریم‌ها طی سال‌های گذشته تاکنون و مشکلات بالادستی ، نفت کمتر فروش رفته و قاعدتا ١٤.٥ درصد اختصاص یافته به وزارت نفت حاصل از فروش نفت تامین نشده است و با این وضعیت فرسودگی صنعت نفت که باید در دستور کار قرار می‌گرفت با سرعت مناسب پیش نرفته و باید امیدوار باشیم که در ٥ سال آینده با رفع تحریم‌ها در حوزه بالا دست نفت و گاز سرمایه گذاری لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم چنین با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور به انسجام مدیریت بر می‌گردد، عنوان کرد: حوزه نفت و پتروشیمی منبع عمده تامین مالی و انرژی کشور است که نباید دستخوش نوسانات سیاسی شود.

عباسی تاکید کرد: باید راهبرد کشور مشخص باشد و از گذشته درس بگیریم و نگذاریم که دسته بندی‌های سیاسی بر مسائل راهبردی حاکم شود و البته با تعویض دولت‌ها این راهبردها تغییری نکند.

او با بیان اینکه باید آینده انرژی دنیا را ببینیم، تاکید کرد: باید فکر جایگزین انرژی با حرکت، حمل و نقل برق باشیم.باید به سمت تولید برق در کشور پیش برویم و صادرات آن را هم مدنظر داشته باشیم و برای نفت و گاز هم ارزش افزوده ایجاد کنیم.

عباسی به موضوع تقویت فشار گاز پارس جنوبی هم به عنوان یک مبحث مهم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید به آن بپردازیم، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سازماندهی نیروی انسانی برای آماده شدن در یک تشکیلات استراتژیک هم اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس خاطرنشان کرد: عده‌ای حقوق نجومی می‌گیرند و آن را تعمیم به کل پرسنل نفتی می‌دهند؛ باید به موضوع تبعیض خاتمه دهیم و یک نظام حقوق و دستمزد مشخص تصویب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خوراک پتروشیمی فارس فریدون عباسی پارس جنوبی صنعت نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه

وحید امیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بااشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی خوراک‌های کرمانشاه در نوروز امسال، گفت : باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، تلاش کردیم تا با حفظ شئونات این ماه مبارک، خوراک‌های اصیل کرمانشاهی را به گردشگران و میهمانان نوروزی معرفی کنیم. 

وی افزود: از آنجایی که کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده، بنابراین روی گردشگری خوراک در سطح استان تمرکز پیدا کرده ایم تا ظرفیت‌های استان را در این بخش معرفی کنیم. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه در سال پیش رو کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک بیشتر به کشور معرفی می‌شود، عنوان کرد: جشنواره گردشگری خوراک با حضور سه استان محور گردشگری تاریخ و تمدن یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان از جمله برنامه‌هایی است که برای تحقق این هدف برگزار خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: بعلاوه امسال با همکاری بخش خصوصی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران تلاش داریم تا آکادمی گردشگری خوراک، آشپزخانه صنعتی آموزش آشپزی و خانه خلاق گردشگری خوراک را برای اولین بار در غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی کنیم. 

امیری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ خوراک از کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، گفت: باتوجه به اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری خوراک دارد، برنامه ریزی کرده ایم تا امسال پرونده‌های دیگری را هم به ثبت ملی برسانیم. 

وی افزود: از طرفی از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از خوراک‌های کرمانشاه در منوی رستوران‌های استان قرار ندارند، امسال مراکز پذیرایی را ترغیب خواهیم کرد تا غذا‌های کرمانشاهی را هم وارد منوی خود کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته