Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام شیرمردی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: یک زندانی که محکوم به بدهی مالی بود به همت اداره اوقاف شهرستان و با کمک خیرین آزاد شد.

او افزود: طرح آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است در این شهرستان اجرا و یک زندانی با بدهی مالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آزادسازی ۱۱ زندانی در شهرستان لردگان

شیرمردی اضافه کرد: این زندانی که دارای ۸ فرزند است و به دلیل مشکلات مالی محکوم شده بود با پیگیری و کمک اوقاف لردگان و همت خیرین این شهرستان بدهی پرداخت و زندانی آزاد شد.

او ادامه داد: طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به منظور تقویت کارکرد‌های خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به صورت مستمر در حال اجرا است.

شیرمردی گفت: مؤلفه‌های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرایم غیرعمد بوده و آزادسازی زندانیان در اجرای این طرح از منابع مشارکت‌های مردمی، خیرین و اجرای نیات موقوفات انجام می‌شود.

او با بیان اینکه متأسفانه موقوفه‌ای با نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان لردگان وجود ندارد افزود: از خیرین و واقفین درخواست می‌شود همانگونه که در سایر نیاز‌های جامعه اقدام به اجرای سنت حسنه وقف می‌کنند در حوزه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز مشارکت بیشتری داشته باشند و با وقف مال خود ضمن جلب رضایت الهی زمینه خوشحالی زندانیان و خانواده‌های آنان را فراهم سازند.

شیرمردی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد آبرومند و فاقد سوابق کیفری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی یا هر علت غیرعمد دیگری در زندان به سر می‌برند و به علت ناتوانی از پرداخت میزان محکومیت یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند، تصریح کرد: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی از محل موقوفات راهکار مهمی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه زندانیان جرایم غیر عمد آزادسازی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی