Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@13:14:54 GMT

بازار مرغ را دریابید/ کمبود جوجه یک روزه مشکلی جدید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۶۱۰۱

بازار مرغ را دریابید/ کمبود جوجه یک روزه مشکلی جدید

یکی از موضوعات مهمی که مسئولان حوزه مرغداری در کرمانشاه از آن خبر داده اند، کم بودن جوجه یک روزه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مرغ در شرایطی که برخی از مواد خوراکی مانند گوشت قرمز قیمت بالایی دارند، برای بخش قابل توجهی از جامعه که توان اقتصادی کمتری دارند بیشتر می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طی هفته های گذشته قیمت مرغ با بحث های زیادی همراه بوده و توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما به نظر می رسد بحث های پیرامون مرغ تمامی ندارد!

یکی از موضوعات مهمی که مسئولان حوزه مرغداری در کرمانشاه از آن خبر داده اند، کم بودن جوجه یک روزه است.

در حال حاضر جوجه یک روزه بسیار کم است

محمود نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در حال حاضر جوجه یک روزه بسیار کم است  و در مرغداری ها یافت نمی شود یا با قیمت بسیار بالایی وجود دارد.

وی افزود: قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که با احتساب هزینه کرایه، بیمه و هزینه نگهداری برای مرغدار به ۱۲ هزار تومان نیز می‌رسد.

نجفی گفت: پیش از عید شاهد افزایش قیمت جوجه یک روزه بودیم اما در سال جدید علاوه بر افزایش قیمت مشکل کمبود جوجه یک روزه نیز ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: اگر این رویه ادامه یابد، کمبود و گرانی مرغ ایجاد می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کرمانشاه تصریح کرد: در روزهای اخیر قیمت مرغ تغییری نکرده اما اثرات کمبود جوجه یک روزه ظرف یکی دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

در رابطه با قیمت جوجه یک روزه در کمیسیون کشاورزی تصمیم‌گیری شد

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: موضوع تامین جوجه یک روزه و زجیره تولید مرغ هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۱۷ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود و اکنون نیز تولید جوجه در مراکز مرغ مادر انجام و به واحدهای تولیدی تحویل می‌شود.

اوسطی گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد خوراکی و غذایی تاحدود مصرف گوشت سفید افزایش یافته که بر اساس توضیحات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاونت پشتیبانی امور دام حداقل باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود تا در ماه‌های آینده پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی عنوان کرد: در این رابطه به طور ماهیانه برنامه‌ریزی شده که ۲۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار به کشور وارد شود و تا حدودی هم واردات گوشت مرغ منجمد صورت پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این ۲۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار به کمک تولید آید در ماه‌های آینده مشکلی از نظر جوجه‌ریزی نخواهیم داشت و پایداری ایجاد می‌شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: در رابطه با قیمت جوجه یک روزه در کمیسیون کشاورزی تصمیم گیری شد که معاونت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی موضوع را بررسی کند، اگر بنا است قیمت مصوب گذشته ملاک عمل باشد مراکز مرغ مادر موظف هستند بر اساس همان رویه و روال سابق جوجه یک روزه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند در غیر این صورت ممکن است هزینه های آنها افزایش یابد و نیاز به افزایش قیمت باشد.

وی افزود: اگر نیاز به افزایش قیمت باشد توسط سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده  قیمت جوجه یک روزه تعیین تکلیف می‌شود تا در ماههای آینده از نظر تامین آن مشکلی برای واحدهای تولیدی رخ ندهد.

اوسطی تصریح کرد: تا آن لحظه مسئولان مربوطه نپذیرفتند و گفتند همان قیمت مصوب قبلی قابل قبول است و مراکز مرغ مادر پذیرفته اند بر اساس شرایط گذشته تولید انجام و در اختیار این واحدها قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت جوجه یک روزه کمیسیون کشاورزی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا