Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه جدایی‌ طلب پولیساریو از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا خواست مراکش را تحت فشار بگذارند تا از مهاجرت غیرقانونی به اروپا به عنوان اهرم فشاری برای به رسمیت شناختن حاکمیتش بر صحرای غربی استفاده نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه پولیساریو در بیانیه‌ای اعلام کرد: مراکش دهه‌ها است با تجارت مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و دست داشتن در تروریسم، منبع اصلی خطر برای تمامی همسایگانش است و ما از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا می‌خواهیم مراکش را تحت فشار بگذارند تا دیگر از مساله مهاجرت غیرقانونی به اروپا به عنوان اهرم فشاری برای به رسمیت شناختن حاکمیتش بر صحرای غربی استفاده نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین واکنش رسمی پولیساریو نسبت به بحران مراکش و اسپانیا است که از روز دوشنبه به دلیل کاهش کنترل‌های امنیتی از سوی رباط، شاهد انتقال بیش از ۸۰۰۰ مهاجر از بوده است.

این موج مهاجرت پس از تنش دیپلماتیک شدید میان اسپانیا و مراکش در پی استقبال مادرید از ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو جهت درمان بیماری کرونا در این کشور ایجاد شد.

مراکش به عنوان یکی از شرکای اصلی مبارزه با مهاجرت غیرقانونی می‌خواهد اتحادیه اروپا همانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، حاکمیتش بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسد.

در ادامه بیانیه پولیساریو آمده است: موج جهانی مخالفت با اظهارات ترامپ، پایبندی جامعه جهانی به روند حقوقی مساله صحرا و مخالفت آن با حاکمیت مراکش باعث شده که "طرف مراشکی اشغالگر" دچار ناامیدی شدید شود و این ناامیدی موجب شده مراکش از برخی کشورها از جمله آلمان و اسپانیا به شدت انتقاد کند.

همچنین در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: رباط حساب کرده بود که برخی کشورهای اصلی در اتحادیه اروپا هدایت حرکت پویای جهانی را برعهده بگیرند که طبق دیپلماسی مراکش قرار بود این پویایی و حرکت نتیجه بیانیه ترامپ باشد. تصمیم ترامپ به دلیل تعارضی که با قوانین بین‌المللی و نیز با سیاست، منافع، جایگاه و نقش آمریکا در رابطه با حل درگیری‌ها و برقراری صلح و امنیت جهانی داشت، بیش از دوره ابقای صاحبش (ترامپ) در کاخ سفید پایدار نبود.

این جبهه در ادامه نیز سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا را به هماهنگی تلاش‌ها برای پایان دادن به "اشغالگری غیرقانونی بخش‌هایی از خاک صحرا توسط مراکش" تشویق کرد.

 اسپانیا نیز به مراکش هشدار داد که موضعگیری‌اش درباره این منطقه گسترده که وضعیتش نامشخص است، هرگز تغییر نخواهد کرد.

آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپانیا اظهار کرد که این کشور به شدت به راه‌حل سیاسی پایبند است.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش با انتقاد شدید از مادرید گفت: مراکش دوگانگی اظهارات و موضعگیری‌های مادرید را نمی‌پذیرد.

این مسؤول مراکشی تاکید کرد: اسپانیا باید بداند که مراکشِ امروز مراکشِ دیروز نیست و برخی محافل در اسپانیا باید رویکرد خود درباره مراکش را تغییر دهند.

بوریطه در ادامه نیز دلیل واقعی این بحران را اساسا اقدام مادرید در استقبال از رهبر جبهه پولیساریو با یک هویت جعلی دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبهه پولیساریو مراكش اسپانيا مهاجرت غیرقانونی جبهه پولیساریو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دل‌پیرو: چرا به مادرید نقل مکان کردم

به گزارش "ورزش سه"، الکس دل پیرو به تازگی پس از گذراندن چند سال در لس آنجلس به اروپا بازگشته و تصمیم به نقل مکان به مادرید، پایتخت اسپانیا، به همراه خانواده اش گرفت.

او در این رابطه توضیح داد: «بله، ما قبلاً در لس آنجلس زندگی می کردیم و به دنبال مکانی راحت و بین المللی در اروپا بودیم. ما آن را پیدا کردیم و فکر می کنم بهترین شهر برای ما مادرید باشد.»

دل پیرو ادامه داد: «بچه ها اینجا خوشحال هستند و همه آنها فوتبال بازی می کنند. توبیاس از ختافه به آلکورکون پیوست، ساش هنوز در ختافه است و دوروتیا در المپیا. سطح آموزش در اسپانیا برای پسران و دختران بسیار بالا است.»

دل پیرو در مورد آینده فوتبال ایتالیا گفت: «ما در فصل آینده پنج باشگاه در لیگ قهرمانان خواهیم داشت و نتایج در اروپا در چند فصل گذشته فوق‌العاده بوده است. اگر به جنبه مالی، تلاش ها و سرمایه گذاری هایی که در مقایسه با کشورهای دیگر می توانیم انجام دهیم نگاه کنیم، این می تواند نیمه پر لیوان باشد. ایتالیا با ایده و خلاقیت توانسته نقش مهمی در فوتبال اروپا داشته باشد. راه طولانی برای بازگشت به آنچه در دهه 2000 بودیم در پیش است، اما ما حتی بدون استادیوم های مدرن و با وجود بسیاری از جنبه های منفی در فوتبال خودمان، بازهم گام های مهمی به جلو برداشته ایم.»

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • دل‌پیرو: چرا به مادرید نقل مکان کردم
  • انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت